Actualizare date Persoane Fizice

  • Pentru a avea înregistrate informațiile tale corecte în sistemele noastre;
  • Informațiile de contact ne ajută pentru a-ți trimite corect orice notificare (de exemplu, codul de semnare a tranzacțiilor online, informații privind modificarea produselor și serviciilor deținute, etc.);
  • Pentru a ne asigura că datele tale de contact sunt corecte, evitând astfel să trimitem informații către alte persoane decât cele ce au drept contractual în acest sens;
  • Pentru ca tu să ai parte de beneficii personalizate: în cazul în care angajatorul tău are o convenție salarială cu noi, poți obține anumite beneficii (de exemplu, poți obține o reducere a dobânzii la credite); 
  • Și, mai ales, potrivit legii, avem nevoie de toate aceste date actualizate. Doar așa putem preveni și lupta mai eficient împotriva activităților ilegale desfășurate  prin intermediul circuitului bancar (ex: spălarea banilor, terorism etc.).

Simplu, direct din Home’Bank.
Dacă e vorba despre număr de telefon, adresă de e-mail sau adresă de corespondență, le poți vizualiza sau modifica din meniul "Mai multe", secțiunea ,"Datele mele de contact".

Dacă vrei să îți actualizezi alte informații despre actul de identitate, venit și detalii tranzacționale, accesează meniul ,"Mai multe", secțiunea ,"Datele mele".

Dacă nu e nevoie de o verificare suplimentară, poți folosi imediat Home’Bank pentru toate operațiunile. Totodată, după finalizarea procesului în Home’Bank vei primi detalii pe e-mail despre statusul actualizării, așa că îți recomandăm să urmărești căsuța ta de e-mail. Acolo vei primi toate informațiile de care ai nevoie: un e-mail de confirmare pentru finalizarea procesului din aplicație și încă unul în momentul în care actualizarea datelor s-a realizat cu succes.

Dacă deja ai actualizat datele, însă ai primit un e-mail că nu sunt actualizate, poate fi vorba despre faptul că procesarea nu a fost finalizată în sistemele noastre interne, fie despre o nevoie suplimentară de verificare a datelor tale sau poate fi o eroare a sistemului nostru de notificări.

Dacă ți s-a restrictionat accesul la cont din cauza depășirii termenului de actualizare date, este bine să  le actualizezi cât mai repede. Dacă nu ai reușit din ING Home’Bank, poți actualiza datele în orice Office ING. Nu uita să iei cu tine documentul de identitate și un card de debit (dacă ai deja unul). 

Chiar daca nu ai schimbat nimic, datele se actualizează periodic, respectiv ori de câte ori analiza băncii arată că este necesar, în funcție de specificul fiecărui client în parte. Astfel, reevaluarea se face nu doar când se schimbă ceva, ci și la inițiativa băncii. 

Sursa averii reprezintă originea (proveniența) întregii averi a persoanei fizice implicate într-o relație de afaceri sau o tranzacție ocazională cu ING Bank. Sursa averii oferă o imagine de ansamblu asupra volumului averii, precum și despre modul în care a fost dobândită averea (de exemplu, moșteniri sau economii).

Directivele europene sunt foarte clare și definesc noua normalitate, în care clienții trebuie să ne ofere mai multe informații privind fondurile lor. Conform legii, nerespectarea acestora poate duce la încetarea colaborării cu ei. 

Sursa fondurilor reprezintă proveniența fondurilor implicate în relația de afaceri sau în tranzacția ocazională pe care o persoană fizică sau o persoană juridică o desfășoară cu ING Bank. 

A.     Actualizarea datelor la inițiativa Băncii

Datele se actualizează periodic, respectiv ori de câte ori va fi necesar, în funcție de specificul fiecărui client în parte, în baza unei analize specifice.

Trebuie să îți actualizezi datele atunci când primești o notificare de la noi în legătură cu acest lucru. Vei fi informat cu privire la data până la care trebuie să faci validarea, cu trei luni înainte de termenul limită pentru validare.   

Notificările se trimit pe email sau scrisoare (dacă nu ai adresa de email); vei primi o informare despre acest lucru și în Home’Bank sau pe SMS.

Validarea datelor este un proces periodic și este necesară chiar dacă nu s-a schimbat nimic de la ultima actualizare. 

Dacă nu faci actualizarea în termen de o lună de la prima notificare, începând cu a doua lună vei vedea bannere în aplicația de Home’Bank, vei primi notificări din partea băncii care să reamintească termenul limită și este posibil să se ajungă până la blocarea sau închiderea contului. 

De asemenea, în eventualitatea în care procesul de actualizare a datelor este inițiat de tine însa nu este finalizat înainte de termenul limită mentionat in email-ul sau scrisoarea transmisă de noi, vom fi nevoiți să restriționăm achiziția de produse sau servicii noi până la finalizarea acestuia.

B.    Actualizarea datelor la inițiativa clientului, imediat ce intervine o schimbare asupra informațiilor/ documentelor furnizate anterior (de exemplu: schimbarea actului de identitate, a domiciliului, a numărului de telefon, a acționariatului unei companii etc). 

Începând cu ianuarie 2025, vom notifica clienții cu o lună înainte de expirarea termenului de valabilitate a cărții de identitate și ulterior, în baza parteneriatului cu D.G.E.P., vom prelua informațiile actualizate pentru clientii noștri, cetățeni români rezidenți în România (adulți, dar și minori care împlinesc 14 ani) și le vom actualiza automat în sistemele băncii. 

Dacă totuși nu vei reuși să îți reînnoiești CI-ul, în termen de 2 luni de la expirare vom fi nevoiți să nu mai permitem încasările în contul/conturile tale, nu vei mai putea efectua plăți, tranzacții cu numerar și nici achiziționa produse și servicii noi, iar în final, cu părere de rău, la 4 luni de la expirarea cărții tale de identitate, suntem obligați să demarăm procesul de încetare a relației contractuale și închiderea tuturor produselor.

Persoanele împuternicite au aceleași responsabilități de actualizare a datelor.

Ambele categorii sunt informații necesare Băncii pentru a respecta cerințele legislației internaționale cu privire la evaziunea fiscală.

FATCA reprezintă acronimul de la „The US Foreign Account Tax Compliance Act/ Legea conformității fiscale a conturilor din străinătate” și este un set de legi adoptate de SUA în scopul de a preveni și a reduce evaziunea fiscală transfrontalieră. Aceste legi îi vizează pe clienții persoane fizice și juridice (cu cetățenie/ rezidentă în SUA sau controlați de cetățeni/ rezidenți SUA) care au obligații fiscale față de SUA, indiferent dacă acestea se află în interiorul sau în afara granițelor SUA.
\Pentru mai multe informații legate de acest subiect, puteți accesa secțiunea dedicată de pe pagina noastră.

CRS reprezintă acronimul de la Common Reporting Standard și constituie un standard internațional introdus în legislația română prin Codul de Procedura Fiscală (Legea nr. 207/2015) ce are ca scop prevenirea evaziunii fiscale și îmbunătățirea conformării fiscale internaționale.

Potrivit Codului de Procedura Fiscală, suntem obligați să avem informații corecte și complete despre țările de rezidență fiscală și numerele de identificare fiscală ale tuturor clienților noștri.

Procesul de colectare a datelor personale este făcut conform legii atunci când are o bază legitimă, comunicată transparent clientului, așa cum o facem noi acum. Prin urmare, considerăm că formalitățile privind politica de cunoaștere a clientelei se fac având ca bază legală cerințele și interesul public definite de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, conform Regulamentului BNR nr. 2/2019 și pentru interesele legitime ale ING, pentru a se asigura că ING România, în calitate de membru ING Group, creează un mediu de afaceri sigur și prudent. 

Dacă vrei să afli și mai multe, toate aceste aspecte sunt detaliate în Politica noastră de Confidențialitate care este deja disponibilă pe site-ul nostru.

Dacă ești cetățean român cu domiciliul in România, dar te afli în străinătate, poți actualiza datele din Home'Bank în baza următoarelor documente: 
Carte de identitate / Buletin de identitate / Carte provizorie de identitate (pe care să fie menționată adresa)

Dacă ești cetățean român cu domiciliul în străinătate și nu ai CI emisă în România, actualizarea datelor nu se poate face prin Home'Bank.


Documentele acceptate sunt: 

  • Pașaport
  • Document pentru domiciliu: Carte de identitate emisă de un alt stat (pe care să fie menționată adresa); Documente emise de Ambasadă, Consulat, evidența populației; Certificate emise de autorități ale altor state (ex: certificat de înregistrare, permis de ședere etc.); Alte documente emise de autoritățile statului unde locuiești (adeverințe emise de Evidența Populației, documente asigurări sociale/sănătate).

Preluăm datele tale de buletin din baza de date a Direcției pentru Evidența Persoanelor. Prin urmare, acestea nu pot fi modificate.