Atât achiziția, cât și administrarea Home’Bank sunt gratuite.
Home’Bank
Cum îl obțin? Ce trebuie să stiu despre ING Home’Bank?
Cât mă costă ING Home’Bank
Home’Bank este un serviciu sigur?
Siguranța informațiilor și tranzacțiilor financiare este prioritară. Avem o mulțime de oameni și sisteme care se asigură că banii tăi se află tot timpul pe mâini bune.
Cum pot înregistra/reînregistra dispozitivul mobil că fiind de încredere?
Dacă dorești înregistrarea/reînregistrarea dispozitivului mobil ca fiind de încredere, imediat după ce te-ai logat cu succes în contul tău din Home'Bank, procesul de înregistrarea a dispozitivului mobil ca fiind de încredere va începe automat. Tot ce trebuie să faci este să urmezi pașii de acolo, să autorizezi operațiunea cu codul OTP primit pe email si parola ta și gata... dispozitivul tău este de încredere.
Cum pot șterge un dispozitiv de încredere?
Pentru a șterge un dispozitiv de încredere, accesează secțiunea “Mai multe” din meniul aplicației Home'Bank. Apoi, selectează “Securitate și login” și alege “Dispozitive de încredere”. Dă click pe dispozitivul pe care dorești să-l ștergi și selectează opțiunea “Șterge”. Confirmă că dorești să ștergi dispozitivul, dă click pe “Continuă”, introdu parola ta și vei primi un mesaj de confirmare că dispozitivul a fost șters.
Cum îmi activez notificările PUSH în aplicația Home'Bank?
Pentru a activa serviciul PUSH, pașii sunt următorii:
- Accesezi în Home'Bank meniul Mai multe -> Servicii și setări -> Notificări
- Parcurgi detaliile legate de conturile pe care se activează serviciul Notificări Push
- Bifezi că ești de acord cu Termenii și Condițiile și apasă butonul Activează
- Primești Termenii și Condițiile serviciului pe adresa de e-mail inregistrată la noi
Pot avea două profiluri de Home'Bank cu parola și user diferit?
Nu există posibilitatea de a avea două profiluri de Home'Bank cu parolă și user diferit pentru același client.
Cum pot anula o reîncărcare de cartelă telefonică eronată?
Reincarcarea efectuata pe un număr de telefon eronat se poate realiza doar dacă numărul introdus greșit este număr PrePay și aparține operatorului selectat. În caz contrar, reîncărcarea nu se va procesa. Dacă totuși ai reîncărcat un număr de telefon greșit, noi te putem ajuta cu orice problemă legată de operațiunea de plată. Pentru orice problemă legată de reîncărcarea electronică a cartelei (inclusiv reîncărcarea unui număr greșit), trebuie să te adresezi direct EPS Distribution, partenerul nostru, la numărul de telefon 0741.222.294.
De ce suma apare transferată, dar nu s-a procesat instant?
Poți verifica din Home'Bank - meniul Rapoarte, dacă tranzacția ta este în secțiunea "Tranzacții în așteptare" sau apare deja în extrasul de cont (deci a fost deja procesată de ING). Dacă tranzacția nu este în așteptare, atunci va trebui să verifici dacă banca beneficiară este înrolată în Schema instant. Lista băncilor înrolate în serviciul Plată instant este disponibila pe site-ul nostru, ing.ro, secțiunea ING Home'Bank.
Ce este Cerere de plată?
Cum funcționează serviciul Cerere de plată?
Serviciul Cerere de plată este destinat situațiilor în care ai nevoie să soliciți de la una sau mai multe persoane sume de bani (spre exemplu, atunci când împărțiți o cheltuială). Cererea de plată este disponibilă în meniul Plăți - Alte plăți - Cereri de plată.
Pentru a cere o sumă de la una sau mai multe persoane, accesează serviciul, adaugă persoana sau persoanele din agenda telefonului și completează suma pe care trebuie să ți-o înapoieze. Cei vizați primesc o notificare cu suma solicitată de tine și fie pot aproba transferul direct, fie mai târziu din meniul Cereri de plată/Primite. Tu vezi situația detaliată pentru fiecare cerere în parte în același meniu.
De ce apare în Home’Bank numele beneficiarului când scriu IBAN-ul?
Plata facturilor de utilități
Pot plăti facturi din Home'Bank prin intermediul cardului de credit?
Nu poți selecta contul de credit card pentru achitarea facturilor de utilități prin Home'Bank.
Se pot face plăți cu credit card doar pe site-ul furnizorului, din contul de client, prin introducerea datelor cardului.
Cum mă pot loga cu amprentă?
Cum setez amprenta în Home’Bank?
Din aplicația ING Home’Bank îți poți activa autentificarea cu amprentă simplu: te loghezi cu parola ta, accesezi meniul Setări cont – opțiunea Autentificare cu amprenta și confirmi amprenta setată în telefonul tău prin introducerea parolei.
Cum pot schimba codul de utilizator in Home’Bank?
Cum pot afla codul de utilizator în Home’Bank?
Codul de utilizator Home'Bank poate fi aflat cu ușurință, din Home'Bank, din ecranul de logare, secțiunea Ai uitat codul de utilizator?
- Introduci seria și numărul actului de identitate
- Introduci adresa de e-mail cu care te-ai înregistrat la ING
- Ulterior, vei primi pe e-mail un cod unic pentru a finaliza operațiunea de recuperare a codului de utilizator.
Dacă toate datele introduse scunt corecte, codul de utilizator Home'Bank o să fie trimis prin SMS la numărul înregistrat în baza de date.
Dacă utilizezi un laptop sau calculator, intri în Home'bank în ecranul de logare, apoi Nu reușești să te autentifici? - Am uitat codul de utilizator și vei urma pașii de mai sus.
Cum modific/ aflu codul de utilizator de Home'Bank al copilului?
Codul de utilizator este trimis la deschiderea produsului ING Young pe adresa ta de e-mail.
Tu nu poți modifica codul de utilizator al copilului. Poți să vizualizezi codul de utilizator din Home`Bank accesând portofoliul de produse al copilului din meniul Mai multe - Setări cont copil - sub numele copilului apare codul de utilizator.
Doar copilul își poate modifica codul de utilizator din Home`Bank-ul personal cu un alias: Mai multe – Securitate și login – Schimbă cod utilizator
Cum pot schimba codul de utilizator Home'Bank?
Îți poți schimba codul de utilizator din aplicația de mobil ING Home’Bank, versiunile pentru iOS și Android. Pentru a face acest lucru, trebuie să te loghezi în Home'Bank, să accesezi meniul Setări cont – opțiunea Schimbă cod utilizator, alegi noul username și confirmi. Odată ce îți vei schimbă codul de utilizator, codul vechi va fi dezactivat și nu îl vei mai putea folosi. Pentru accesarea Home’Bank vei introduce în câmpul Nume Utilizator noul cod de utilizator ales de tine.
Cum îmi resetez parola de Home'Bank?
Parola de Home'Bank este unică și este cunoscută numai de către tine, utilizatorul. În cazul în care ai uitat-o, o poți reseta din Home'Bank în ecranul de logare apăsând pe Ai uitat parola? Pașii sunt următorii:
- Introduci codul de utilizator/Alias
- Introduci seria și numărul actului de identitate.
- Ulterior, vei primi pe email un cod unic pentru a finaliza operațiunea de resetare parolă Home'Bank.
- Dacă toate datele au fost introduse corect, vei primi pe numărul de telefon înregistrat la noi un SMS cu o nouă parolă temporară, valabilă 15 zile, pe care o vei folosi la prima logare. După introducerea codului temporar, vei fi rugat să îți alegi o nouă parolă.
Ce trebuie să știu despre plata către număr de telefon?
Cum funcționează serviciul Plată către un prieten?
Serviciul Plată către un prieten funcționează astfel: dacă persoana către care vrei să faci un transfer are cont la ING, nu e necesar sa tastezi contul lor IBAN, ci poți face transferul în baza numărului de telefon salvat în agendă. Pentru a face acest lucru, intră în meniul Plăți - Către un prieten, introdu numele persoanei din agendă în bara de căutare, selectează persoana, apoi scrie suma și confirmă plata. Dacă persoana respectivă are numărul de telefon din agenda ta înregistrat în relația cu banca, transferul se va face instantaneu.
Ce trebuie să știu despre Alias Pay?
Ce este serviciul AliasPay?
AliasPay este un serviciu prin care poți face transferuri interbancare folosind numărul de telefon al persoanei către care transferi. Pentru a face acest lucru, banca destinatarului plății trebuie să participe la program, iar destinatarul trebuie să se fi înrolat în AliasPay. Poți consulta lista actualizată a băncilor participante la AliasPay pe site-ul nostru, ing.ro, secțiunea ING Home'Bank.
Cum primesc bani prin AliasPay?
Întâi trebuie să te înrolezi în AliasPay bifând acordul din Home’Bank > Mai Multe > Acorduri. Apoi, dă-i numărul tău din relația cu ING persoanei care trebuie să-ți trimită bani și treaba ta e gata.
Câte conturi sau numere de telefon pot să folosesc în AliasPay?
Momentan, te poți înrola în AliasPay cu un singur cont și un singur număr de telefon, indiferent de bancă. Dacă te înrolezi la o bancă și apoi îți dai acordul și la altă bancă, AliasPay va ține cont doar de ultimul acord pe care l-ai dat și acelea vor fi numărul de telefon și contul unde vei primi transferurile prin AliasPay.
Cum renunț la AliasPay?
Ne pare rău dacă vrei să renunți, dar ne ocupăm rapid. Tot ce trebuie să faci este să-ți retragi acordul din Home’Bank > Mai Multe > Acorduri. Stai fără grijă, vei putea în continuare trimite bani prin AliasPay, doar că nu vei mai putea primi. Dacă te răzgândești mai târziu, poți activa oricând din nou acordul pentru AliasPay din același loc.
Ce sumă maximă pot transfera prin AliasPay?
Limita maximă de transfer prin AliasPay este aceeași ca pentru Plata către prieten ING-ING, și anume 30.000 lei/transfer.
Când se procesează transferurile prin AliasPay?
Transferurile prin AliasPay sunt procesate la fel ca o plată în lei obișnuită, prin IBAN (aceleași eventuale taxe, aceleași ore de procesare).
Pot face transferuri în alte valute prin AliasPay?
Momentan, AliasPay este disponibil doar pentru plăți în lei pe teritoriul României.
AliasPay funcționează și pentru persoane juridice?
Serviciul AliasPay este disponibil momentan doar pentru persoane fizice.
Ce sunt Plățile Instant?
Cum se fac plățile instant?
Clienții persoane fizice au posibilitatea de a transfera bani, în timp real, în aplicația Home’Bank, către alte bănci din România înrolate în Serviciul de Plată Instant. Dacă se îndeplinesc toate condițiile de mai jos, transferul banilor se face în maximum 10 secunde între cele două conturi:
- Suma este mai mică de 50.000 RON pentru un transfer in lei interbancar prin intermediul contului IBAN, respectiv 3000 RON pentru un transfer efectuat prin Alias Pay
- Transferul in lei a fost efectuat către o bancă participantă la Schema SCT Instant RON
Cât costă Plata Instant?
Plăţile instant nu te vor costa suplimentar. De fapt, dacă încasezi lunar în contul ING minim 700 lei și efectuezi macar o plată pe lună, ai comision 0 atât la plăți cât și la încasări. Dacă nu îndeplinești cele 2 condiții de mai sus, comisionul pentru o plată instant este acelaşi ca şi cel pentru o plată interbancară în lei.
Portează-ți banii
Ce mai trebuie sa stiu?
Cum îmi port porta bani în contul ING din contul meu de la o altă bancă?
Pentru a-ți porta banii de la o altă bancă în contul ING, pașii sunt următorii:
- Intri în ING Home’Bank - Plăți - Alte plăți - Portează-ți banii
- Alegi suma pe care vrei să o portezi și selectezi contul ING în care vrei să portezi
- Introduci detaliile cardului tău de la cealaltă bancă, așa cum ai face în cazul oricărei cumpărături cu cardul online
- Bifezi "recurentă", în caz că decizi că vrei ca portarea să fie efectuată în mod automat în fiecare luna, în data sau ziua săptămânii aleasă de tine
- Suma va fi portată instantaneu, după ce confirmi tranzacția. Dacă ai ales opțiunea de portare recurentă, suma va fi portată în contul ING la intervalul de timp ales de tine
Trebuie să fiu titularul cardului de la altă banca pentru a porta banii?
Da, cardurile emise de alte bănci trebuie să fie pe numele tău pentru a porta banii în contul tău de la ING. Detaliile de pe card sunt confidențiale și nu trebuie divulgate nimănui.
Cardul de la altă banca pe care îl folosesc pentru portarea banilor trebuie să aibă anumite caracteristici speciale?
Cardul de pe care faci portarea trebuie să aibă activate următoarele opțiuni pentru a putea fi utilizat la portarea banilor în contul tău ING:
- opțiunea de „plata pe internet”
- 3D Secure activ
Dacă nu ești sigur că aceste opțiuni sunt active, îți recomandăm să verifici la banca emitentă a cardului.
Pot să îmi portez banii de pe un card de euro (sau altă valută) de la altă bancă?
Da, poți să folosești un card de Euro (sau altă valută) pentru portare, însă banii pot fi transferați doar în contul tău de lei de la ING. Schimbul valutar va avea loc la banca sursă, la cursul practicat de banca respectivă.
Exista costuri pentru portarea banilor?
Nu, operațiunile făcute prin Portează-ți banii nu sunt comisionate de ING Bank.
Portarea banilor se face instantaneu, chiar și în weekend?
Banii sunt portați imediat în contul ING dacă ai urmat pașii de portare, indiferent de ziua și ora la care faci operațiunea.
Bazar
Cum funcționează ING Bazar și când primesc cashback în cont?
Pentru a rezerva o ofertă din ING Bazar și a încasa cashback-ul în cont, pașii sunt următorii:
- Accesezi în Home'Bank meniul Produse - ING Bazar
- Alegi ofertele care îți plac și le rezervi
- Comanzi online sau mergi in magazinul partenerilor unde ai rezervat oferta si plătești folosind cardul ING
- Primești cashback (suma echivalentă ofertelor rezervate) direct în contul ales de tine, în intervalul de timp menționat la rezervarea ofertei. Numărul de zile până la care primești suma diferă de la ofertă la ofertă.
Cât mă costă?
ING Bazar este un serviciu complet gratuit.
Au trecut mai mult de 48 de ore de când ai făcut plata pentru o ofertă rezervată în Bazar, dar nu apare cashback-ul în așteptare?
Dacă au trecut mai mult de 48 de ore de când ai făcut plata, ai rezervat o ofertă din Bazar, dar cashback-ul nu apare la Cashback in așteptare, ne poți trimite o solicitare să verificăm situația direct din Home'Bank. Pentru a face acest lucru, pașii sunt următorii:
- Accesezi meniul Produse - ING Bazar
- În pagina cu oferte, colțul dreapta-sus, apeși pe simbolul de profil
- În pagina de profil - accesezi Istoric cashback - "Au trecut 48h și nu vezi cashback-ul" - Da, deschide cererea