Home’Bank

Cum îl obțin? Ce trebuie să stiu despre ING Home'Bank?

Atât achiziția, cât și administrarea Home’Bank sunt gratuite. 

Siguranța informațiilor și tranzacțiilor financiare este prioritară. Avem o mulțime de oameni și sisteme care se asigură că banii tăi se află tot timpul pe mâini bune.

Dacă dorești înregistrarea/reînregistrarea dispozitivului mobil ca fiind de încredere, imediat după ce te-ai logat cu succes în contul tău din Home'Bank, procesul de înregistrarea a dispozitivului mobil ca fiind de încredere va începe automat. Tot ce trebuie să faci este să urmezi pașii de acolo, să autorizezi operațiunea cu codul OTP primit pe email si parola ta și gata... dispozitivul tău este de încredere.

Pentru a șterge un dispozitiv de încredere, accesează secțiunea “Mai multe” din meniul aplicației Home'Bank. Apoi, selectează “Securitate și login” și alege “Dispozitive de încredere”. Dă click pe dispozitivul pe care dorești să-l ștergi și selectează opțiunea “Șterge”. Confirmă că dorești să ștergi dispozitivul, dă click pe “Continuă”, introdu parola ta și vei primi un mesaj de confirmare că dispozitivul a fost șters.

 Pentru a activa serviciul PUSH, pașii sunt următorii:

  • Accesezi în Home'Bank meniul Mai multe -> Servicii și setări -> Notificări
  • Parcurgi detaliile legate de conturile pe care se activează serviciul Notificări Push
  • Bifezi că ești de acord cu Termenii și Condițiile și apasă butonul Activează
  • Primești Termenii și Condițiile serviciului pe adresa de e-mail inregistrată la noi

 Dacă nu primești notificările Push, verifică în setările telefonului dacă ai permis aplicației Home'Bank să trimită notificări, apoi dezactivează și reactivează serviciul Push. Nu uita că pentru a primi notificările Push este necesar ca dispozitivul să fie conectat la internet.

Nu există posibilitatea de a avea două profiluri de Home'Bank cu parolă și user diferit pentru același client.

Reincarcarea efectuata pe un număr de telefon eronat se poate realiza doar dacă numărul introdus greșit este număr PrePay și aparține operatorului selectat. În caz contrar, reîncărcarea nu se va procesa. Dacă totuși ai reîncărcat un număr de telefon greșit, noi te putem ajuta cu orice problemă legată de operațiunea de plată. Pentru orice problemă legată de reîncărcarea electronică a cartelei (inclusiv reîncărcarea unui număr greșit), trebuie să te adresezi direct EPS Distribution, partenerul nostru.

Poți accesa Statistici din meniul Rapoarte unde poți afla sumele încasate, cheltuite sau economisite pe luna selectată.

Poți verifica din Home'Bank - meniul Rapoarte, dacă tranzacția ta este în secțiunea "Tranzacții în așteptare" sau apare deja în extrasul de cont (deci a fost deja procesată de ING). Dacă tranzacția nu este în așteptare, atunci va trebui să verifici dacă banca beneficiară este înrolată în Schema instant. Lista băncilor înrolate în serviciul Plată instant este disponibila pe site-ul nostru, ing.ro, secțiunea ING Home'Bank. 

Ce este Cerere de plată?

Serviciul Cerere de plată este destinat situațiilor în care ai nevoie să soliciți de la una sau mai multe persoane sume de bani (spre exemplu, atunci când împărțiți o cheltuială). Cererea de plată este disponibilă în meniul Plăți - Alte plăți - Cereri de plată. 

Pentru a cere o sumă de la una sau mai multe persoane, accesează serviciul, adaugă persoana sau persoanele din agenda telefonului și completează suma pe care trebuie să ți-o înapoieze. Cei vizați primesc o notificare cu suma solicitată de tine și fie pot aproba transferul direct, fie mai târziu din meniul Cereri de plată/Primite. Tu vezi situația detaliată pentru fiecare cerere în parte în același meniu. 

De ce apare în Home`Bank numele beneficiarului când scriu IBAN-ul?

Plata facturilor de utilități

Nu poți selecta contul de credit card pentru achitarea facturilor de utilități prin Home'Bank.

Se pot face plăți cu credit card doar pe site-ul furnizorului, din contul de client, prin introducerea datelor cardului.

Cum mă pot loga cu amprentă?

Din aplicația ING Home’Bank îți poți activa autentificarea cu amprentă simplu: te loghezi cu parola ta, accesezi meniul Mai multe - Securitate și login – opțiunea Autentificare cu amprenta și confirmi amprenta setată în telefonul tău prin introducerea parolei.

Cum pot schimba codul de utilizator in Home`Bank?

Codul de utilizator Home'Bank poate fi aflat în două moduri din Home'Bank:
O variantă este din ecranul de logare, secțiunea Ai uitat codul de utilizator?, unde urmezi pașii:

  • Introduci seria și numărul actului de identitate
  • Introduci adresa de e-mail cu care te-ai înregistrat la ING
  • Ulterior, vei primi pe e-mail un cod unic pentru a finaliza operațiunea de recuperare a codului de utilizator.

Dacă toate datele introduse scunt corecte, codul de utilizator Home'Bank o să fie trimis prin SMS la numărul înregistrat în baza de date.

Dacă utilizezi un laptop sau calculator, intri în Home'bank în ecranul de logare, apoi Nu reușești să te autentifici? - Am uitat codul de utilizator  și vei urma pașii de mai sus.

Dacă ești deja logat în Home'Bank, poți afla codul de utilizator prin accesarea meniului Mai multe - Securitate și login – opțiunea Schimbă cod utilizator, unde îl poți doar vizualiza sau îl poți modifica.  

Codul de utilizator este trimis la deschiderea produsului ING Young pe adresa ta de e-mail.

Tu nu poți modifica codul de utilizator al copilului. Poți să vizualizezi codul de utilizator din Home`Bank accesând portofoliul de produse al copilului din meniul Mai multe - Setări cont copil - sub numele copilului apare codul de utilizator.

Doar copilul își poate modifica codul de utilizator din Home`Bank-ul personal cu un alias: Mai multe – Securitate și login – Schimbă cod utilizator

Poți afla sau schimba codul de utilizator din aplicația de mobil ING Home’Bank, versiunile pentru iOS și Android. Pentru a schimba codul de utilizator, trebuie să te loghezi în Home'Bank, să accesezi meniul Mai multe - Securitate și login – opțiunea Schimbă cod utilizator, alegi noul username și confirmi. Odată ce îți vei schimbă codul de utilizator, codul vechi va fi dezactivat și nu îl vei mai putea folosi. Pentru accesarea Home’Bank vei introduce în câmpul Cod Utilizator noul cod de utilizator ales de tine. 

Parola de Home'Bank este unică și este cunoscută numai de către tine, utilizatorul. În cazul în care ai uitat-o sau ai parola blocata, o poți reseta din Home'Bank în ecranul de logare apăsând pe Ai uitat parola? Pașii sunt următorii:

  • Introduci codul de utilizator/Alias
  • Introduci seria și numărul actului de identitate.
  • Ulterior, vei primi pe email un cod unic pentru a finaliza operațiunea de resetare parolă Home'Bank.

Dacă toate datele au fost introduse corect, vei primi pe numărul de telefon înregistrat la noi un SMS cu o nouă parolă temporară, valabilă 15 zile, pe care o vei folosi la prima logare. După introducerea codului temporar, vei fi rugat să îți alegi o nouă parolă.

Dacă nu reușești să resetezi parola, este necesar să te asiguri că datele introduse în câmpul "Ai uitat parola?" sunt actualizate în sistem, că le-ai introdus în formatul corect și că adresa de email este cea din baza noastră de date, apoi reîncearcă.

Ce trebuie să știu despre plata către număr de telefon?

Serviciul Plată către un prieten funcționează astfel: dacă persoana către care vrei să faci un transfer are cont la ING, nu e necesar sa tastezi contul lor IBAN, ci poți face transferul în baza numărului de telefon salvat în agendă. Pentru a face acest lucru, intră  în meniul Plăți - Către un prieten, introdu numele persoanei din agendă în bara de căutare, selectează persoana, apoi scrie suma și confirmă plata. Dacă persoana respectivă are numărul de telefon din agenda ta înregistrat în relația cu banca, transferul se va face instantaneu. 

Ce sunt Plățile Instant?

Clienții persoane fizice au posibilitatea de a transfera bani, în timp real, în aplicația Home’Bank, către alte bănci din România înrolate în Serviciul de Plată Instant. Dacă se îndeplinesc toate condițiile de mai jos, transferul banilor se face în maximum 10 secunde între cele două conturi:

  • Suma este mai mică de 50.000 RON pentru un transfer in lei interbancar prin intermediul contului IBAN, respectiv 30.000 RON pentru un transfer efectuat prin RoPay Alias
  • Transferul in lei a fost efectuat către o bancă participantă la Schema SCT Instant RON

Plăţile instant nu te vor costa suplimentar.  De fapt, dacă încasezi lunar în contul ING minim 700 lei și efectuezi macar o plată pe lună, ai comision 0 atât la plăți cât și la încasări. Dacă nu îndeplinești cele 2 condiții de mai sus, comisionul pentru o plată instant este acelaşi ca şi cel pentru o plată interbancară în lei. 

Portează-ți banii

Ce mai trebuie sa stiu?

Pentru a-ți porta banii de la o altă bancă în contul ING, pașii sunt următorii:

  • Intri în ING Home’Bank - Plăți - Alte plăți - Portează-ți banii
  • Alegi suma pe care vrei să o portezi și selectezi contul ING în care vrei să portezi 
  • Introduci detaliile cardului tău de la cealaltă bancă, așa cum ai face în cazul oricărei cumpărături cu cardul online
  • Bifezi "recurentă", în caz că decizi că vrei ca portarea să fie efectuată în mod automat în fiecare luna, în data sau ziua săptămânii aleasă de tine
  • Suma va fi portată instantaneu, după ce confirmi tranzacția. Dacă ai ales opțiunea de portare recurentă, suma va fi portată în contul ING la intervalul de timp ales de tine

Da, cardurile emise de alte bănci trebuie să fie pe numele tău pentru a porta banii în contul tău de la ING. Detaliile de pe card sunt confidențiale și nu trebuie divulgate nimănui.

Cardul de pe care faci portarea trebuie să aibă activate următoarele opțiuni pentru a putea fi utilizat la portarea banilor în contul tău ING:

- opțiunea de „plata pe internet”
- 3D Secure activ

Dacă nu ești sigur că aceste opțiuni sunt active, îți recomandăm să verifici la banca emitentă a cardului. 

Da, poți să folosești un card de Euro (sau altă valută) pentru portare, însă banii pot fi transferați doar în contul tău de lei de la ING. Schimbul valutar va avea loc la banca sursă, la cursul practicat de banca respectivă.

 Nu, operațiunile făcute prin Portează-ți banii nu sunt comisionate de ING Bank.

Banii sunt portați imediat în contul ING dacă ai urmat pașii de portare, indiferent de ziua și ora la care faci operațiunea.

Dacă ai o eroare la portarea banilor trebuie să te asiguri că folosești un card de debit cu sold suficient, datele sunt introduse corect, nu ai restricții impuse de banca emitentă a cardului, nu ai depășit limite cardului și urmezi toți pașii pentru autorizarea tranzacție.

Bazar

Pentru a rezerva o ofertă din ING Bazar și a încasa cashback-ul în cont, pașii sunt următorii:

  • Accesezi în Home'Bank meniul Produse - ING Bazar
  • Alegi ofertele care îți plac și le rezervi
  • Comanzi online sau mergi in magazinul partenerilor unde ai rezervat oferta si plătești folosind cardul ING
  • Primești cashback (suma echivalentă ofertelor rezervate) direct în contul ales de tine, în intervalul de timp menționat la rezervarea ofertei. Numărul de zile până la care primești suma diferă de la ofertă la ofertă. 
     

ING Bazar este un serviciu complet gratuit.

Dacă au trecut mai mult de 48 de ore de când ai făcut plata, ai rezervat o ofertă din Bazar, dar cashback-ul nu apare la Cashback in așteptare, ne poți trimite o solicitare să verificăm situația direct din Home'Bank. Pentru a face acest lucru, pașii sunt următorii: 

  • Accesezi meniul Produse - ING Bazar
  • În pagina cu oferte, colțul dreapta-sus, apeși pe simbolul de profil
  • În pagina de profil - accesezi Istoric cashback - "Au trecut 48h și nu vezi cashback-ul" - Da, deschide cererea

RoPay

Întrebări frecvente

RoPay permite utilizatorilor să facă plăți și să primească bani instant prin intermediul aplicațiilor de mobile banking. Plățile prin RoPay se efectuează între conturile bancare. Conturile între care se fac aceste plăți pot fi deschise la bănci diferite sau la aceeași bancă. Pentru moment, clienții ING au doar posibilitatea de a efectua plăți prin RoPay, nu și de a încasa bani prin acest serviciu.   

Fiind client ING, prin intermediul RoPay poți: 

  • să faci plăți interbancare în lei, instant, către alte persoane fizice, prin scanarea codului QR generat de acestea

Pe măsură ce se vor înrola comercianți și prestatori de servicii la RoPay, vei putea: 

  • să plătești la POS prin scanarea QR RoPay (generat de magazín sau comerciant)
  • să plătești unui magazin online prin scanarea unui QR RoPay, afișat în pagina de plată, după ce ai selectat ca metodă de plată RoPay;
  • să plătești la piață sau la oricare mic comerciant înrolat în acest serviciu, scanând codul QR RoPay afișat de acesta. Dacă alegi plata prin RoPay, vei putea să introduci suma datorată și să plătești instant, sau să plătești o sumă fixă, afișată de acesta;
  • să plătești unui prestator de servicii care utilizează RoPay la finalizarea serviciului (de exemplu, plata către un instalator, electrician etc.)
  • să plătești biletul de autobuz prin scanarea unui QR RoPay afișat în autobuz;
  • să plătești factura de utilități prin scanarea unui QR RoPay afișat pe factură;
  • să plătești curierului, dacă firma de curierat a implementat serviciul RoPay.

Pentru a utiliza RoPay, trebuie să ai instalată aplicația Home’Bank Mobile. Funcționalitatea de scanare pentru plata prin RoPay poate fi accesată în 3 feluri:

  1. Accesezi în Home’Bank, secțiunea Plăți – Alte Plăți - „Scanează QR” 
  2. Din pagina de portofoliu din Home’Bank selectezi contul curent din care dorești să faci plata prin RoPay – apeși pe Plată în lei – “Scanează QR”
  3. Din meniul telefonului, acolo unde apare iconița aplicației Home’Bank, ții apăsat pe iconiță și ți se va afișa un meniu care include butonul “Scanează”. 

După accesarea opțiunii Scanează/Scanează QR, apropie telefonul de codul QR în format fizic (generat fie de o persoană fizică, fie de comerciant). Ți se va deschide meniul de plată în lei, cu detaliile de transfer precompletate, iar tu poți selecta contul în lei din care să efectuezi plata. Dacă ești de acord cu procesarea transferului prin RoPay, semnează operațiunea și transferul se va procesa instant. 

Un cod QR RoPay generat de un client persoană fizică al unei bănci participante la acest serviciu de plată este valabil 2 minute, iar clientul plătitor are la dispoziție alte 2 minute de la scanarea codului pentru a autoriza plata. Dacă acest termen a fost depășit, e necesară generarea unui nou cod și reluarea procesului de scanare prin RoPay. 

În prezent, RoPay este disponibil doar pentru plăți în lei, pe teritoriul României. 

Pentru persoanele fizice, utilizarea RoPay este gratuită. Astfel, indiferent dacă indeplinești sau nu condițiile de gratuitate ING Card Complet (venituri recurente și cel puțin o plată pe lună), plățile efectuate prin serviciul RoPay nu sunt comisionate. 

În cazul în care o tranzacție prin RoPay eșuează, vei primi o notificare în Home’Bank. Dacă tranzacția nu apare pe extrasul de cont, te rugăm să verifici detaliile transferului și să încerci din nou. Dacă situația persistă, te rugăm să ne contactezi. 

Comercianții care acceptă plata prin RoPay afișează un cod QR RoPay la punctul de vânzare sau pe site-ul lor. Dacă optezi pentru plata prin RoPay, comerciantul va genera un cod QR pentru plată, pe care îl va afișa la POS, iar tu îl vei putea scana. Poți întreba comerciantul dacă acceptă plata prin RoPay.

RoPay este compatibil cu toate telefoanele mobile inteligente (smartphone-urile) pe care se poate instala aplicația Home’Bank Mobile.

Limitele maxime pentru transferurile prin RoPay sunt stabilite de fiecare bancă în parte. În cazul transferurilor prin RoPay efectuate din contul ING, limita este de 49.999 RON pentru transferul către o persoană fizică, respectiv 99.999 RON pentru transferul către un comerciant. Aceste limite nu pot fi modificate.  

Este posibil ca, atunci când dorești să faci un transfer către o altă persoană fizică prin RoPay, să primești mesajul: „A expirat ce ai scanat”. În această situație, te rugăm să soliciți persoanei care a generat codul QR să genereze unul nou și să reiei pașii de scanare cod QR. 

RoPay Alias

Te asiguri că ai RoPay Alias activ în aplicația Home’Bank (Home’Bank > Mai Multe > Setări) apoi, dă-i numărul tău din relația cu ING persoanei care trebuie să-ți trimită bani din aplicația lor de internet banking de la altă bancă și treaba ta e gata. 

Vei putea transfera în continuare lei din Home’Bank altei persoane fizice, chiar dacă are contul la altă bancă, selectând plata către un număr de telefon din agenda ta din meniul Plăți -> Către un prieten.
Deoarece majoritatea băncilor care oferă soluția RoPay, înscriu clienții începând cu luna august 2025 în baza de date administrată de Transfond, ne așteptăm ca aproape toți cunoscuții tăi să fie înrolați și, prin urmare, vei putea să le transferi oricând bani.
 

Momentan, ești înscris în AliasPay cu un singur cont și un singur număr de telefon, indiferent de bancă. Dacă este activat la o bancă și apoi îl activezi și la altă bancă, RoPay Alias va ține cont doar de ultima înregistrare pe care ai făcut-o și acelea vor fi numărul de telefon și contul unde vei primi transferurile prin RoPay Alias.

Tot ce trebuie să faci este să-l dezactivezi din Home’Bank > Mai Multe > Setări. Stai fără grijă, vei putea în continuare trimite bani prin RoPay Alias, doar că nu vei mai putea primi. Dacă te răzgândești mai târziu, poți activa oricând RoPay Alias din același loc.

Limita maximă de transfer prin RoPay Alias este aceeași ca pentru Plata către prieten ING-ING, și anume 30.000 lei/transfer.

Transferurile prin RoPay Alias sunt procesate instant, în cateva secunde banii ajung în contul beneficiarului.

Momentan RoPay este disponibil doar pentru plăți în lei pe teritoriul României.

Serviciul RoPay Alias este disponibil momentan doar pentru persoane fizice.

Prin RoPay Alias ai ZERO costuri pentru transferuri instant către alți prieteni de la alte bănci folosind doar numărul de telefon. 

Poți vedea transferurile în secțiunea Raport Tranzacții din contul asociat serviciului RoPay Alias din aplicația Home’Bank.

Dacă vrei să modifici contul IBAN ING asociat serviciului RoPay Alias, poți dezactiva RoPay Alias din aplicația Home’Bank și activezi din nou cu un cont curent diferit. 
Dacă vrei îti modifici numărul de telefon, Alias-ul setat inițial va fi sterș și reiei procesul de activare în RoPay Alias.

Ai ZERO costuri pentru încasări instant de la prietenii tăi venite prin RoPay Alias.

Lista completă a băncilor partenere RoPay poate fi găsită pe site-ul oficial, la acest link.