Cu ING Credit Card poți opta pentru 3 rate cu 0% dobândă pentru plăți de peste 500 de lei la cumpărături la POS sau online, la orice comerciant din țară sau străinătate. De asemenea, poți opta pentru un alt număr de rate la o listă de comercianți parteneri. Pentru a verifica suma minimă și numărul de rate pentru comerciantului dorit de tine, poți consulta lista partenerilor accesând Home'Bank, meniul Produse-Acces rapid-Parteneri Credit Card sau pe ing.ro, meniul Credite - ING Credit Card - Parteneri.
Credit Card
Ce trebuie să știu despre plata în rate și reducerile la comercianți.
Unde pot opta pentru plata în rate cu ING Credit Card?
Cum anulezi un plan de rate cu ING Credit Card
Poți anula un plan de rate din Home'Bank. Pentru a anula planul de rate trebuie să achiți mai întâi suma rămasă de plată din planul de rate pe care vrei să îl anulezi.
Apoi accesează Cardul de Credit -> Eșalonări rate -> Plăți deja eșalonate -> Click pe tranzacția pe care vrei să o anulezi -> Anulează plan rate
Pot eșalona o tranzacție daca înregistrez surplus pe Cardul de Credit?
Da, poți eșalona o tranzacție dacă ai surplus, însă tranzacția se va eșalona în rate parțial, adică doar diferență dintre valoarea tranzacției și surplusul înregistrat pe cont.
Am anulat un plan de rate. Ce se întâmplă cu suma ramasă?
În cazul anulării unui plan de rate, suma ramasă de rambursat poate fi achitată până la scadența aferentă ciclului de tranzacționare în care acel plan de rate a fost anulat.
Însă, recomandăm să rambursezi în contul de credit card suma rămasă de achitat din planul de rate respectiv, înaintea anulării acestuia. Pentru a te asigura că suma rambursată acoperă în totalitate planul de rate anulat, verifică în raportul de tranzacții din Home'Bank că nu ai alte tranzacții neachitate și neeșalonate în plan de rate. Rambursarea va acoperi tranzacțiile în ordinea vechimii lor.
Am primit un SMS cu un număr diferit de rate față de cel afișat în listă
În situațiile în care numărul de rate primit în SMS este diferit de cel afișat în listă pentru un comerciant, motivul poate fi acela că respectivul comerciant nu a transmis detaliile POS-ului către bancă.
Nu am primit SMS-ul pentru eșalonarea tranzacției și nici nu apare opțiunea de eșalonare în Home'Bank, deși tranzacția este eligibilă.
Dacă nu ai primit SMS-ul pentru eșalonarea unei tranzacții, pot exista situații când comerciantul nu transmite detaliile POS-ului către bancă, motiv pentru care tranzacția nu apare ca fiind făcută la un comerciant partener.
Ce obțin?
Ce sumă pot obține?
Prin cardul de cumpărături de la ING poti obtine între 1000 lei si 75000 lei, în limita a maxim 3 venituri lunare nete.
Pentru ce pot folosi ING Credit Card?
ING Credit Card poate fi folosit pentru:
- Cumpărături la toți comercianții de oriunde din lume*, care acceptă Cardul de Credit Visa.
- Plăți pe internet
- Retrageri sau depuneri de numerar la bancomate
Notă: Cardul de credit poate fi utilizat exclusiv la plăți cu cardul la POS sau online, nu se pot realiza transferuri din Cardul de Credit.
*Excepție fac țările: Iran, Siria, Sudan, Coreea de Nord și Cuba
Ce servicii include ING Credit Card?
ING Credit Card include următoarele servicii:
- Ai gratuit serviciul Notificare SMS și primești lunar un SMS cu informații referitoare la suma minimă de plata, suma totală datorată și următoarea dată scadentă
- Poți să ai până la 5 carduri suplimentare pentru cei dragi ție.
- Dacă îți emiți un ING Credit Card de plastic, acesta este contactless – nu mai e necesar să introduci cardul în POS sau să tastezi PIN-ul pentru cumpărături de până în 100 de lei în țară sau 20 de euro în străinătate. E important de menționat faptul că există o limita maximă de 10 plăți contactless pe zi.
Cum pot majora sau diminua limita de sumă a unui card de credit?
Majorarea sau diminuarea limitei sumei obținute la cardul de credit se poate face în ING Office, prin inițierea unei cereri de majorare sau diminuare limită de credit.
Cât mă costă cardul de cumpărături?
Care este dobânda la ING Credit Card?
Dobânda la ING Credit Card este următoarea:
0% pentru cumpărăturile făcute cu cardul, cu condiția să returnezi integral până la data scadentă suma folosită sau rata aferentă – dacă optezi pentru plata în rate.
25% pe an pentru sumele scadente și nerambursate integral în perioada de grație. Astfel, dacă faci cumpărături cu cardul și returnezi doar o parte din totalul de plată, nu mai beneficiezi de perioada de grație și dobânda este calculată de la data decontării tranzacției până la data la care este acoperită integral. De asemenea, pentru retragerile de numerar se percepe dobânda de 25%/an pentru perioada dintre ziua efectuării retragerii și până la achitarea integrală.
Care sunt taxele și comisioanele percepute?
În cazul ING Credit Card, taxele se aplică doar cardului fizic, de plastic, astfel:
- Taxa de emitere card: 0 lei pentru primul card emis și 35 lei, începând cu al doilea card atașat contului
- Taxa anuală de administrare a cardului – 35 lei, se va percepe începând cu al doilea an de la emiterea cardului.
- Taxa livrare card: 0 lei pentru primul card livrat și 18 lei pentru cardul reînnoit sau începând cu al doilea card livrat
Lista completă de Taxe și Comisioane o regăsești pe ing.ro sau in Home'Bank - Mai multe - Taxe si comisioane
Ce documente îmi sunt necesare?
Ce documente trebuie să aduc pentru a obține un ING Credit Card?
Dacă ești salariat sau pensionar, ai nevoie doar de actul de identitate în original.
În cazul în care sunt necesare documente suplimentare sau ai un alt tip de venit, vom avea nevoie de documentele din lista disponibilă pe www.ing.ro - Credite - ING Credit Card.
Cum obțin cardul de credit?
- 100% online, în Home Bank, Produse si Servicii -> ING Credit Card, sau
- Aplici pe site, ești contactat de un reprezentant ING pentru a confirma aplicația apoi mergi în ING Office ales de tine pentru finalizarea aplicației, sau
- Mergi direct în ING Office și îl obții pe loc dacă ai veniturile înregistrate la ANAF
Care sunt criteriile minime de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinesc pentru un ING Credit Card?
Criteriile minime de eligibilitate pentru ING Credit Card (acestea nereprezentând automat o decizie de creditare) sunt:
- Vârsta minimă de 18 ani;
- Vechime în muncă minim 1 an și minim 3 luni vechime la actualul angajator, fără întreruperi mai mari de o lună în ultimul an
Cum pot închide un card de credit și cât durează?
Pentru a închide Cardul de credit, pașii sunt următorii:
- Rambursezi valoarea utilizată din cardul de credit, direct din Home’Bank, pagina principală - Credite - Cardul de credit - Rambursează.
- Apoi e necesar să mergi în ING Office, pentru a completa cererea de închidere.
Închiderea efectivă are loc în 30 zile de la cerere, pentru că în această perioadă pot fi decontate tranzacții pe care le-ai efectuat anterior solicitării de închidere. Tranzacțiile aflate în perioada de grație la momentul cererii de închidere pierd acest beneficiu și se calculează dobânda pentru tranzacțiile efectuate până la solicitarea închiderii.
Cum rambursez cardul de cumpărături?
Cum rambursez?
Opțiunile de rambursare card de cumpărături sunt: suma minimă de plată, suma totală de plată sau altă sumă.
Lunar, la data scadentă este obligatoriu să plătești cel puțin suma minimă de plată, pentru a nu înregistra dobânzi penalizatoare. Noi însă iți recomandăm să plătești totalul de plată pentru a beneficia de 0% dobândă la cumparaturile cu cardul. Dacă nu poți plăti la scadență toate sumele utilizate, orice sumă rambursată peste suma minimă de plată va reduce din dobânda plătită pentru tranzacțiile tale. Evită retragerile de numerar cu cardul de credit și dacă ai realizat totuși această operațiune, rambursează integral la data scadenței sau mai devreme sumele retrase deoarece ele nu beneficiază de perioadă de grație sau posibilitatea eșalonării în rate fără dobândă.
Suma minimă de plată este formată din:
- 5% din ratele lunare corespunzătoare cumpărăturilor pe care le-ai solicitat în Planuri de Rate;
- 5% din suma pe care ai utilizat-o (neeșalonată în planuri de rate);
- dobânda (dacă este cazul);
- comisioanele datorate (de exemplu comisionul de retragere numerar de la bancomat);
Suma minimă returnată lunar nu poate fi mai mică de 50 lei sau de echivalentul sumei utilizate a creditului (dacă aceasta este mai mică de 50 lei).
Dacă achiți doar suma minimă de plată, vei plăti dobândă pentru sumele rămase de rambursat aferente extrasului curent! Pentru a achita suma minimă de plată poți alimenta contul de credit și ea se va retrage automat la data scadenței. În cazul în care nu alimentezi cardul de cumpărături cu suma minimă de plată, această sumă îți va fi reținută automat din contul curent pe care îl ai la ING.
Recomandăm să achiți totalul de plată pentru a acoperi datoria de pe extrasul curent și astfel eviți plata dobânzilor pentru sumele utilizate (mai puțin retragerile de numerar).
Totalul de plată poate fi vizualizat în:
- SMS-ul lunar, de la finalul fiecărui ciclu de tranzacționare;
- extrasul lunar de cont;
- Home'Bank - Portofoliu - Credite-Card de Credit
Și cuprinde:
- Valoarea totală a ratelor scadente din extrasul curent (aferente cumpărăturilor eșalonate în rate egale fară dobândă)
- Valoarea totală a cumpărăturilor pe care nu le-ai eșalonat în rate
- Retragerile de numerar
- Eventuale taxe, comisioane, dobânzi, penalități și depașiri de limită
Dacă dorești să rambursezi totalul de plată sau o altă sumă diferită de rata minimă obligatorie, poți face acest lucru simplu si rapid în Home Bank (după ce ai alimentat contul de credit în prealabil).
Sumele rambursate vor putea fi din nou utilizate.
Cum pot eșalona în rate o tranzacție cu ING Credit Card?
După fiecare cumpărătură pe care o poți plăti în rate există un termen de 10 zile în care îți poți alege planul de rate fără dobândă. Ai două opțiuni pentru a eșalona o tranzacție:
- Din Home’Bank - intri în Portofoliu > selectezi cardul de credit > Eșalonări rate, apoi selectezi tranzacția pe care vrei să o împarți în rate. Poți reveni oricând în același loc să vezi toate detaliile despre cât și când trebuie să plătești.
- Prin SMS - primești pe telefon un SMS de informare la care poți răspunde pentru a activa planul de rate. Imediat ce ne-ai răspuns la SMS noi îți confirmăm împărțirea în rate egale a tranzacției tale, tot printr-un SMS.
Am o perioadă de grație?
Da, perioada de gratie se aplica cumparaturilor pentru care nu s-a solicitat esalonarea in rate egale.
Ea este de maxim 45 de zile pentru orice cumparaturi efectuate in cadrul ciclului de tranzactionare (aproximativ o luna calendaristica) prin POS sau pe internet, in tara sau in strainatate, calculate pana la data scadentei mentionata in extrasul de cont.
Ce este ciclul de tranzacționare?
Perioada unei luni calendaristice, timp în care efectuezi tranzacții și la sfârșitul căreia se generează extrasul de cont și se calculează suma minimă de plată și suma totală utilizată.
Mai trebuie sa fac ceva pentru achitarea ratei sau se achită automat?
Opțiunile de rambursare sunt: suma minimă de plată, suma totală de plată, altă sumă (sunt calculate direct în Home'Bank).
În ziua scadenței se achită automat doar suma minimă de plată. Dacă vrei să rambursezi, înainte de scadență, totalul de plată sau o suma mai mare decât suma minimă, e necesar să accesezi Home’Bank în pagina principală, apeși pe Card de Credit – Rambursează - selectezi Total de plată sau Altă sumă.
Pot modifica data scadentă?
Nu poți modifica data scadentă, deoarece fiecare scadență (5, 15, 25) corespunde unui ciclu de tranzacționare ce nu poate fi modificat pe parcursul derulării unui credit. ING Credit Card se deschide în prezent doar cu scadență pe data de 15. Prin urmare, dacă e absolut necesar să modifici data scadentă pe care o ai cu cea de 15, există posibilitatea închiderii cardului de credit curent și solicitării unuia nou cu tot ce implică procesul de acordare.
Se închide automat planul de rate pentru o tranzacție returnată?
Pentru închiderea unui plan de rate în situatia unui retur, este necesară anularea planului de rate. Accesează Cardul de Credit -> Eșalonări rate -> Plăți deja eșalonate -> Click pe tranzacția pe care vrei să o anulezi -> Anulează plan rate Home'Bank.
Cum obțin extrasul de cont pentru cardul de credit?
În cazul Cardului de Credit, poți să descarci extrasul de cont sau să-l trimiți pe e-mail din Home’Bank, Cardul de Credit -> Extras de cont -> Selectare luna -> Descarcă
Ține minte că îl poți genera doar pentru perioade de tranzacționare încheiate.
Pot transfera surplusul din linia de credit în contul curent?
Surplusul înregistrat pe contul de credit nu poate fi transferat în contul curent, însă îl poți utiliza folosind cardul aferent liniei de credit.
De ce îmi apare o sumă în plus peste limita de credit?
Surplusul (suma în plus) apare pe contul de credit în următoarele situații:
- când nu ai planuri de rate active și rambursezi mai mult decât suma utilizată
- când ai planuri active cu rate datorate în viitor și rambursezi mai mult decât suma datorată la momentul respectiv.
Atunci când înregistrezi surplus, sumele datorate se achită automat, integral sau parțial, din surplusul înregistrat pe cont.
De ce diferă totalul de plată pe care îl văd în Home'Bank de cel din extrasul de cont sau SMS?
Dacă ai făcut o tranzacție cu cardul de credit începând cu data emiterii extrasului de cont sau a primirii SMS-ului și ai eșalonat-o în rate, totalul de plată afișat în Home’Bank se va modifica. Acest lucru se datorează faptului că valorile din Home'Bank sunt dinamice și se actualizează la finalul fiecărei zile în funcție de operațiunile pe care le faci pe contul de credit (rambursări, încasări, depuneri la ATM, eșalonări în rate). Dacă te regăsești în situația aceasta, asigură-te că vei achita totalul de plată comunicat în extrasul de cont sau în SMS-ul trimis de noi. În cazul în care ai rambursat totalul de plată afișat în Home’Bank, ai posibilitatea de a adăuga fonduri astfel încât să atingi suma comunicată în extrasul de cont sau SMS până la următoarea dată scadentă făra dobândă.
Am împărțit în rate o plată făcută cu cardul de credit, dar nu apare în eșalonări.
În cazul în care ai eșalonat o tranzacție cu Cardul de Credit, dar nu apare ca fiind eșalonată (nu o regăsești în Home'Bank în status activ sau finalizat, în schimb tranzacția apare în continuare în meniul Plăți de eșalonat), poți relua procesul de eșalonare din Home'Bank sau prin SMS, cu condiția să nu fi trecut mai mult de 10 zile de la data efectuării tranzacției.
De ce apare la total de plată o cumpărătură pe care am eșalonat-o?
Dacă apare la total de plată din extras o tranzacție pe care ai eșalonat-o, motivul poate fi acela că ai făcut tranzacția în timpul ciclului de tranzacționare, dar ai eșalonat-o după emiterea extrasului de cont sau a primirii SMS-ului. În aceste situații, Home’Bank actualizează automat suma de plată în funcție de eșalonare, iar totalul afișat reflectă suma corectă. Dacă te regăsești în situația aceasta, asigură-te că achiți totalul de plată afișat în Home'Bank.
Pot să modific planul de rate sau numărul de rate?
Un plan de rate odată activat nu se poate modifica. Acesta poate fi doar achitat integral în avans și închis înainte de a ajunge la scadență.
Când am de achitat prima rată pentru tranzacția eșalonata acum?
Dacă plata a fost decontată și eșalonată înainte de emiterea extrasului de cont, rata se va achita la prima scadență. În cazul în care tranzacția nu a fost decontată și eșalonată înainte de emiterea extrasului de cont, prima rată se va achita la scadența viitoare.
Care este ciclul de tranzacționare?
Ciclul de tranzacționare este afișat pe extrasul Cardului de Credit, pe care poți să îl descarci sau să îl trimiți pe e-mail din Home’Bank, Cardul de Credit -> Extras de cont -> Selectare lună -> Descarcă.
Ce se întâmplă în cazul unui retur pe cardul de credit?
Dacă primeși o sumă retur de la un comerciant pe Cardul de Credit, aceasta devine disponibilă imediat pentru utilizare. În funcție de momentul în care are loc returnarea (raportat la ciclul de tranzacționare), suma fie va acoperi automat cea mai veche datorie (cum ar fi totalul de plată), fie va genera un surplus pe care îl poți folosi pentru plăți viitoare cu Cardul de Credit.
Pot achita în avans planul de rate?
Un plan de rate nu poate fi achitat în avans, cu excepția situației în care dorești să rambursezi integral suma rămasă și să închizi planul de rate. Pentru a face acest lucru, trebuie mai întâi să alimentezi cardul de credit cu suma totală aferentă ratelor rămase, apoi să ștergi manual planul de rate din Home'Bank, urmând pașii: Cardul de credit → Eșalonări rate → selectează planul de rate → Șterge plan de rate.
Cum platesc rata la cardul de credit dacă am poprire?
Dacă ai poprire pe cont și vrei să plătești rata Cardului de Credit, la scadență se va retrage automat doar suma minimă de plată. Dacă ai poprire și vrei să plătești totalul de plată, acesta poate fi rambursat manual din Home'Bank, strict din sumele pe care le ai la dispoziție (provenite din venituri nepopribile sau din excedentul față de suma poprită).
În cât timp se activează planul de rate?
Dacă tranzacția eșalonată este în așteptare, activarea planului de rate poate dura câteva zile, în funcție de momentul decontării tranzacției. În cazul în care tranzacția pe care vrei să o eșalonezi apare deja pe extrasul de cont, atunci planul de rate se activează în următoarea zi din momentul solicitării.
De ce suma eșalonată este mai mică decât valoarea tranzacției?
În anumite situații, suma eșalonată poate fi mai mică decât valoarea totală a tranzacției inițiale. Acest lucru se poate întâmpla, de exemplu, atunci când tranzacția este decontată parțial sau când ai un surplus disponibil pe Cardul de Credit, care acoperă integral sau parțial noile planuri de rate.
De ce apare finalizat planul de rate?
Un plan de rate apare în status finalizat în Home’Bank în următoarele situații: în momentul în care au fost achitate toate ratele aferente acestuia, dacă a fost achitat integral din surplus sau dacă a fost închis anticipat.
Cum se folosește surplusul?
În situația în care există surplus pe Cardul de Credit, acesta va fi folosit cu prioritate pentru a acoperi plățile efectuate, înainte de a se accesa limita disponibilă a cardului. Astfel, dacă există o rată afișată sau cumpărături în afara planurilor de rate, surplusul va fi folosit pentru a le acoperi, parțial sau integral, în funcție de valoarea acestora. Dacă nu există o rată afișată sau cumpărături în afara planurilor de rate, surplusul poate fi utilizat pentru viitoare plăți realizate cu Cardul de Credit. Odată ce surplusul a acoperit o tranzacție, această operațiune nu mai poate fi reversată.
Cum eșalonez o refinanțare facută cu Cardul de Credit?
Eșalonarea unei refinanțări făcute cu Cardul de Credit va apărea în 48 de ore în meniul Plăți deja eșalonate, dacă se îndeplinesc următoarele condiții: venitul este vizibil în Home’Bank și un card de credit a fost deja emis.