- Euro (EUR)
- Dolar American (USD)
- Lira sterlină (GBP)
- Francul Elvețian (CHF)
Conturi curente in valuta
În ce valute se pot deschide conturile?
Se percepe comision pentru depunerea EUR la ATM?
Comisionul de depunere EUR la ATM-urile ING este zero.
În ce valute pot depune sau retrage sume de bani?
Poți depune și retrage fonduri în euro (EUR).
Pentru euro poți depune/retrage bani la bancomatele ING semnalizate în acest sens.
Pentru celelalte valute, operațiunile permise sunt schimburile valutare sau transferurile în valută.
Cum îmi pot deschide un cont curent în valută?
Poți deschide un cont curent in EUR, USD, CHF sau GBP direct din Home'Bank apasând semnul "+" din meniul de Conturi și selectând "Cont în valută".
Pot depune EUR în contul meu la o altă bancă?
Poți depune bani doar la bancomatele ING din România cu funcție de depunere numerar.
De ce detalii am nevoie pentru a face un transfer în valută?
Detaliile necesare pentru efectuarea unui transfer în valută sunt următoarele:
- Nume Beneficiar
- Cont beneficiar (dacă este IBAN, este recomandat să se specifice IBAN-ul - acesta conține și informații legate de banca / sucursala beneficiară);
- Codul SWIFT- are minim 8 caractere și trebuie completat fără spații, linii sau alte semne între caractere. În baza completării codului SWIFT, în Home`Bank ar trebui să fie recunoscut automat de sistem și să apară numele băncii beneficiare (sau a centralei băncii beneficiare). Dacă nu este completat automat, dar este valid, îl poți scrie în câmpul „Bancă beneficiară”, alături de denumirea și adresa băncii, alături de alte detalii legate de banca beneficiară (anumite coduri specifice pentru bănci din Germania (BLZ), Anglia (Sort Code), America (Routing No, ABA). Pentru ING codul SWIFT este INGBROBU.
- Suma și valuta transferată;
- Adresa beneficiarului și țara de domiciliu;
- Ghidul Tranzacției (aici trebuie să alegi opțiunea cea mai apropiată de tipul transferului pe care îl faci);
- Codul Tranzacției (aici trebuie să alegi opțiunea cea mai apropiată de tipul transferului pe care îl faci);
- Alegerea tipului de comision: Pentru plățile în orice valută, în spațiul UE, este disponibilă doar opțiunea „SHA” (comisioanele sunt împărțite între ordonator și beneficiar). Pentru plățile în orice valută, în afara spațiului UE, poți alege tipul de comision „OUR” (Ordonatorul suportă toate comisioanele), „SHA” (comisioanele sunt împărțite între ordonator și beneficiar) sau „BEN” (beneficiarul suportă toate comisioanele);
- Detalii de plata (ce reprezintă transferul).
Când primesc o sumă în valută trimisă către contul meu?
Pentru a primi o încasare în valută, IBAN-ul pe care îl comunici persoanei care îți transferă suma trebuie să fie un IBAN valid, al unui cont care permite creditarea. Încasarea sumei în valută depinde de:
- banca ordonatoare (din care sunt trimiși banii),
- băncile intermediare implicate în transfer.
Pentru a afla data la care vei încasa suma, verifică data valutei menționată în confirmarea de plată sau în copia mesajului SWIFT, acestea putând fi solicitate de la persoana care a făcut transferul. Data valutei este relevantă doar pentru transferurile în valută și indică ziua în care fondurile ar trebui să ajungă în centrala băncii beneficiare. Odată ce suma ajunge în centrala ING, aceasta este creditată automat în contul tău. Dacă data valutei a trecut și nu ai primit încă banii, te rugăm să verifici cu expeditorul corectitudinea datelor de transfer.
Cum pot afla ce valută are un cont curent?
Poți verifica informațiile despre cont, precum valută, IBAN și cod SWIFT accesând din Home'Bank meniul Mai Multe - Detalii cont de la nivelul fiecărui cont.
Cum pot face un transfer între două conturi proprii în valute diferite?
Pentru a transfera o sumă între conturi proprii de valute diferite, este necesar să efectuezi un schimb valutar. Pentru a face acest lucru, ai următoarele variante:
- În pagina principală de Home'Bank - selectează contul curent în valută - Schimb valutar
- În pagina principală de Home'Bank - Plăți - Alte Plăți- Schimb valutar
- Dacă îți dorești să afli cursul valutar, poți intra din pagina principală de Home'Bank - Mai multe - Curs valutar și apoi Inițiază schimbul valutar dacă dorești să continui
În cât timp ajung banii în cazul unei plăți în valută?
Termenul maxim de executare a plăților în valută diferă în funcție de valută și de banca beneficiarului. Se pot face plăți instant în valută doar către alte conturi ING. Plățile în valută interbancare vor fi efectuate conform orelor de procesare:
- Dacă faci plata până în ora 17, va apărea în aceeași zi pe extrasul tău de cont și va ajunge la banca beneficiară în ziua următoare lucrătoare (pentru plățile în EURO) și în următoarele 3 zile lucrătoare pentru restul valutelor.
- Dacă plata este efectuată după ora 17 sau într-o zi nelucrătoare, această va apărea pe extrasul de cont și va fi procesată în următoarea zi lucrătoare.
De ce beneficiarul nu a primit întreaga sumă în cazul unui transfer în valută cu comision OUR (Ordonatorul suportă toate comisioanele)?
Chiar dacă un transfer în valută a fost efectuat cu comision OUR, este posibil ca și banca beneficiară să aplice un comision la încasare. Acesta va fi dedus din suma transferată.
Cât costă deschiderea și administrarea unui cont în valută?
Pentru conturile în valută plătești 0 euro (sau echivalent) taxă de deschidere și 3 euro (sau echivalent)/lună taxa de administrare pentru fiecare cont în valută.