Carduri

Cum obțin sau reînnoiesc un card bancar?

Cardurile fizice nou emise se livrează astfel:

  • pe loc pentru cardul VISA neembosat, comandat în ING Office.
  • pe loc în orice office ING - cardurile neembosate (fără caractere în relief), primite la deschiderea relației
  • în maxim 7 zile lucrătoare - livrarea la tine acasă a cardului VISA embosat comandat prin Home’Bank, livrat prin curier, 
     

Cardurile reînnoite se livrează astfel:

  • până la data de 20 ale lunii în care cardul expiră pentru cardurile embosate reînnoite cu același număr 
  • în maxim 7 zile lucrătoare de la momentul în care ai selectat în Home'Bank faptul că dorești să se reînnoiască un card neembosat - acesta va fi reînnoit cu un card embosat
  • până la data de la 20 a lunii în care expiră pentru situația în care nu ai selectat nimic în Home'Bank, dar cardul a fost utilizat. Noul card se va livra în Office-ul de care aparții.

Dacă aceste intervale au fost depășite și încă nu ai primit cardul, te rugăm să verifici dacă datele sunt corecte (adresa de livrare și numărul de telefon). Dacă acestea sunt corecte, totuși nu ai primit cardul, te rugăm să ne contactezi. 

Poti avea maxim 3 carduri principale de lei si 3 carduri principale de  euro, iar pe numele altei persoane 2 carduri suplimentare pentru fiecare moneda (lei si euro), indiferent de numarul de conturi pe care le ai. Insa, trebuie sa stii ca vei plati costuri de administrare: 2 lei pe luna pentru fiecare al doilea card emis pe acelasi cont

Cardurile sunt valabile până la sfârșitul lunii înscrise pe ele. Găsești data de expirare pe cardul fizic și în Home’Bank, Produse - Cardurile ING - Selectezi cardul.

Cu 2 luni înainte de luna expirării, pentru cardurile fizice vei avea disponibilă în Home'Bank opțiunea de reînnoire. Acolo vei putea alege dacă dorești reînnoirea și unde să îți fie livrat cardul nou: prin curier la o adresă indicată de tine sau în orice ING Office. Procesul de reînnoire a cardului poate fi inițiat până la începutul lunii în care acesta expiră. De exemplu, pentru un card care expiră la sfârșitul lunii aprilie 2025, opțiunea de reînnoire va fi disponibilă în intervalul 1 februarie - 31 martie 2025. În acest interval în care opțiunea de reînnoire este valabilă, poți vedea ce opțiune ai ales pentru cardul reînnoit, astfel:

  • Accesează secțiunea Produse - Cardurile ING
  • Alege cardul care urmează sa fie reînnoit
  • Click pe “Reinnoim acest card’’, iar în ecranul urmator sunt disponibile detaliile despre metoda de livrare aleasă

Cardul se reînnoiește cu același număr și același PIN. 

Cardurile virtuale nu se pot reînnoi, dupa expirare va trebui să îți emiți unul nou.

În prezent, oferta ING Bank nu include carduri atașate conturilor în USD, pentru persoane fizice.

Poți vizualiza detaliile livrării direct în Home’Bank, accesând secțiunea Produse - Cardurile ING. Selectezi cardul, apoi accesezi "Reînnoim acest card". În cazul în care cardul nou nu a fost emis și mai este disponibilă opțiunea de reînnoire, accesează Produse - Cardurile ING, selectează cardul care expiră și alege "Modifică detaliile reînnoirii".

Chiar dacă nu ți-ai exprimat opțiunea pentru reinnoire si cardul a fost utilizat, acesta se reinnoiește automat și îl poți ridica din Office-ul de care aparții in maximum 90 zile de la data expirării.

Pentru reînnoirea unui card în intervalul în care opțiunea este disponibilă, sunt disponibile următoarele variante:

  • Poți accesa secțiunea "Portofoliu", dând click pe mesajul despre reînnoirea cardului
  • Poți accesa mesajul din Inbox-ul din Home'Bank referitor la expirarea cardului
  • Poți accesa Produse - Cardurile ING - să selectezi cardul care expiră - Reînnoiește cardul

Dupa inițierea procesului, se afișează în prima pagină 2 opțiuni: "Reînnoiește acest card" sau "Nu-l mai vreau"

Dacă alegi opțiunea 'Reînnoiește acest card', în următoarea pagină ți se vor afișa caracterisiticile tipului de produs cu care acesta se reînnoiește, precum și costurile de livrare.

Similar procesului de emitere card, poți alege 3 opțiuni de livrare:

  • Adresa de corespondență – adresa din sistem declarată băncii (doar daca este din România) - cost 18 lei;
  • Altă adresă de pe teritoriul României – poți completa orice adresă din România - cost 18 lei;
  • Office-ul unde ești alocat sau poți alege orice alt Office - gratuit.

Poți modifica adresa la care ajunge cardul reînnoit doar pentru cardurile embosate si doar anterior lunii în care acesta expiră. Pentru a modifica adresa de livare, accesează secțiunea Produse - Cardurile ING, selectează cardul reînnoit - Modifică detaliile reînnoirii. Dacă deja te afli în luna în care cardul expiră, opțiunea de modificare nu mai este disponibilă si cardul va fi livrat la adresa menționată anterior.

Cardul reînnoit te așteaptă în ING Office timp de 3 luni, calculate începând cu luna în care expiră. Dacă nu ai ajuns în Office să îl ridici în acest interval, acesta se va bloca automat.

Cum știu că totul e sigur?

În cazul în care ți-ai pierdut cardul sau ți-a fost furat, ai două posibilități pentru a-l bloca:

  • suni la serviciul Card Stop: 0214028599, număr de telefon apelabil non-stop;
  • Direct din Home’Bank (temporar sau permanent), accesând Produse - Cardurile ING - Alege cardul - Blochează temporar cardul sau Închide cardul.

Limite card

Limitele sunt diferite în funcție de unde faci tranzacția (ATM, POS, Internet) și de tipul cardului tău. La ATM-urile ING poți retrage numerar în funcție de limita de tranzacționare a cardului și de capabilitatea ATM-ului (bancnotele disponibile, valuta etc.). În cazul depunerii, poți depune numerar în funcție de limita de tranzacționare a cardului. La ATM-urile altor bănci din România sau străinătate, poți retrage în funcție de limita setată de către banca respectivă și capabilitatea ATM-ului.

Poți vedea limitele cardurilor tale în Home'Bank apasând pe cardul tău din zona Produse - Cardurile ING și accesând opțiunea "Limite și permisiuni card". Tot aici poți schimba limitele pentru plățile la POS, pe internet, depunere și retragere numerar: selectezi cardul, canalul și completezi noua limită de care ai nevoie. 

În funcție de limita pe care ai completat-o în meniul "Limite și permisiuni card", ți se va afișa comisionul pentru modificarea acesteia, dar și faptul că modificarea poate necesita o aprobare suplimentară din partea noastră. Când modificarea de limite s-a finalizat, primești un SMS de informare cu privire la rezultatul solicitării. În mod obișnuit, vei primi SMS-ul din partea noastră în maximum 3 ore de la solicitare, dacă aceasta a fost făcută într-o zi lucrătoare. În cazul modificărilor de limită solicitate în zile nelucrătoare, dacă este necesară aprobarea noastră, atunci modificarea va fi analizată în următoarea zi lucrătoare. 

Daca una sau mai multe din limitele cardului au fost atinse și nu mai poți face operațiunea din Home'Bank, îmi poți cere să te transfer la un specialist, tastând de exemplu: Legătura cu un agent

Dacă ai solicitat o majorare de limită pentru card, aceasta este valabilă până la ora 21:00 a aceleiași zile, ulterior revenind la limita standard. Această modificare se va aplica tuturor cardurilor emise pe conturile pe care le deții ca titular. 

Dacă ai solicitat o diminuare a limitelor cardului, acestea se aplică doar asupra cardului pentru care ai cerut modificarea și sunt valabile până la data de expirare. 

Poți vedea statusul cererii tale de modificare a limitelor de card în Home`Bank - Produse - Cardurile ING - Limite și permisiuni. Din acest meniu poți anula cererea dacă dorești, accesând “Anulează solicitarea”. 

Cum folosesc un card ING?

Cardurile fizice VISA Clasic, ING VISA Euro și VISA Gold pot fi utilizate pentru:

  • Retragere de la bancomat
  • Depunere la bancomat ING
  • Schimbarea codului PIN la bancomat ING
  • Acces la bancomat EUR (retragere și depunere EUR din / în contul atașat cardului)
  • Interogarea soldului pentru contul atașat cardului la bancomat ING
  • Plăți la POS-ul comercianților din țară și din străinătate
  • Tranzacții pe Internet

Cardurile virtuale ING VISA RON Virtual, VISA EUR Virtual, VISA Gold Virtual, ING Credit Card Virtual pot fi utilizate pentru:

  • Plăți la POS-ul comercianților din țară și din străinătate
  • Tranzacții pe Internet
  • Retragere ATM prin Apple Pay/Google Pay/Garmin Pay

În ATM-urile ING pot fi introduse bancnote de următoarele valori:

  • RON - bancnote de 5, 10, 20, 50, 100, 200 și 500
  • EUR - bancnote de 10, 20, 50 și 100

La ATM-urile din rețeaua ING pot fi eliberate următoarele tipuri de bancnote, în limita numerarului disponibil la momentul retragerii:

  • RON – bancnote de 10, 50, 100 și 200
  • EUR – bancnote 50 sau 100

Toate cardurile ING pot fi utilizate atât în țară, cât și în străinătate. Trebuie să știi însă că anumiți comercianți își pot rezerva dreptul de a accepta sau nu anumite tipuri de card.

Poți retrage EUR cu cardul tău de lei la ATM-uri din România semnalizate in acest sens și la ATM-uri din străinătate și poți verifica lista de taxe și comisioane aferente cardului tău pe site-ul nostru, ing.ro, sectiunea Utile - Taxe si comisioane persoane fizice. 

Dacă faci tranzacții în dolari, lire, coroane daneze sau orice altă valută folosind cardul tău, conversia se va face mai întâi în euro la cursul VISA și apoi din euro în lei, la cursul ING aplicabil ție în momentul debitării tranzacției.

In cazul in care folosesti un card în euro, din contul tău se va debita direct suma în euro primită de la VISA. Pașii în cazul unei tranzacții sau retrageri de numerar în valută cu un card de lei sunt următorii:

  1. Rezervarea sumei: Comerciantul trimite către noi o cerere de autorizare a tranzacției. Pot trece mai multe zile până la solicitarea plății. Că să evităm epuizarea disponibilului din contul tău până atunci, noi blocăm o sumă de bani pentru o perioada de până la 14 zile.
  2. Debitarea sumei: pe extrasul de cont va apărea contravaloarea în lei a sumei transformate în euro de VISA, la cursul ING de vânzare din momentul debitării sumei în cont. Poți vedea cursul pe care îl aplicăm la tranzacțiile cu cardul pe site-ul ing.ro, la secțiunea curs valutar: https://ing.ro/persoane-fizice/curs-valutar

Poți verifica simplu din meniul principal din Home’Bank sau accesand Produse – Cardurile ING, selectând cardul și opțiunea "Vezi unde ai salvat cardul online". De asemenea, îți recomandăm să verifici și pe site-ul comercianților unde ai făcut tranzacții dacă a rămas cardul salvat în opțiunea de plată a acestora.

Pentru efectuarea unei plăți pe internet sunt necesare următoarele date:

  • nume (așa cum apare pe card);
  • numărul cardului (cele 4 grupuri a câte 4 cifre aflate pe card);
  • dată expirării cardului (se găsește sub numărul cardului și este de forma ll/aa);
  • codul/numărul CVV (codul de 3 cifre aflat pe spatele cardului);
  • de cele mai multe ori va exista încă un pas, pentru confirmarea plății prin intermediul Home'Bank

Tehnologia contactless presupune să poți apropia cardul de POS-ul contactless pentru a face o plată, fără a mai fi nevoie să introduci cardul în POS sau să tastezi codul PIN. Se aplică pentru cumpărături de până în 100 de lei în țară sau 20 de euro in străinătate. Poți face plăți contactless și peste 100 lei, dar ți se va cere codul PIN. Limita maximă de utilizare este de 10 astfel de plăți pe zi, pentru majoritatea cardurilor.

Pentru a-ți înscrie cardul pe Paypal este necesar să ai în cont minim 1,5 EUR, așa că întâi ar trebui să te asiguri că ai bani în cont.Pentru finalizarea înscrierii, Paypal îți solicită și un cod de confirmare, pe care îl poți obține astfel:

  • Dacă tranzacția apare pe extrasul de cont, verifici detaliile tranzacției în extras;
  • Dacă tranzacția este în curs de procesare, poți verifica secțiunea de „Tranzacții în așteptare”, regăsești tranzacția și codul aferent;

Încasările pe card de la Paypal sau de la alte site-uri similare se fac automat (în momentul în care suma ajunge la ING Bank, această este virată în contul bancar). Procesul tranzacției poate dura între 2 și 5 zile de la data la care Paypal procesează tranzacția (dată la care primești confirmarea Paypal) până la data când banii intră în bancă.

Depinde de două lucruri: dacă e plată cu cardul sau transfer și dacă a fost deja procesată sau nu (vezi în Home’Bank - Rapoarte dacă apare pe extrasul de cont sau e încă la “Tranzacții în așteptare”).

Vezi ce situație ți se potrivește:

  • Pentru plăți cu cardul în așteptare – doar comerciantul o poate anula în această etapă, noi nu putem interveni. Îți recomandăm să-l contactezi pentru anulare, e cea mai simplă cale. Dacă nu reușești să rezolvi, ne poți contacta doar după ce se finalizează plata pentru a încerca să recuperăm suma.
  • Pentru plăți cu cardul finalizate – ne poți cere să inițiem o investigație direct din Home’Bank – Rapoarte – selectezi tranzacția – Am nevoie de ajutor. Vom face tot posibilul să recuperăm banii, dar nu putem garanta un rezultat favorabil.
  • Pentru transferuri în așteptare – ne poți contacta din Home’Bank – Mai multe – Contact ING.
  • Pentru transferuri finalizate – dacă știi persoana la care au ajuns eronat banii, ia legătura cu ea și încearcă să rezolvi direct. Altfel, contactează-ne din Home’Bank – Mai multe – Contact ING și vom încerca să recuperăm banii printr-o investigație de retur.

Poți debloca doar cardurile blocate temporar din Home'Bank, selectând cardul și accesand “Card blocat temporar” > “Deblochez cardul”.

 Din motive de securitate, un card blocat definitiv nu poate fi înlocuit cu altul cu același număr.

 IBAN-ul contului tău rămâne același indiferent dacă îți schimbi cardul sau ți se reînnoiește.

Soldul conturilor poate fi vizualizat direct în Home'Bank în meniul Portofoliu, adică în pagina care îți apare când te loghezi, indiferent dacă ai un card activ atașat sau nu. 

Dacă vezi plata în Home Bank, accesând secțiunea Rapoarte/Tranzacții în așteptare, asta înseamnă că tranzacția fost autorizată cu succes de către bancă și se așteaptă  decontarea din partea comerciantului. De regulă, după câteva zile, comercianții debitează automat tranzacțiile. Dacă suma tranzacției nu este solicitată în termen de 14 zile de la autorizare, sistemul nostru de carduri deblochează automat suma din așteptare. Deblocarea tranzacției în așteptare nu se vede pe extrasul de cont, ci se regăsește în soldul tău, care crește cu suma respectivă. Comerciantul poate solicita debitarea banilor și după acest interval.

Îți recomandăm să verifici în Home’Bank, în secțiunea Produse - Cardurile ING dacă funcționalitatea de plăți la POS contactless este activă. 

Dacă ți-ai schimbat numele, înainte de emiterea unui nou card este necesar să îți actualizezi datele în Home’Bank cu noul act de identitate, din secțiunea "Datele mele". După actualizarea datelor, poți emite un nou card, accesând secțiunea Produse - Cardurile ING - Adauga un card.

De cele mai multe ori, în câteva zile banii se întorc în contul tău. De asemenea, te poți adresa comerciantului, deoarece acesta poate anula cel mai repede una dintre tranzacții. Dacă au trecut câteva zile și nu ai primit banii, ne poți contacta. 

Îți recomandăm să predai cardul expirat în orice Office ING pentru reciclare. 

Poți vizualiza datele cardului în Home'Bank, accesând secțiunea Produse - Cardurile ING, selectezi cardul și butonul "Vezi datele cardului".

În cazul în care comerciantul a returnat suma în baza datelor de card și a codului de autorizare obținut inițial pentru tranzacție, suma va fi creditată.

Un card este atașat unui singur cont, iar sumele de bani depuse la ATM prin intermediul lui sunt creditate automat doar în contul de care e atașat.

Da, poți depune numerar la ATM cu cardul și în zilele nelucrătoare. Se procesează la fel ca în oricare altă zi.

Cele mai des întâlnite situații în care poți ajunge să înregistrezi sold negativ sunt următoarele:

  • perceperea comisioanelor
  • efectuarea unor tranzacții internaționale ce presupun conversie valutară
  • daca ai Extra'ROL, pot apărea situații in care soldul tău este afișat cu minus 

Comisioanele sunt evidențiate separat pe extrasul de cont față de sumele transferate. Același mod de afișare este aplicat și pentru plățile de tip jocuri de noroc.

Dacă aștepți un retur pentru o tranzacție efectuată cu cardul, fie că e vorba de suma integrală sau parțială, pașii sunt următorii:

  • comerciantul inițiază prin banca sa cererea de retur pentru sumă
  • tu primești o notificare Push că urmează să încasezi suma
  • în decurs de câteva zile, suma va fi creditată in contul tău
     

Acest proces de retur depinde de intervalul în care a fost procesat de comerciant, fiind un pas pe care ING Bank nu îl poate influența. 

Nu avem posibilitatea să grăbim încasarea returului inițiat de comerciant. Dacă tranzacția ta era în așteptare când s-a inițiat returul, nu o vei vedea pe extrasul de cont, ci se va debloca din așteptare, iar soldul tău va crește cu suma respectivă. Dacă suma era deja pe extrasul de cont când s-a inițiat returul, o vei regăsi pe extras cu denumirea "Cumpărare POS corecție".

În anumite situații, comercianții pot retrage o sumă de bani de pe card sub forma unei garanții. Acest lucru se întâmplă de obicei pentru ca aceștia să se asigure că este cardul valid si ca există suficiente fonduri disponibile pentru tranzacție. În cazul acestor garanții (spre exemplu, efectuate de benzinării din străinătate), se face o autorizare inițială: la plata cu cardul la pompă, benzinăria poate bloca o sumă mai mare, fixă (de exemplu, 100 de lei). După alimentare, este procesată suma finală a tranzacției. Decontarea se va efectua cu suma finală, diferența de sumă redevenind disponibilă automat în cont. 

Poți dezactiva funcția contactless pentru cardurile fizice accesând Home'Bank, secțiunea Produse - Cardurile ING. Selectezi cardul - "Limite și permisiuni card", iar in tab-ul de permisiuni accesezi "Plati contactless la POS", unde ai opțiunea de dezactivare. 

Pentru a seta sau schimba codul PIN al cardului, pașii sunt următorii: 

  • Accesezi Home'Bank - Produse - Cardurile ING
  • Selectezi cardul căruia vrei să-i schimbi codul PIN, apoi Setează/Schimbă PIN

Indiferent dacă ai cerut cardul prin Home’Bank sau într-un ING Office, îl poți activa direct din aplicație, accesând Cardurile ING. Selectezi cardul și butonul "Activează cardul".

Carduri virtuale

Cât e de sigur?

Plata la POS prin Apple Pay sau Google Pay este la fel de sigură ca orice plată pe care o faci cu un card contactless obișnuit. În ambele cazuri, va trebui să îți deblochezi telefonul folosind metoda aleasă de tine: Face ID, Touch ID sau parola:

• La Apple Pay va trebui să te autentifici pentru fiecare tranzacție. Este bine să știi că, în cazul în care ai autorizat mai multe persoane pe dispozitivul tău Apple, acestea vor putea folosi metoda de autentificare pentru a face plăți prin Apple Pay.

• La Google Pay va trebui să te autentifici pentru toate plățile de peste 100 lei și pentru anumite plăți sub această valoare.

Ce pot să fac cu cardul virtual?

Poți plăti cu cardul virtual la magazine din țară și străinătate, online si în aplicații:

Pentru plățile la POS cu telefonul îți înrolezi cardul virtual în Apple Pay sau Google Pay, îl apropii de POS și ai plătit. Nu uita să ai pornită funcția NFC a telefonului.
Pentru plăți online sau în aplicații ai două variante:

  • folosești datele cardului virtual pe care le găsești în Home’Bank, secțiunea Cardurile mele.
  • selectezi Apple Pay sau Google Pay ca metoda de plată, acolo unde apare. Pentru asta, va trebui să ai una din cele două aplicații pe telefon.

Când vrei să retragi bani fără cardul fizic, iată ce trebuie să faci:

  • te asiguri ca ai cardul (fizic sau virtual)  înrolat într-o aplicație de tip portofel electronic acceptată de bancă (Google Pay, Apple Pay și Garmin Pay ) 
  • la bancomat, atingi telefonul de NFC reader, introduci PIN-ul cardului înrolat în portofelul digital și apoi efectuezi operațiunea dorită  urmând pașii de pe ecranul ATM-ului.

La fel ca în cazul cardului de plastic, banii se primesc în contul curent și apoi îi accesezi cu ajutorul cardului. 

Cât mă costă?

Nu te costă nimic să-ți faci un card virtual ING. Nu ai comision de administrare și nici de închidere a cardului.

Cum îmi fac un card virtual ING?

Pașii pentru emiterea unui card virtual sunt: 

1. Deschizi Home’Bank și te loghezi.
2. Mergi la Produse - Cardurile ING
3. Derulează lista de carduri până la opțiunea Adaugă un card nou
4. Alegi „Card virtual” și confirmi.
5. Selectezi contul pentru care îți faci cardul virtual (contul asociat cardului)
6. Selectezi modul în care vrei să îți apară numele pe card
7. In functie de contul selectat vei putea alege un card virtual.
8. Citești termenii și condițiile și îi accepti
9. Introduci parola pentru a confirma emiterea cardului virtual.
10. Cardul a fost emis și poate fi adăugat în aplicația de plăți.

1. Maxim 2 carduri virtuale atașate unui cont curent de lei (deci poți avea simultan două carduri Visa RON Virtual sau două carduri Visa Gold Virtual, ori câte un card din tip);

2. Maxim 1 Visa EUR Virtual – indiferent de numărul de conturi detinute

3. Maxim 1 ING Credit Card Virtual

4. Maxim 20 de carduri virtuale emise pe parcursul unui an, indiferent de tipul cardului sau de statusul lor.

 Cardurile virtuale sunt valabile 4 ani de la data emiterii. 

Da, un cont poate sa aibă atașat un card virtual, fără cardul de plastic.

Apple Pay

Apple Pay

Pentru a plăti în magazine prin Apple Pay, va trebui să te autentifici prin Touch ID, Face ID sau parola, apoi să apropii iPhone-ul sau Apple Watch-ul de terminalul POS. La unele POS-uri, va trebui să introduci și codul PIN al cardului. Pentru plata pe internet sau în aplicații, tot ce trebuie să faci este să selectezi Apple Pay când alegi metoda de plată, apoi să confirmi cu Face ID, cu Touch ID sau cu parola.

Dacă dispozitivul tău este pierdut sau furat, poți anula posibilitatea de plată prin Apple Pay, simplu, din aplicația Find My Phone sau din contul tău Apple, chiar dacă dispozitivul tău este offline și nu este conectat la o rețea de date mobile sau o rețea wi-fi. Deasemenea, poți gestiona cardurile înrolate în Apple Pay și din Home’Bank > Produse > Carduri și tranzacții > Apple Pay.

Intră în Home’Bank, Produse -> Carduri și tranzacții -> Cardurile mele și blochează-l direct. Pentru a ne asigura că totul este în regulă, poți să îmi ceri să te transfer la un specialist, tastând de exemplu "Legătura cu un agent".

Apple Pay și Google Pay se vor dezactiva automat pentru cardul tău blocat sau în cazul unui card expirat care nu este reînnoit cu același tip de card, așa că nu uita să-l activezi din nou când primești noul card.

  • Păstrează în siguranță dispozitivul pe care ți-ai înrolat un card în Apple Pay, precum și datele cardului tău;
  • Este indicat ca parola dispozitivului tău să fie complexă ( să conțină cifre, litere, caractere speciale). Acest lucru îți va proteja dispozitivul în cazul în care îl pierzi sau îți este furat;
  • Ține cont de faptul că toate parolele de tip fingerprint/face ID înregistrate pe un dispozitiv pot fi folosite pentru tranzacții prin Apple Pay 

Pentru a adăuga un card în Apple Pay, ai două variante:
Din Home’Bank

  1. Intri în aplicația Home’Bank
  2. Salvezi telefonul pentru autentificări ulterioare
  3. Intri în Meniu > Produse și servicii > Cardurile mele
  4. Selectezi cardul și apesi “Adaugă în Apple Wallet”
  5. Urmezi instrucțiunile


Sau din Apple Wallet

  1. Deschizi aplicația Apple Wallet
  2. Apeși butonul "+"
  3. Urmezi instrucțiunile

Ca să-l adaugi, asigură-te că ai ceasul sincronizat cu telefonul. Apoi ai două variante:


Din Home’Bank

  1. Intri în Produse > Carduri și tranzacții > Apple Pay
  2. Salvezi telefonul pentru autentificări ulterioare
  3. Intri în Produse > Carduri și tranzacții > Apple Pay
  4. Selectezi cardul și apeși „Adaugă în Apple Wallet”
  5. Urmezi instrucțiunile


Din aplicația Apple Watch

  1. Deschizi aplicația Apple Watch pe iPhone-ul tău
  2. Selectezi „Wallet & Apple Pay”
  3. Apeși „Add Credit or Debit Card”
  4. Urmezi instrucțiunile

Google Pay

Google Pay

Pentru a plăti în magazine prin Google Pay, asigură-te că telefonul tău are activată funcția NFC, apoi apropie-l de POS. Deblochezi telefonul cu metoda aleasă de tine (PIN, pattern, amprentă sau recunoaștere facială), atât pentru sume peste 100 de lei, cât și pentru unele plăți mai mici. Pentru plata pe internet sau în aplicații, caută butonul “Google Pay” și urmează pașii. 

Dacă dispozitivul tău este pierdut sau furat, loghează-te în Home’Bank de pe alt device sau calculator și dezactivează Google Pay pentru telefonul pierdut din meniul Home’Bank -> Produse -> Cardurile ING

Fii responsabil cu securitatea dispozitivului pe care ți-ai înrolat un card în Google Pay (lucru pe care ți-l recomandăm și dacă nu activezi Google Pay).

Alege o parolă greu sau imposibil de ghicit, pentru a-ți proteja dispozitivul dacă îl pierzi sau îți este furat.

Ai două variante pentru a adăuga un card în Google Pay:

Din Home’Bank

  • Intri în Home’Bank - Produse - Google Pay și alege cardul pe care vrei să îl înrolezi.
  • Apasă pe “Adaugă în Google Pay”.
  • Confirmă-ne acțiunea cu parola.
  • Mai confirmă o dată și pentru Google, după ce te asiguri că ești de acord cu termenii și condițiile și Google Pay poate fi folosit

Sau din Google Wallet

  • Deschizi aplicația Google Wallet
  • Optezi pentru adaugarea unui card
  • Urmezi instrucțiunile

Garmin Pay

Întrebări frecvente

Pentru a plăti în magazine cu Garmin Pay, deschide aplicația wallet pe ceas și apropie-l de POS-ul contactless. Atunci când deschizi aplicația wallet pe ceas, ți se va cere parola dacă nu ai facut acest pas când ai pus ceasul la mână, sau ai ținut ceasul la mână mai mult de 24 de ore.

Orice bancomat cu funcția Contactless activată, permite retragerea de numerar prin apropierea dispozitivului unde ai înrolat cardul. În plus față de plătile la POS, ți se va solicita să introduci și codul PIN al cardului înrolat în Garmin Pay.

Dacă ai pierdut ceasul și ai Garmin Pay, loghează-te în Home’Bank și dezactivează Garmin Pay pentru ceasul pierdut. Poți face acest lucru din: Home’Bank -> Produse -> Cardurile ING. Dacă ai nevoie de ajutor, sună-ne în orice zi și la orice oră la *2464.

Inspiră, expiră, apoi blochează cât mai repede cardul pierdut:

intră în Home’Bank, Produse -> Carduri și tranzacții -> Cardurile mele și blochează-l direct.

sună-ne absolut oricând la serviciul Card Stop: 0214028599 (îl poți salva acum în telefon, să-l ai la îndemână la nevoie)

Garmin Pay se va dezactiva automat pentru cardul tău blocat sau în cazul unui card expirat care nu este reînnoit cu același tip de card, așa că nu uita să-l activezi din nou când primești noul card.
 

Pentru a adăuga un card în Garmin Pay, pașii sunt următorii: 

  • Te asiguri ca deții un device Garmin compatibil cu plățile prin Garmin Pay
  • Descarci aplicația Garmin Connect pe telefon din Google Play (pentru Android) sau App Store (pentru IOS)
  • Deschizi aplicația Garmin Connect, îți creezi un cont de utilizator și selectezi device-ul compatibil cu Garmin Pay
  • Setezi parola ce va fi folosită pentru utilizarea Garmin Pay
  • Optezi pentru adaugarea unui card ING emis pe numele tău
  • Urmezi instrucțiunile

RoPay

Întrebări frecvente

RoPay permite utilizatorilor să facă plăți și să primească bani instant prin intermediul aplicațiilor de mobile banking. Plățile prin RoPay se efectuează între conturile bancare. Conturile între care se fac aceste plăți pot fi deschise la bănci diferite sau la aceeași bancă. Pentru moment, clienții ING au doar posibilitatea de a efectua plăți prin RoPay, nu și de a încasa bani prin acest serviciu.   

Fiind client ING, prin intermediul RoPay poți: 

  • să faci plăți interbancare în lei, instant, către alte persoane fizice, prin scanarea codului QR generat de acestea

Pe măsură ce se vor înrola comercianți și prestatori de servicii la RoPay, vei putea: 

  • să plătești la POS prin scanarea QR RoPay (generat de magazín sau comerciant)
  • să plătești unui magazin online prin scanarea unui QR RoPay, afișat în pagina de plată, după ce ai selectat ca metodă de plată RoPay;
  • să plătești la piață sau la oricare mic comerciant înrolat în acest serviciu, scanând codul QR RoPay afișat de acesta. Dacă alegi plata prin RoPay, vei putea să introduci suma datorată și să plătești instant, sau să plătești o sumă fixă, afișată de acesta;
  • să plătești unui prestator de servicii care utilizează RoPay la finalizarea serviciului (de exemplu, plata către un instalator, electrician etc.)
  • să plătești biletul de autobuz prin scanarea unui QR RoPay afișat în autobuz;
  • să plătești factura de utilități prin scanarea unui QR RoPay afișat pe factură;
  • să plătești curierului, dacă firma de curierat a implementat serviciul RoPay.

Pentru a utiliza RoPay, trebuie să ai instalată aplicația Home’Bank Mobile. Funcționalitatea de scanare pentru plata prin RoPay poate fi accesată în 3 feluri:

  1. Accesezi în Home’Bank, secțiunea Plăți – Alte Plăți - „Scanează QR” 
  2. Din pagina de portofoliu din Home’Bank selectezi contul curent din care dorești să faci plata prin RoPay – apeși pe Plată în lei – “Scanează QR”
  3. Din meniul telefonului, acolo unde apare iconița aplicației Home’Bank, ții apăsat pe iconiță și ți se va afișa un meniu care include butonul “Scanează”. 

După accesarea opțiunii Scanează/Scanează QR, apropie telefonul de codul QR în format fizic (generat fie de o persoană fizică, fie de comerciant). Ți se va deschide meniul de plată în lei, cu detaliile de transfer precompletate, iar tu poți selecta contul în lei din care să efectuezi plata. Dacă ești de acord cu procesarea transferului prin RoPay, semnează operațiunea și transferul se va procesa instant. 

Un cod QR RoPay generat de un client persoană fizică al unei bănci participante la acest serviciu de plată este valabil 2 minute, iar clientul plătitor are la dispoziție alte 2 minute de la scanarea codului pentru a autoriza plata. Dacă acest termen a fost depășit, e necesară generarea unui nou cod și reluarea procesului de scanare prin RoPay. 

În prezent, RoPay este disponibil doar pentru plăți în lei, pe teritoriul României. 

Pentru persoanele fizice, utilizarea RoPay este gratuită. Astfel, indiferent dacă indeplinești sau nu condițiile de gratuitate ING Card Complet (venituri recurente și cel puțin o plată pe lună), plățile efectuate prin serviciul RoPay nu sunt comisionate. 

În cazul în care o tranzacție prin RoPay eșuează, vei primi o notificare în Home’Bank. Dacă tranzacția nu apare pe extrasul de cont, te rugăm să verifici detaliile transferului și să încerci din nou. Dacă situația persistă, te rugăm să ne contactezi. 

Comercianții care acceptă plata prin RoPay afișează un cod QR RoPay la punctul de vânzare sau pe site-ul lor. Dacă optezi pentru plata prin RoPay, comerciantul va genera un cod QR pentru plată, pe care îl va afișa la POS, iar tu îl vei putea scana. Poți întreba comerciantul dacă acceptă plata prin RoPay.

În situația în care primești pe e-mail, telefon sau pe SMS un mesaj pe care tu îl consideri suspect – cum ar fi de pildă autorizarea unei plăți prin RoPay pe care nu ai inițiat-o, te rugăm să ne contactezi.

RoPay este compatibil cu toate telefoanele mobile inteligente (smartphone-urile) pe care se poate instala aplicația Home’Bank Mobile.

Limitele maxime pentru transferurile prin RoPay sunt stabilite de fiecare bancă în parte. În cazul transferurilor prin RoPay efectuate din contul ING, limita este de 49.999 RON pentru transferul către o persoană fizică, respectiv 99.999 RON pentru transferul către un comerciant. Aceste limite nu pot fi modificate.  

Este posibil ca, atunci când dorești să faci un transfer către o altă persoană fizică prin RoPay, să primești mesajul: „A expirat ce ai scanat”. În această situație, te rugăm să soliciți persoanei care a generat codul QR să genereze unul nou și să reiei pașii de scanare cod QR. 

3dSecure

3dSecure

Pentru a face o plată online cu cardul, pașii sunt următorii:

  • După ce ai apăsat butonul ”plătește” pe pagina de plată de pe website-ul comerciantului, îți va apărea un ecran care îți amintește să deschizi aplicația Home’Bank pentru a autoriza plata în următoarele zece minute. Atenție! Să nu închizi pagina comerciantului în această etapă.
  • Conectează-te în aplicația Home’Bank
  • În aplicație îți va apărea un mesaj cu plata care așteaptă confirmarea ta, unde trebuie să apeși ”Plătește” sau vei fi direcționat direct către pagina de confirmare a plății dacă ai accesat notificarea de la noi
  • Vei ajunge pe pagina de confirmare a plății din Home’Bank, unde trebuie să introduci parola ta de Home’Bank, apoi să apeși “Confirmă”.
  • Te întorci pe pagina comerciantului, unde statusul plății se va actualiza automat odată ce ai finalizat pașii de mai sus. Odată ce primești confirmarea, poți închide pagina.

Home’Bank asigură pentru clienții noștri atât implementarea cerințelor legale de autentificare strictă, cât și o experiență unitară în ceea ce privește efectuarea de plăți în mediul online, fie că vorbim de plata cu cardul sau de transferuri din cont.

Dacă băncile nu primesc comanda de autentificare prin doi factori din partea comercianților prin intermediul protocolului 3D Secure, acestea sunt nevoite să le refuze tranzacțiile pentru siguranța clienților lor.

Dacă ți-a fost refuzată o tranzacție după ce ai autorizat-o din aplicație, fondurile nu ar trebui să plece din contul tău, deoarece banca nu a primit din start comanda din partea comerciantului prin intermediul 3D Secure. E important totuși să verifici dacă tranzacția apare la tranzacții în așteptare - caz în care doar comerciantul o poate anula în această etapă, noi nu putem interveni. Îți recomandăm să-l contactezi pentru anulare, e cea mai simplă cale. Dacă nu reușești să rezolvi, ne poți contacta doar după ce se finalizează plata pentru a încerca să recuperăm suma.

Dacă ai închis pagina comerciantului în timp ce ai intrat în Home'Bank să confirmi o plată cu cardul, este necesar să reiei procesul de achiziție de la capăt, acesta nemaiputând continua pentru respectiva plată inițiată. 

Pentru a putea autoriza plățile cu cardul mai rapid prin Home’Bank, poți activa autentificarea prin amprentă sau Face ID.

Autorizarea plăților prin SCA (Strong Customer Authentication) nu se aplică plăților efectuate la comercianți din afara Europei. De aceea, pentru tranzacțiile efectuate pe website-uri din afara spațiului economic european recomandăm respectarea bunelor practici pentru comerțul electronic:

Protejează detaliile cardului

  • Nu distribui imaginea cardului prin rețelele de socializare;
  • Nu trimite detaliile de card via e-mail;
  • Nu dezvălui detaliile de pe card dacă nu ai încredere în persoanele care le cer;
  • Fii atent când faci tranzacții online;
  • Verifică cu atenție detaliile tranzacțiilor în procesul de autorizare;
  • Verifică periodic soldul și tranzacțiile din contul bancar;
  • Activează alertele pe telefon;
  • Cumpără doar de pe site-uri în care ai încredere;
  • Verifică întotdeauna adresa site-ului comerciantului;
  • Folosește doar site-uri al căror conținut este securizat (https);
  • Nu folosi calculatoare / dispozitive necunoscute pentru efectuarea de cumpărături / tranzacții online;
  • Nu folosi rețele nesecurizate pentru cumpărături online;
  • Atenție la “ofertele de nerefuzat”, deoarece de cele mai multe ori sunt înșelătoare
  • Fii atent la phishing

Phishing este o metodă de a păcăli pe cineva să furnizeze informații personale sau date de card;
Nu da curs solicitărilor venite via e-mail / telefon / rețele de socializare în care sunt cerute detaliile de card sau te îndruma să accesezi site-uri suspecte.

Motivele pot fi:

  • Nu te-ai întors în pagina comerciantului.
  • Sesiunea de plată a expirat

Accesibilitate

Dacă alegi să ascunzi meniul de accesibilitate, nu îl vei mai putea vizualiza, decât dacă ștergi istoricul de navigare și datele. Ești sigur că dorești să ascunzi interfața?