Recent, pandemia COVID-19 a adus provocări cu care nu ne-am mai confruntat, atât la nivel individual, cât și în rândul instituțiilor. ING Bank România a acționat mereu ca un cetățean responsabil și va depune în continuare eforturi în a-și susține clienții in perioade dificile. Înțelegem că în contextul prezent generat de pandemia COVID-19 ne confruntăm cu nesiguranță, anxietăți și uneori impact direct în viețile clienților noștri. De aceea anunțăm următoarele măsuri:
- Pentru clienții persoane fizice cu credite de nevoi personale și imobiliare care sunt afectați în mod tranzitoriu de pandemia de COVID-19 și care solicită în mod direct măsuri de sprijin, putem aplica amânarea plății ratelor până la 2 luni. Durata creditului va fi extinsă în concordanță, pentru a păstra același nivel pentru ratele lunare. Clienții care au nevoie să apeleze la această opțiune sunt rugați să trimită un email la adresa: contact@ing.ro.
- Pentru clienții persoane fizice care resimt un impact direct și de durată prin circumstanțe ca pierderea locului de muncă sau probleme grave de sănătate, vom proceda ca întotdeauna în astfel de situații, cu grijă și responsabilitate, încercând să găsim pentru fiecare caz în parte soluția potrivita reeșalonării creditului. Ca și mai sus, clienții sunt rugați să trimită un e-mail la adresa: contact@ing.ro
- Pentru IMM-uri și micro-companii, care se preocupă de două ori mai mult în aceste zile – și pentru familia lor și pentru afacerea lor – vom înlesni aprobarea reînnoirii pe 3 luni a facilităților de finanțare a capitalului circulant, fără a fi nevoie ca ei să se prezinte la bancă. Măsura se aplică clienților cu scadență la facilitățile de credit în următoarele 3 luni și care nu se află deja într-un proces de remediere sau de restructurare a creditelor existente. În cazul unei afectări semnificative a businessului în contextul pandemiei COVID-19, în care măsura de mai sus nu este suficient de acoperitoare, rugăm clienții aflați într-o astfel de situație să ne contacteze, pentru a identifica cele mai potrivite soluții.
- De asemenea, referitor la informarea trimisă către IMM-uri în data de 11.03.2020, privind modificarea comisioanelor percepute comercianților pentru încasările la POS de la 1 aprilie 2020, am decis amânarea cu 3 luni a implementării acestei masuri, dat fiind contextul COVID-19. Dorim să subliniem faptul că acest comision nu afectează în niciun fel comisioanele plătite de persoanele fizice.
Monitorizăm îndeaproape evoluția situației si vă vom anunța, atunci când va fi cazul, cu privire la orice noi măsuri.
Recently, the Covid-19 pandemic has brought new unseen challenges to all of us, individuals as well as institutions. ING acts consistently as a responsible corporate citizen and will do efforts to support its clients in difficult times. We understand that the current context around the Covid-19 pandemic can bring uncertainty, anxiety and sometimes even direct impact in the lives of our customers. Therefore, we announce the following measures:
- For individual clients with personal or mortgage loans, who are temporarily impacted by COVID-19 and specifically request this measure, we can postpone the payment of installments by up to 2 months. The duration of the loan will be extended accordingly, in order to maintain the same level of the monthly instalment. Clients who would like to use this option should contact us via email at contact@ing.ro
- For individual clients who are structurally impacted through circumstances such as job losses or severe health circumstances, we will proceed as always in such situations with care and responsibility, seeking to identify on a case by case basis adequate restructuring solution. As mentioned above, please send an email at contact@ing.ro
- For SMEs and Micro-companies, who care twice more these days - for their family and for their business - we will facilitate approving a 3-month renewal of working capital financing facilities without the need for them to come to the bank. The measure applies to customers with maturity of the credit facilities within the next 3 months and who are not already in a process of remediation or restructuring of existing loans. In case of significant damage to their business, in the context of the Covid-19 pandemic, the above measure would not be sufficient and we are kindly asking our clients in such situation to contact us to identify together the most suitable solutions.
- Also, regarding the notification sent to SMEs and Micro-companies on 11.03.2020, regarding the change of the commissions applied to merchants for POS starting from April 1, 2020, we decided to postpone the implementation of this measure by 3 months, given the Covid-19 context. We would like to emphasize that this commission does not, in any way, affect the fees paid by individuals.
We are closely monitoring how the situation develops and will announce additional measures if and when required.