Definim viitorul sustenabil. Versiunile hibride şi finanţările au susţinut piaţa auto în 2020. „Aşteptăm lansarea de noi modele atât în producţia locală, cât şi în cea europeană, ceea ce ar trebui să aducă un suflu nou”

IInterviu cu Adrian Humă, Sector Head Automotive, Transportation & Logistics ING Bank România, și Edit Târcolea, Managing Director Toyota România.

Sectorul auto alături de cel al transporturilor formează unele dintre cele mai importante domenii în care ING Bank România este prezentă cu resurse comerciale importante alocate clienţilor şi acoperire la nivelul întregii ţări.

„Estimăm că suntem între primele două bănci care sprijină acest sector la nivel de companii mari, cu peste 100 milioane euro cifră de afaceri. Astfel, lucrăm cu jucători de top din industrie, la toate nivelurile precum producători, importatori, dealeri, distribuitori de piese şi subansambluri, finanţatori – cum ar fi companiile de leasing“, a declarat Adrian Humă, Sector Head Automotive, Transportation & Logistics al ING Bank România.

Cele mai accesate servicii ale ING Bank sunt cele de cont curent (plăţi, încasări, schimburi valutare), platforma de internet banking fiind foarte apreciată de clienţi - motto-ul „fără hârtie” simplificând munca tuturor şi contribuind la un mod de lucru mai „verde”.

Toyota România este importatorul care a avut unul dintre cele mai bune rezultate de brand în acest an, potrivit datelor furnizate de Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din top 10 importatori, având chiar şi perioade cu vânzări mai bune decât perioada similară a anului trecut. 

„În opinia noastră, au contribuit la aceste rezultate atât structura portofoliului de produse (multe modele hibrid, care atrag din ce în ce mai mulţi consumatori, tot mai conştienţi de importanţa impactului pe care îl avem asupra mediului), cât şi strategia comercială (reţea de dealeri care au continuat să opereze şi în perioada pandemiei, susţinând cererile clienţilor), precum şi diversificarea tipurilor/surselor de finanţare, fapt ce le-a asigurat o poziţie de lichiditate confortabilă în toată această perioadă“, a subliniat Adrian Humă. 

Toyota România a înregistrat o creştere a cotei de piaţă la 5,4% în primele 8 luni ale anului 2020, de la 4,1% în aceeaşi perioadă a anului precedent. „În 2020, achiziţiile prin finanţare se ridică la 30%, cu o creştere semnificativă în leasing-ul operaţional, graţie valorii reziduale ridicate pe care o are tehnologia Toyota Full Hybrid“, a declarat Edit Târcolea, Managing Director Toyota România.

Pandemia a avut un efect puternic negativ asupra întregului sector auto, lunile martie şi aprilie fiind cele mai afectate.

„Această perioadă a constituit şi cea mai grea provocare pentru Toyota, fiind nevoiţi să găsim soluţii pentru derularea activităţii în condiţii de siguranţă, astfel încât clienţii să aibă acces în continuare la serviciile şi produsele noastre. Pentru ultimul trimestru al acestui an, dacă luăm în considerare o desfăşurare în condiţii normale a economiei, anticipăm o scădere de aproximativ 25% a pieţei locale şi în acelaşi timp o creştere a cotei de piaţă pentru Toyota România“, a spus directorul Toyota România.

Adrian Humă explică faptul că în România sectorul auto local a performat mai bine decât media europeană, dar faţă de anul trecut volumele vor fi clar mult mai mici în acest an. Din păcate, a mai existat un efect negativ, având loc numeroase disponibilizări din partea unor companii din sector, însă, din fericire, această tendinţă a fost întreruptă.

„Mai mult, aşteptăm lansarea de noi modele atât în producţia locală, cât şi în cea europeană (pentru care producătorii de componente din România prezintă o importantă critică), ceea ce ar trebui să aducă un suflu nou la nivel de imagine şi de comenzi“, a declarat Adrian Humă.

În ceea ce priveşte colaborarea, Edit Târcolea a subliniat că „Toyota România are un parteneriat de lungă durată cu ING Bank România, iar ultimul an a dus la consolidarea acestui parteneriat, deoarece echipa ING a fost alături de noi în găsirea de soluţii inovatoare, adaptate la nevoile noastre de business.“

„Un exemplu în acest sens îl constituie produsul Supply Chain Finance, un reverse factoring care ne-a îmbunătăţit semnificativ capitalul de lucru în acesta perioadă plină de provocări“.
 

Share