Continental. Viitorul industriei auto trebuie să fie al dezvoltării de software

Interviu cu Adrian Humă - Sector Head Automotive, Transportation & Logistics, ING Bank România și Christian von Albrichsfeld - Head of Country Continental România.

Marile companii auto se uită la modul în care sunt realizate produsele de pe tot lanţul de producţie şi au indicatori de performanţă în domeniul sustenabilităţii.

Direcţia clară pentru România în ceea ce priveşte industria auto ar trebui să fie înspre software, pentru că acolo sunt tendinţele pentru viitor în domeniul automotive, care generează 14% din PIB, a spus Christian von Albrichsfeld, General Manager Continental Automotive România, în cadrul emisiunii ZF „Definim viitorul sustenabil”, realizată de ZF în parteneriat cu ING Bank România.

„Astăzi, o maşină care nu este chiar de lux, are aproape 100 de microcontrollere. În viitor vor fi mai multe, vor fi două sau trei servere unde se va putea schimba şi software-ul din maşină, poate vreau o funcţionalitate nouă şi plătesc 5 sau 10 cenţi pe lună pentru ea. Toată arhitectura unei maşini se schimbă şi merge mai mult în direcţia de consumer electronics. Interesul actual este să dezvoltăm un soft foarte inteligent, care funcţionează pe mai multe servere. Importanţa software-ului devine din ce în ce mai mare şi oamenii care lucrează în partea de soft vor fi mai mulţi. Asta este în mod clar tendinţa şi avem foarte clar nevoie de dezvoltare în această direcţie, smart”, a spus Christian von Albrichsfeld, care conduce operaţiunile celui mai mare angajator din industria auto din România.

În prezent, grupul german Continental are în România peste 20.000 de angajaţi, atât în zona de producţie de componente auto, cât şi în zona de producţie de software pentru industria auto.

În plus, companiile caută soluţii pentru un viitor sustenabil pe întreg lanţul de producţie, iar această tendinţă se va accentua în viitor.

„Vedem deja câteva tendinţe destul de clare în sector. Vedem că propulsia electrică pare că a confirmat deja că este una dintre tehnologiile viitorului, cel puţin pe partea de mobilitate urbană. Apoi, legat de deplasările mai lungi, se pare că la momentul actual o soluţie hibridă este văzută ca fiind optimă deoarece soluţia electrică încă nu este suficient de performantă pentru a acoperi distanţe mai mari. La fel, dacă vorbim despre hidrogen se pare că din ce în ce mai multe păreri converg către faptul că hidrogenul ar fi o soluţie în ceea ce priveşte transportul de mărfuri. Acum dacă este să ne uităm la aceste tipuri de propulsie, este foarte important să vedem care sunt sursele care stau la capătul lanţului de producţie. Pentru că dacă vorbim despre vehicule electrice care folosesc energie produsă într-o centrală pe cărbuni nu facem altceva decât să mutăm poluarea din oraş către zona unde este centrala respectivă pe cărbuni”, a explicat Adrian Humă, Sector Head Automotive, Transportation & Logistics în cadrul ING Bank România.

Citește interviul integral în Ziarul Financiar.

Share