ING Card Complet - Cardul tău de salariu

    Card ING cont curent

    Mută-ți salariul la mai bine, la ING
    și te bucuri în orice zi de:

    • 0 comisioane la încasări si plăți în Home Bank**
    • 0 comisioane pentru retrageri de la orice bancomat***
    • curs valutar avantajos non-stop
    Deschide cont din aplicație
    sau
    Vino in ING Office

    Salariul sau veniturile tale* stau bine la noi. Din momentul în care ajungi la ING și faci cel puțin o plată, cât de mică, ai ZERO costuri de administrare și ZERO comisioane pentru operațiunile ce țin de salariu**. Banii tăi sunt doar ai tăi, iar la ING te bucuri 100% de ei. 

    Ai curs valutar avantajos non-stop
    Ai curs valutar avantajos non-stop

    Ai curs valutar avantajos non-stop

    Nu te mai complici cu alte carduri. Folosești ING Card Complet și faci cumpărăturile online fără grija cursului. Leii tăi sunt schimbați automat la un curs avantajos. Nu contează ora. Cursul e valabil oricând ai nevoie, și la plata cu cardul, și în Home'Bank, în limita a 10.000 de Lei pe lună sau echivalentul în altă valută. Și asta nu e tot.

    Vezi  cursul

    Plătești cu telefonul la POS
    Plătești cu telefonul la POS

    Plătești cu telefonul la POS

    Dacă ai un telefon cu sistem de operare Android sau iOS, îți activezi Google Pay sau Apple Pay, fără să te coste nimic. E bine să ai opțiunea asta pe telefon pentru momentele când pleci la cumpărături fără portofel sau vrei să le plătești din mers, fără contact (contactless). Află mai multe:

    Google Pay

    Apple Pay

    Ai ZERO comision de retragere la orice bancomat
    Ai ZERO comision de retragere la orice bancomat

    Ai ZERO comision de retragere la orice bancomat

    Îți aduci salariul sau alt venit recurent* pe ING Card Complet, faci minim o plată pe lună și gata, scoți bani fără comisioane de la orice bancomat*** vrei tu. N-are rost să pierzi vremea căutându-l pe cel perfect și nici să plătești ca să scoți cash. Și asta nu e tot. 

    Vezi lista completă de taxe și comisioane.

    Scapi de comisioane la orice plată** sau transfer
    Scapi de comisioane la orice plată** sau transfer

    Scapi de comisioane la orice plată** sau transfer

    Tot așa, ai ZERO comisioane* și la administrarea contului ING Card Complet și a cardului, și la încasări în Lei de la orice bancă, și la transferuri de Lei sau Euro, prin Home'Bank. Și asta nu e tot.

    Vezi lista completă de taxe și comisioane.

    Primești o dobândă mai mică la creditul de nevoi personale
    Primești o dobândă mai mică la creditul de nevoi personale

    Primești o dobândă mai mică la creditul de nevoi personale

    Poate că acum n-ai nevoie de bani în plus, dar e bine să știi că salariul tău adus la ING înseamnă și alte avantaje - cum ar fi, o dobândă mai mică pentru un viitor credit de nevoi personale. 

    Fă o simulare de credit

    Știi mereu ce fac banii tăi, prin notificări push
    Știi mereu ce fac banii tăi, prin notificări push

    Știi mereu ce fac banii tăi, prin notificări push

    Dacă activezi Notificari Push din Home'Bank, ești anunțat mereu despre banii care pleacă și vin în contul tău: și când cheltuiești, și când scoți de la ATM și când primești banii în ziua de salariu, de ziua ta sau cu alte ocazii. Și asta nu e tot.

    Scoți bani fără card de la orice bancomat ING:
    Scoți bani fără card de la orice bancomat ING:

    Cum îți iei ING Card Complet

    Pe loc, direct în sucursală

    1. Dai o fugă la un ING Office cu buletinul și primești un' doi contul, cardul și acces la aplicația ING Home’Bank, pe loc.

    2. Dacă vrei, ne poți lăsa acum datele tale, iar colegii din ING Office te vor contacta pentru a stabili data vizitei sau pentru a-ți oferi mai multe detalii.

    Sau poți încerca 100% online

    1. Descarci aplicația ING Home’Bank pe telefon.

    2. Deschizi contul din aplicație, cu un card de debit de la altă bancă din țară. Trebuie să ai peste 18 ani și rezidența fiscală în România.

    3. Dacă totul e ok, primești pe loc în Home’Bank cardul virtual atașat contului ING.

    * Valabil pentru venituri recurente în Lei, în contul ING Card Complet și cel puțin o plată pe lună din acest cont. Venituri recurente se referă la salariu sau alte tipuri de încasări lunare, în valoare de minimum 700 de Lei: încasarea oricărui tip de venit recurent de la o companie sau PFA; încasări lunare de la o persoană fizică (de exemplu chirii, încasări de la rude etc.); depunere lunară a salariului în cont la bancomatul ING. Plată lunară înseamnă o plată cu cardul atașat contului ING Card Complet în magazin sau online, plata unei facturi sau un transfer în Lei din Home'Bank către alte conturi decât cele proprii. Cursul valutar personalizat este oferit în limita a 10.000 de Lei/lună.

    ** Plățile de tip „jocuri de noroc” realizate cu cardul au un comision de 3,9 lei sau 0,8 eur per tranzacție, plus 1,9% din suma tranzacției, in functie de valuta contului.

    ***Unele bănci din străinătate practică comisioane de acces la bancomate. ING nu are niciun control asupra acestui tip de taxe. Înainte de a retrage banii, citește cu atenție mesajele de pe ecranul bancomatului.

    Card ING cont curent

    Fără salariu, ING Card Complet tot are multe la pachet:

    • și cel mai prietenos Home'Bank
    • și ZERO comisioane pentru operațiunile de mai jos
    • și Bazar cu reduceri la comercianți
    • și opțiunea "Portează-ți banii" ca să poți avea și restul de beneficii.

    Chiar dacă nu îți aduci recurent 700 lei lunar sau nu faci o plată pe lună cu ING*, tot avem avantaje pentru tine:

    Ce nu plătești / Ce plătești.
    Ce nu plătești / Ce plătești.

    Ce nu plătești / Ce plătești.

    Ce nu plătești:
    Și tu ai 0 comisioane pentru:
    -    încasări de la orice bancă
    -   depuneri și consultarea soldului la bancomatele ING
    -    emiterea și administrarea primului card Visa contactless și a cardurilor virtuale
    -    serviciul de Internet Banking, ING Home’Bank, cu user și parolă
    -    plăți cu cardul la comercianți din România sau din străinătate, online sau în magazine**

    Ce plătești, totuși:
    -    un comision de administrare a contului curent de 9 Lei/lună
    -    un comision fix de 5 Lei/tranzacție la transferurile interbancare în Lei sau Euro sau la retragerile în Lei sau Euro de la bancomatele ING și ale altor bănci din România sau străinatate

    Cum îți iei ING Card Complet

    100% online, fără niciun drum la bancă

    Descarci aplicația ING Home’Bank pe telefon.

    Deschizi contul din aplicație, dacă ai un card de debit de la altă bancă din țară, ai peste 18 ani și rezidența fiscală în România.

    Primești instant un card virtual ING, direct în Home’Bank.

    Pe loc, direct în sucursală

    Dai o fugă la un ING Office cu buletinul si primești contul, cardul si acces la aplicația ING Home’Bank pe loc. Dacă vrei, ne poți lăsa datele și colegii din ING Office te vor contacta pentru a stabili data vizitei sau pentru a-ți oferi mai multe detalii.

    *Venituri recurente se referă la salariu sau alte tipuri de încasări lunare  în contul ING Card Complet, în valoare de minimum 700 de Lei: încasarea oricărui tip de venit recurent de la o companie sau PFA; încasări lunare de la o persoană fizică (de exemplu chirii, încasări de la rude etc.); depunere lunară a salariului în cont la bancomatul ING. 
    Plată lunară înseamnă o plată cu cardul atașat contului ING Card Complet în magazin sau online, plata unei facturi sau un transfer în Lei din Home'Bank către alte conturi decât cele proprii.
    Unele bănci din străinătate practică comisioane de acces la bancomate. ING nu are niciun control asupra acestui tip de taxe. Înainte de a retrage banii, citește cu atenție mesajele de pe ecranul bancomatului.
    Cursul valutar personalizat este oferit în limita a 10.000 de Lei/lună

    **Plățile de tip „jocuri de noroc” realizate cu cardul au un comision de 3,9 lei sau 0,8 eur per tranzacție, plus 1,9% din suma tranzacției, in functie de valuta contului.

    Pe lângă cardul de salariu poți adăuga și:

    Pe lângă cardul de salariu poți adăuga și:

    • Card de credit
    • Cont de economii
    • Descoperire de cont
    • Cardul ING Gold
    • Contul și cardul în Euro
    • Asigurare de viață, de casă, de sănătate sau de salariu

    Dacă simți că ING Card Complet nu e chiar așa complet pe cât ți-ai dori, poți alege din produsele și serviciile de mai jos:

    Asigurări de viață sau de casă
    Asigurări de viață sau de casă

    Asigurări de viață sau de casă

    Nu știm niciodată ce ne aduce ziua de mâine. Și decât să te ia prin surprindere, mai bine să fii prevăzător. Intri în Home'Bank și să îți faci o asigurare care ți se potrivește. Polițele se încheie direct de acolo. Află mai multe:

    ING Vita Protect

    ING Health Protect

    ING Salary Protect

    Asigurare locuință

    Când ai un card cu atatea beneficii, e normal să ai și întrebări.

    Când ai un card cu atatea beneficii, e normal să ai și întrebări.

    • Vezi mai jos cel mai des întâlnite nelamuriri, dar și răspunsurile noastre.

    Cum obțin sau reînnoiesc ING Card Complet?

    Cum pot să devin client ING?

    Cum ți-e mai ușor. Poți să-ți deschzi un cont ING Card Complet, fie  în cel mai apropiat ING Office și primești cardul pe loc, fie online, prin aplicația ING Home'Bank pe care poți să o descarci din App Store sau Google Play.

    De ce documente am nevoie în ING Office ca să devin client ING?

    Doar buletinul, dacă ești cetățean român rezident în România.

    Care sunt condițiile să devin client ING dacă deschid contul online?

    Trebuie să ai peste 18 ani, rezidența fiscală în România și un card de debit emis de o altă bancă din țară, pentru procesul de identificare. Cardul tău va fi livrat prin curier în maxim 7 zile lucrătoare.

    Care sunt pașii dacă alegi să deschizi online, contul ING?

    • Descarci aplicația ING Home’Bank pe smartphone
    • Completezi datele personale
    • Faci 2 poze cu telefonul: o poză cu buletinul și un selfie  
    • Completezi adresa  pentru livrarea cardului
    • Îți activezi contul în Home’Bank, printr-o plată de minim 1 leu cu cardul tău de la altă bancă din România prin “Portează-ți banii”
    • Primești mesaj cu activarea contului

    Daca nu e nevoie de o verificare suplimentară, poți folosi imediat Home’Bank pentru toate operațiunile cu excepția achiziției creditului de nevoi personale. Ba chiar poți să îți activezi și ING Pay pentru plata cu telefonul.

    Vei primi cardul fizic prin curier, gratuit, in maximum 7 zile lucrătoare.

    În cât timp primesc cardul fizic?

    • pe loc, pentru cardul VISA neembosat, comandat în ING Office.
    • cardurile embosate (cu caractere în relief) noi sau reînnoite: 7 zile lucrătoare; se livrează la adresa aleasă de tine.  
    • cardurile neembosate (cu caractere în relief), primite la deschiderea relației: pe loc în orice office ING.
    • maxim 7 zile lucrătoare pentru livrarea la tine acasă a cardului VISA embosat, livrat prin curier - comandat prin Home’Bank.
       

    Câte conturi cu card atașat ING Card Complet pot să îmi deschid?

    Poți deschide maximum 3 conturi.
    Pe lângă asta, dacă încasezi cel puțin 700 de Lei în unul dintre conturi și faci cel puțin o plată pe lună, ai  gratuitate pentru toate conturile ING Card Complet deschise. 

    Câte carduri fizice pot să atașez unui cont?

    Poți avea maxim 3 carduri principale de lei și 3 carduri principale de  euro, iar pe numele altei persoane 2 carduri suplimentare pentru fiecare moneda (lei și euro), indiferent de numărul de conturi pe care le ai. Însă, trebuie să știi că vei plăti costuri de administrare: 2 lei pe lună pentru fiecare al doilea card emis pe același cont.

    Cardul fizic se reînnoiește automat?

    Cardurile utilizate în mod curent* se reînnoiesc automat. Noul card este trimis la adresa pe care ți-o alegi sau o setezi în Home’Bank, înainte de data expirării. Cardurile sunt valabile până la sfârșitul lunii înscrise pe ele.
    *cardurile nefolosite în ultimele 4 luni nu sunt reînnoite. Poți obține oricând un nou card de debit în orice ING Office sau comandând unul prin Home’Bank.

    Cum îmi transfer toate sau o parte dintre serviciile atașate unui cont de la o altă bancă din România, pe un cont de la ING în aceeași monedă?

    Completezi un formular de autorizare, și cam atât. De restul, ne ocupăm noi. 
    Puțin mai pe larg, se întâmplă așa: 
    1. Formularul pe care îl completezi în orice ING Office, ne indică serviciile pe care vrei să le transferi pe contul de la ING: 
    - ordine de plată programată 
    - mandate de debitare directă
    - încasări recurente (de tip salariu, chirie, pensie, prestații sociale etc.) 
    Dacă vrei, poți să îți închizi contul de la cealaltă bancă, ca să nu mai ai grija lui și/sau poți cere să-ți fie transferați banii rămași din acel cont, în contul de la ING Bank. 
    2. După minimum 13 zile lucrătoare, gata: serviciile de plată au fost transferate. 
    În tot acest timp, ne ocupăm noi de toată hârțogăraia din spate ca să îți aducem serviciile  în siguranță la ING Bank. 
    Simți că încă e ceva neclar? 
    Pentru toate detaliile despre serviciul de schimbare a conturilor, click aici

    Pot deschide relație și cont sau actualiza datele unei rude pe bază de procură la ING ?

    Desigur, dar într-un format expres formulat și pus la dispoziție de către bancă. Vino în orice office ING Bank, expune situația ta și a rudei/persoanei care nu se poate prezenta în office și noi te vom informa și ajuta cu formatul de procură care trebuie autentificat la notar.

    Cât mă costă?

    Cât costă ING Card Complet?

    Comisionul de administrare al contului ING Card Complet este ZERO dacă încasezi cel puțin 700 lei și faci cel puțin o plată pe lună. În caz contrar, ING Card Complet costă 9 lei pe lună.
    Vezi lista completă de taxe și comisioane.

    Care sunt condițiile de gratuitate pentru ING Card Complet? Ce venituri recurente pot să încasez? Ce fel de plată pot să fac?

    Ca să ai comision de administrare lunară ZERO pentru ING Card Complet si multe alte beneficii trebuie să îndeplinești cumulativ 2 condiții:

    • Încasezi lunar un venit recurent de minimum 700 Lei în cont*.

    Când spunem venituri recurente, ne referim la  încasarea salariului de la angajator, încasarea pensiei sau a unei burse, transferarea salariului prin serviciul Portează-ți Banii, încasarea de dividende sau alte venituri recurente de la o companie sau PFA, încasări de la o persoană fizică (chirii, încasări de la rude), dar și depunerea lunară a salariului la un ATM ING.

    • Faci cel puțin o plată pe lună.

    O plată înseamnă că folosești cardul tău ING pentru a cumpăra online sau în magazin, plătești facturi în Home’Bank sau transferi bani unui prieten.

    Ce primesc dacă îndeplinesc condițiile de venit recurent și o plată cu cardul?

    Pe lângă ZERO comision de administrare, dacă îndeplinești cele două condiții, ai și următoarele beneficii:

    • Curs valutar avantajos non-stop, în limita a 10.000 Lei pe lună calendaristică
    • ZERO comision de retragere de la orice bancomat (ATM) din lume**
    • ZERO comision de încasare, transfer sau plată*** atât în lei cât și în euro. Da, chiar și euro. Deci poți să primești sau să trimiți bani fără griji, indiferent că prietenii sunt la alte bănci sau în alte țări

    Vezi lista completă de taxe și comisioane.
       

    Ce comisioane plătesc daca nu încasez 700 de lei lunar sau nu fac o plată?

    Dacă nu îndeplinești oricare dintre cele 2 condiții, plătești:

    • 9 lei/lună comision de administrare a contului curent
    • 5 lei/tranzacție pentru transferurile interbancare în lei sau Euro, retragerile în Lei sau Euro de la bancomatele ING și ale altor bănci din România sau străinatate.

    Totuși, ai ZERO comisioane pentru:

    • Încasări de la orice bancă
    • Depuneri și consultarea soldului la bancomatele ING
    • Emiterea și administrarea primului card Visa Contactless și a cardurilor virtuale ING Pay.
    • Serviciul de Internet Banking, Home’Bank
    • Plăți cu cardul la comercianți dn Romania sau străinătate, online și în magazine***

    Cât costă un card ING?

    • Cardul fizic instant pe care îl poți lua din orice ING Office: primul card fizic este gratuit (cel primit la deschiderea relației cu ING). Începând cu cel de-al doilea, emiterea lui costă 20 de lei.
    • Cardul fizic embosat - cu caractere în relief – ce vine prin curier: primul card fizic este gratuit (cel primit la deschiderea relației prin aplicația Home’Bank). Următoarele carduri primite prin curier au un cost de livrare de 18 lei.

    Trebuie să știi că există un comision de administrare începând cu al doilea card fizic: 2 lei/lună.

    Cât mă costă ING Card Complet dacă am mai multe conturi curente deschise?

    E suficient să încasezi cel puțin 700 de Lei în unul dintre conturi și să faci cel puțin o plată pe lună, pentru a te bucura de gratuitate la toate conturile tale curente ING Card Complet și de toate beneficiile asociate.

    Dacă nu îndeplinești condițiile de mai sus pentru nici unul dintre conturile tale, plătești comision de administrare la fiecare dintre ele și nu ai beneficiile asociate incluse.

    Vezi lista completă de taxe și comisioane.

    Dacă sunt pensionar și primesc pensia în contul ING, atunci am comisioane zero pentru cont, card și retrageri de la bancomatul ING?

    Da, dacă încasezi lunar pensia de la CNPAS (Casa Națională de Pensii și Asigurări Sociale), MIRA sau MAPN, ai comisioane zero pentru administrarea contului, cardului și retragerile de la bancomatul ING, indiferent de suma încasată.

    Dacă încasez alocația copiilor în cont, adică o valoarea mai mică de 700 lei/lună, beneficiez de comision ZERO pentru administrarea contului?

    Ne pare rău, dar administrarea contului nu are comision ZERO dacă încasezi alocația copiilor în cont, dar îți oferim o  alternativă mai bună, gratuită și cu dobânda: contul ING Economii pentru Copii, fără taxe de administrare. Mai multe detalii despre contul ING Economii pentru Copii găsești aici.

    Dacă am credit la ING Bank, plătesc comision pentru administrarea ING Card Complet?

    Pentru creditele ING Personal, ING Credit de consum cu garanție ipotecară, ING Credit cu investiții imobiliare cu garanție ipotecară și ING Ipotecar deschise până la data de 3 aprilie 2017, nu plătești comisionul de administrare cont. 

    După data de 3 aprilie 2017, dacă ai aplicat pentru un astfel de credit, poți avea comisionul de administrare cont ZERO dacă încasezi venitul și faci minim o plată pe lună*

    Pentru ING Extra Rol sau ING Credit Card, indiferent de dată deschiderii, poți avea ZERO comision la ING Card Complet dacă încasezi venitul și faci minim o plată pe lună*.

    *Salariul sau alte venituri recurente în valoare de minimum 700 Lei/lună/cont. Să faci o plată pe lună înseamnă să folosești cardul tău ING pentru a cumpăra online sau în magazin, să transferi bani unui prieten sau să îți plătești facturile în ING Home’Bank.

    * Salariul sau alte incasari recurente in valoare de minim 700 lei/luna/cont. Sa faci o plata pe luna inseamna ca folosesti cardul tau ING pentru a cumpara online sau in magazin sau transferi bani unui prieten sau iti platesti facturile in ING Home’Bank sau in Self’Bank.

    Serviciul de internet banking, ING Home’Bank este gratuit, chiar dacă nu îmi aduc veniturile recurente?

    Da, serviciul ING Home’Bank cu parolă și SMS este gratuit pentru toți clienții. 

    Ce comision am la plata cu cardul?

    Poți să plătești cu cardul în lei (în țară) sau valută (în străînătate) fără niciun comision, in magazin sau pe internet.***

    Ce comision plătesc atunci când retrag bani din străinătate?

    Dacă îți aduci salariul la noi și faci o plată pe lună**, comisionul de retragere este zero. E suficient să verifici chitanța că să te convingi. Însă unele bănci din afară percep un comision separat pentru utilizarea bancomatului. ING nu are niciun control asupra acestor tipuri de taxe. Cel mai bine e să citești cu atenție mesajele care apar pe ecranul bancomatului înainte de a retrage banii. Iar dacă te anunță de existența unor comisioane suplimentare, noi te sfătuim să mergi la bancomatul altei bănci.

    Cu și despre schimburile valutare

    Când fac schimb valutar?

    Faci schimb valutar mai des decât crezi! Nu doar când îți pui bani în conturile de Euro, ci și când plătești în străinătate cu cardul tău de Lei ING Card Complet, când faci cumpărături online pe site-uri din America, China sau de oriunde sau chiar atunci când îți plătești abonamentul de streaming.

    Practic, faci schimb valutar atunci când plătești sau primești în altă valută decât cea a contului tău.

    Ce curs valutar aplică ING?

    Începând cu 01 Mai 2020, ING va aplica același curs valutar standard pentru toate tranzacțiile: fie cele din Home’Bank, fie cele cu cardul. Poți vedea acest curs oricând în Home’Bank sau pe site-ul nostru https://ing.ro/persoane-fizice/curs-valutar.

    Dacă încasezi cel puțin 700 de lei și faci cel puțin o plată pe lună sau ești client ING Gold, vei beneficia de un curs valutar Personalizat, mai bun, aplicabil la toate tranzacțiile tale, în limita lunară a 10.000 lei.
     

    Ce este cursul valutar Personalizat? Cum beneficiez de el?

    Cursul valutar Personalizat îți oferă un curs valutar mai bun la toate tranzacțiile tale, atât in Home’Bank, cât și cele cu cardul, în limita lunară cumulată de 10.000 lei sau echivalent în alte monede.

    Dacă vrei să beneficiezi de el este suficient să încasezi cel puțin 700 de lei și șă faci o plată pe lună sau să îți activezi opțiunea ING Gold. 
     

    Cum funcționează limita lunară pentru cursul personalizat? Ce se întâmplă dacă depășesc limita lunară?

    În fiecare lună calendaristică se va contoriza automat valoarea totală a tranzacțiilor ce implică schimb valutar pe care le faci în luna respectivă. Pentru toate tranzacțiile făcute cu valoare totală sub limita de 10.000 de Lei se va aplica cursul personalizat, iar pentru cele care depășesc, se va aplica cursul standard. 
    În prima zi a următoarei luni, contorul se va reseta, iar tu vei beneficia de cursul personalizat pentru tranzacțiile din noua lună.
    În anumite cazuri, tranzacțiilor tale li se va aplica un curs la o medie ponderată dintre cursul standard si cel personalizat. De exemplu:

    • Nu ai făcut nicio tranzacție ce implică curs valutar și faci o tranzacție de echivalentul a 30.000 de Lei. În acest caz, cursul valutar se va aplica astfel: cursul personalizat pentru primii 10.000 de Lei și cursul standard pentru restul de 20.000 de Lei. Pentru toate tranzacțiile următoare ce implică schimb valutar din aceea lună, se va aplica cursul standard.
    • Ai utilizat deja 6.000 de Lei din limită și faci o tranzacție de echivalentul a 5.000 de Lei. Cursul valutar se va aplica astfel: cursul personalizat pentru primii 4.000 de Lei și cursul standard pentru restul de 1.000 de Lei. Pentru toate tranzacțiile următoare ce implică schimb valutar din aceea lună, se va aplica cursul standard.
    • Ai utilizat deja 10.000 de Lei din limită și faci o tranzacție de echivalentul a 1.000 de Lei. Se va aplica cursul standard pentru tranzacția de 1.000 de Lei și pentru toate tranzacțiile următoare ce implică schimb valutar din acea lună.

    Ce curs valutar se aplică la tranzacțiile cu cardul?

    Procesului de decontare a tranzacțiilor este complex, astfel pot apărea diferențe între cursul publicat pe ing.ro și cel la care s-a decontat tranzacția ta.

    Acest lucru se datorează faptului că momentul autorizării diferă de cel al decontării, iar cursul ING poate varia în acest interval. În plus, ING decontează în lei sau euro toate tranzacțiile cu cardul, deci dacă faci o plată în dolari sau alte valute, aceasta va ajunge în decontare la ING în euro, conversie dolar-euro făcându-se la cursul Visa.
     

    Pot face transferuri în valută din Home’Bank?

    Poți deschide un cont în Euro sau Dolari direct din Home’Bank sau la orice ING Office.

    Ce trebuie să știu despre plăți și transferuri

    Ce tranzacții pot să fac prin cardurile ING?

    Cardurile fizice VISA Electron International, VISA Clasic, ING VISA Euro și ING VISA Gold sau Infinite pot fi utilizate pentru:
    • Retragere de la bancomat
    • Depunere la bancomat ING
    • Schimbarea codului PIN la bancomat ING
    • Acces la bancomat EUR (retragere și depunere EUR din / în contul atașat cardului)
    • Interogarea soldului pentru contul atașat cardului la bancomat ING
    • Plăți la POS-ul comercianților din țară și din străinătate
    • Tranzacții pe Internet
      Cardurile virtuale ING VISA RON Virtual, VISA EUR Virtual, VISA Gold Virtual, ING Credit Card Virtual pot fi utilizate pentru:
    • Plăți la POS-ul comercianților din țară și din străinătate
    • Tranzacții pe Internet

    Ce carduri ING Bank pot fi utilizate în afară țării?

    Toate cardurile ING pot fi utilizate atât în țară, cât și în străinătate. Poți retrage numerar sau poți plăti la comercianții care afișează sigla VISA/MasterCard. Trebuie să știi însă că anumiți comercianți își pot rezervă dreptul de a accepta sau nu anumite tipuri de card.

    Cardurile ING Bank pot fi utilizate la plățile pe internet?

    Toate cardurile ING pot fi utilizate pentru plăti pe Internet la companiile care acceptă astfel de modalități de plată, însă își pot rezerva dreptul de a accepta sau nu anumite tipuri de card.

    Ce detalii de pe card trebuie introduse la efectuarea unei plăti pe internet?

    Pentru efectuarea unei plăți pe internet sunt necesare următoarele date:

    • tip card: Visa, MasterCard etc.;
    • nume (așa cum apare pe card);
    • numărul cardului (cele 4 grupuri a câte 4 cifre aflate pe card);
    • dată expirării cardului (se găsește sub numărul cardului și este de forma ll/aa);
    • codul/numărul CVV pentru Visa / CVC pentru MasterCard (codul de 3 cifre aflat pe spatele cardului);
    • de cele mai multe ori va exista încă un pas, pentru confirmarea plății. Vezi mai jos.

    Cum confirmi o plată online făcută cu cardul ING?

    Sunt mai multe metode (denumite 3D Secure) prin care confirmi (autorizezi) o plată online făcută cu un card ING. În funcție de tranzacție, de comercianți și de legislația din țara lor te poți întâlni cu una din metodele de aici.

    Ce este tehnologia contactless?

    La cumpărăturile de valoare mică pe care le faci cu cardul, și timpul de plată poate fi mai mic. 
    În țară sau în străinătate, cu tehnologia Contactless, apropii cardul de POS-ul contactless și gata, ai plătit. Fără să mai introduci cardul în POS, fără să mai tastezi codul PIN, fără-fără. Se aplică însă pentru cumpărături de până în 100 de Lei în țară sau până la 20 de Euro în străinătate. Poți face plăți contactless și peste 100 de Lei, dar ți se va cere codul PIN. Limita maximă de utilizare este de 10 astfel de plăți pe zi, pentru majoritatea cardurilor.  

    Ce pot să fac prin ING Home'Bank, serviciul de Internet Banking?

    Fie că ești pe telefonul mobil sau desktop:
    Ești tot timpul în control

    • îți verifici soldul și știi în orice moment pe ce s-au dus banii tăi
    • îți blochezi cardul
    • setezi limite de tranzacționare

    Ai flexibilitate la plăti și încasări

    • poți face transferuri între conturile proprii sau către conturi din alte bănci
    • poți plăti facturi (chiar instant cu Scan&Pay) sau automat, prin serviciul Direct Debit
    • poți stabili plăti planificate către alte conturi (la dată stabilită de ține o anumită suma va fi transferată către un alt cont; se poate face o singură dată sau recurent)
    • poți încasa sau trimite bani direct către un număr de telefon
    • poți face schimburi valutare

    Poți să îți gestionezi produsele și serviciile suplimentare

    • îți poți administra creditele
    • îți poți deschide conturi pentru economii și administra economiile
    • încarci cartelă de telefon

    Obții reduceri, peste reduceri la comercianți

    • îți rezervi oferte în ING Bazar

    Mai multe detalii aici 

    În cât timp se procesează o plata efectuată dintr-un cont curent ING prin Home’Bank, în România?

    Pentru plățile în lei efectuate în România, plata se va procesa în aceeași zi:

    • Către un cont ING Bank
    • Către un cont deschis la altă banca participantă la Schema SCT Instant RON, pentru sume mai mici de 50.000 RON;
    • Către un cont deschis la altă banca, pentru sume mai mici de 50.000 RON, dacă plata a fost trimisă spre procesare înainte de ora 13:00;
    • Către un cont deschis la altă bancă, pentru sume > 50.000 RON, dacă plata a fost trimisă spre procesare înainte de ora 14:30;

    Altfel, plata se va procesa în următoarea zi bancară.

    De ce detalii am nevoie pentru un transfer în Lei?

    • Nume Beneficiar;
    • IBAN beneficiar (conform IBAN-ului introdus în ING Home`Bank va apărea automat banca beneficiară);
    • Suma;
    • Detaliile de plată (ce reprezintă transferul).

    Cum pot face o plată către un client ING dacă nu știu IBAN-ul contului lui?

    În această situație, poți folosi opțiunea Plată către un prieten din ING Home’Bank, un serviciu prietenos de plăți, de la ING: selectezi numărul de telefon al prietenului, completezi suma și o autorizezi. În cazul în care prietenul tău primeste un SMS cu un cod de tranzacție, tot ce trebuie să faci este să îi comunici prietenului care este suma exactă transferată iar el va introduce codul și suma în secțiunea Încasare de la un prieten, din ING Home’Bank. Banii vor fi creditați imediat în contul lui.

    Cum aflu exact când îmi intră salariul în cont?

    Dacă vrei să afli imediat când ți-a intrat în cont salariul (sau orice alt tip de încasare), atunci activează serviciul Alerte Push din ING Home’Bank sau în ING Office. Oriunde ai fi, în țară sau în străinătate, atunci când îți intră banii, primești instant un mesaj de informare pe telefon.

    Pot să anulez o plată cu cardul?

    Dacă tranzacția nu s-a decontat (este în curs de procesare), o poți anula numai prin contactarea comerciantului. Acest tip de tranzacții nu pot fi anulate prin contactarea băncii.

    Pot să anulez un transfer în Lei/Valută?

    Dacă plata nu a fost încă procesată (nu apare pe extrasul de cont), ne poți contacta la 0214028391 si noi vom depune toate eforturile necesare pentru a te ajuta să anulezi atât o plată în RON, cât și una în valută. Dacă plata pe care vrei să o anulezi a fost deja procesată (apare pe extrasul de cont), poți solicita deschiderea unei investigații de retur. Astfel, ING Bank va solicita returul fondurilor de la banca beneficiară. Pentru asta, trebuie să ne suni la 0214028391.

    Ce date despre card nu trebuie să furnizez niciodată atunci când fac o plată?

    Niciodată, sub nicio formă, nu trebuie să furnizezi codul PIN atunci când faci o plată cu cardul. Codul PIN trebuie să fie cunoscut doar de ține și nu trebuie transmis unei alte persoane

    Cum desemnez o persoană mandatată pe conturile personale?

    Ți s-a întâmplat să nu poți ajunge la bancă și, totuși, să ai nevoie de o anumită informație pe care banca nu o oferă decât persoanelor autorizate? Că să eviți astfel de situațîi, permite-i unei persoane, care este deja client ING sau dorește să devină client ING, să te reprezinte în relația cu banca.
    Cum? Nimic mai simplu! Îți iei actul de identitate și cardul, dacă îl ai la îndemână și te duci în sucursala de care aparții pentru a completă un formular specific prin care ii permiți acelei persoane să gestioneze anumite operațiuni în numele tău. Dacă persoană pe care o imputernicesti este deja client ING, nu mai este nevoie să te însoțească; dacă nu este, te va însoți, tocmai pentru a deveni întâi clientul băncii.

    Care sunt limitele de tranzacționare cu cardul?

    Limitele de tranzacționare cu cardul sunt diferite în funcție de canalul pe care îl utilizezi pentru tranzacția respectivă (ATM, POS, Internet). Poți să vezi care sunt limitele de tranzacționare în Home’Bank, în secțiunea Produse și servicii/Cardurile mele. Tot acolo poți să modifici și limitele pentru plățile la POS și pe internet; selectezi cardul, canalul și completezi suma și/sau numărul de tranzacții, în funcție de nevoile tale.

    Dacă nu ai serviciul ING Home’Bank activat, ne poți contacta la numărul 031.406.24.64 pentru informații și/sau modificări legate de limitele de tranzacționare.

    La plățile către Emiratele Arabe Unite trebuie completate informații suplimentare?

    Da. La solicitarea băncii centrale a Emiratelor Arabe Unite, toate plățile efectuate, indiferent de valută, către această țară trebuie să includă un cod referitor la scopul plății, format din trei caractere („Codul privind destinația plății"). Codul trebuie introdus în câmpul privind detaliile de plată atunci când efectuează o plată către această țară. Lista codurilor privind destinația plății este disponibilă aici.

    La plățile către Turcia trebuie completate informații suplimentare?

    Da. La solicitarea Băncii Centrale a Republicii Turcia, toate plățile efectuate către această țară indiferent de valută, trebuie să contina informatii despre natura tranzactiei la detaliile de plata.

    Cum știu că totul e sigur?

    Cât de sigure sunt plățile cu cardul pe internet?

    Din 1 ianuarie 2021, toate tranzacțiile online cu cardul, realizate pe site-uri sau in aplicații din Spațiul Economic European,  vor trebui confirmate prin autentificarea strictă a clienților. 

    Această schimbare face parte din Directiva Revizuită a UE privind Serviciile de Plată (PSD2), care implementează Strong Customer Authentication (SCA – Autentificarea Strictă a Clienților). 

    Ce înseamnă SCA?
    Strong Customer Authentication (SCA) este definit drept o autentificare bazată pe utilizarea a cel puțin doi factori de autentificare din următoarele categorii:  

    • ceva ce clientul știe (de exemplu parola, PIN, etc)
    • ceva ce clientul deține (de exemplu card, token, dispozitiv mobil)
    • ceva ce clientul este (de exemplu autentificarea barometrică cu amprenta).  

    Există totuși și câteva excepții de la aplicarea validării SCA (Strong Customer Authentication). Cele mai des întâlnite sunt din următoarele 3 categorii:

    • sumele mici, sub 30 de euro, în limita a maximum cinci tranzacții consecutive. Aici banca analizează și decide dacă se impune aplicarea SCA;
    • tranzacții recurente;
    • tranzacțiile care au fost supuse unei analize de risc în prealabil. În funcție de situație, pot decide fie banca, fie comerciantul dacă se aplică SCA.

    Prin utilizarea acestor noi protocoale de securizare a plăților, datele tale financiare vor fi protejate și confidențialitatea acestora va fi respectată de toți operatorii din piață, iar riscul de fraudă se va diminua considerabil. 

    Informații despre metodele de autorizare a plăților se pot găsi aici: https://ing.ro/persoane-fizice/internet-banking/3DSecure
     

    Ce trebuie să fac dacă vreau să-mi blochez cardul?

    În cazul în care ți-ai pierdut cardul sau ți-a fost furat, ai două posibilități pentru a-l bloca:

    • suni la serviciul Card Stop: 0214028599, număr de telefon apelabil non-stop;
    • intri în ING Home’Bank, în secțiunea Conturi/Carduri și îl blochezi direct acolo. 

    Popriri

    Ce înseamnă o poprire?

    Poprirea este o formă de executare silită prin care un creditor (persoană fizică sau juridică) solicită băncii să plătească sumele de bani pe care le deține în numele debitorului sau (persoană fizică sau juridică).

    Cum aflu dacă am o poprire pe cont?

    În scurt timp după ce organul de executare trimite înființarea popririi, noi te informăm prin SMS, e-mail și mesaj în aplicația ING Home’Bank.

    Ce fac dacă am încasat salariul și am contul poprit?

    Prima deblocare a salariului după înființarea popririi o faci cu un telefon la MyLine (*2464). Mai departe, conform legii, din salariu se blochează o treime sau jumătate, în cazul în care există mai multe popriri. Dacă detaliile încasării de tip salariu nu sunt suficiente, conform legislației, vom solicită documente justificative cu privire la încasarea respectivă.

    Ce fel de încasări pot să am în timpul popririi?

    Chiar dacă ai o poprire pe cont, poți în continuare să ai încasări. Există și venituri care nu pot fi poprite, cum ar fi: alocații de stat, indemnizații pentru copii, ajutoare pentru îngrijirea copilului bolnav, ajutoare de maternitate, cele acordate în caz de deces, burse de studii acordate de stat, diurne, dar și orice alte indemnizații cu destinație specială, stabilite prin lege. 

    În funcție de tipul încasării și ordonatorul ei, că să beneficiezi de încasare, e posibil să fie nevoie de documente care să ateste natură încasării.  Documentele trebuie să le depui în original în orice ING Office.

    Ce obligații are banca atunci când primește adresa de înființare poprire?

    Suntem obligați prin lege să blocăm toate conturile tale, până la recuperarea sumei din adresa de înființare a popririi.

    Ce fac mai departe, după ce am plătit poprirea?

    Chiar dacă ai achitat poprirea, noi putem să o ridicăm doar după ce organul de executare emite o adresa de sistare. Asta înseamnă că nu putem să luăm în considerare alte documente, cum ar fi extrasul de cont din altă bancă sau ordinul de plată. Doar în cazul în care plata pentru poprire a fost procesată din contul ING Bank, cu detaliile adresei de înființare a popririi, putem lua în cosiderare plata și desființa poprirea.

    Adresa de sistare a popririi trebuie să fie  transmisă de organul de executare în atenția noastră, a ING Bank, și să fie depusă în original la oricare dintre  locațiile noastre.

    Documentele depuse până în ora 16:00 și care îndeplinesc condițiile de mai sus, vor fi procesate în ziua respectivă. Cele depuse după ora 16:00, vor fi procesate în următoarea zi lucrătoare.

    Ce trebuie să fac dacă angajatorul îmi plătește din poprire?

    Dacă încasezi salariul în contul ING, acesta este blocat conform legii. Reținem pentru poprire doar cuantumul legal, iar tu poți folosi diferența.

    Dacă ai și la angajator o poprire, pentru deblocarea temporară a conturilor și retragerea salariului, este necesar să recepționăm o adresa de la organul de executare, prin care să fim instructați să nu mai poprim salariul încasat.

    Ce se întâmplă cu comisioanele conturilor mele?

    Comisioanele percepute pentru produsele și serviciile noastre vor fi debitate și după înființarea popririi. Dacă în cont nu sunt bani suficienți pentru plata lor, vor genera un sold negativ. 

    Pot să iau un credit pe perioada popririi?

    Una din condițiile acordării creditului este achitarea popririi. Poți să afli mai multe detalii cu o vizită într-un ING Office.

    Ce se întâmplă cu linia mea de Credit Extra Rol în cazul unei popriri?

    Poprirea presupune blocarea automată a liniei de Credit Extra Rol. Fondurile pe care nu le-ai utilizat până în acel moment devin disponibile după ridicarea popririi.

    Ce se întâmplă cu cardul meu de credit în cazul unei popriri?

    Poprirea presupune blocarea automată a cardului de credit. Fondurile pe care nu le-ai utilizat până în acel moment devin disponibile după ridicarea popririi.

    Ce se întâmplă cu banii primiți din credite nerambursabile în cazul unei popriri?

    Creditele nerambursabile sau finanțările primite de la instituții și organizații naționale sau internaționale nu vor fi folosite pentru acoperirea popririi. Deși contul în care se află disponibilul de credit este blocat, poți să faci retrageri la cerere. Pentru asta e nevoie să prezinți documente care justifică proveniență fondurilor. Noi te așteptăm cu documentele originale în orice ING Office.

    Cum plătesc salariile angajaților mei dacă am poprire?

    Există două situații. Dacă poprirea este instituită de un organ de executare  fiscal, poți să faci plata salariilor pe termen nelimitat. E nevoie de o declarație cu informațiile necesare retragerii și de statele de plata aferente lunii calendaristice pentru care se plătesc salariile. Documentele trebuie să le depui în original în orice ING Office sau folosind platformele puse la dispoziție de ING Bank.

    Dacă, însă, poprirea e instituită de un executor judecătoresc, poți să plătești salariile doar pe o perioada de 3 luni de la data înființării popririi. În acest caz, completezi aceleași documente menționate mai sus.

    Ce se întâmplă dacă trebuie să plătesc un bilet la ordin sau un cec în timpul popririi?

    Poți să plătești biletele la ordin sau cecurile doar după ce achiți integral poprirea. Plata lor presupune să ai în conturi un disponibil care acoperă integral atât suma poprita, cât și sumele de pe biletele de ordin sau cecurile venite spre decontare. 

    Pot plăti parțial poprirea?

    Poți face plata parțială, însă cu tot disponibilul din cont. Chiar dacă ne soliciți să plătim o sumă mai mică decât cea disponibilă, legea ne obligă să plătim în totalitate sumele din cont până la recuperarea integrală a sumei poprite.

    Care este diferența între o poprire executorie și o poprire asiguratorie?

    După cum îi zice și numele, poprirea executorie presupune existența unui titlu executoriu. Asta înseamnă că sumele blocate în contul bancar sunt virate în contul indicat de organul de executare. 

    În schimb, poprirea asiguratorie doar blochează sumele de bani existente în conturile bancare. Banii vor fi virați organului de executare doar după ce se obține un titlu executoriu.

    *salariul sau alte încasări recurente în Lei, în contul ING Card Complet în valoare de minim 700 de Lei / lună / cont.

    **Valabil pentru venituri recurente și cel puțin o plată pe lună. Venituri recurente înseamnă salariu sau alte tipuri de încasări lunare în Lei, în contul ING Card Complet, în valoare de minimum 700 de Lei: încasarea oricărui tip de venit recurent de la o companie sau PFA; încasări lunare de la o persoană fizică (de exemplu chirii, încasări de la rude etc.); depunere lunară a salariului în cont la bancomatul ING. Plată lunară se referă la o plată cu cardul atașat contului ING Card Complet  în magazin sau online, plata unei facturi sau un transfer în Lei din Internet Banking către alte conturi decât cele proprii.

    ***Plățile de tip „jocuri de noroc” realizate cu cardul au un comision de 3,9 lei sau 0,8 eur per tranzacție, plus 1,9% din suma tranzacției, in functie de valuta contului.