ING Bank Bucuresti, 11 septembrie 2016

 

 

 

Buna ziua,

Ne cerem scuze inca o data pentru situatiile neplacute pe care le-ati intampinat pe parcursul zilei de ieri, datorate unor serioase probleme tehnice cu care ne-am confruntat.

Aseara am restabilit accesul la cele mai importante servicii, tranzactiile cu cardul la comercianti sunt disponibile, se pot retrage bani de la bancomate si se pot efectua plati prin ING Home’Bank.

Vrem sa va asiguram inca o data de faptul ca aceasta problema nu a pus niciun moment in pericol banii dumneavoastra, care sunt ca intotdeauna in deplina siguranta.

De asemenea, va datoram si o explicatie cu privire la cauzele acestui incident. Ieri, in timpul unui test planificat al sistemului de stingere a incendiilor din centrul nostru de date, eliberarea gazului Inergen a afectat in mod grav si neasteptat mai multe servere si sistemul de stocare a datelor.

In consecinta, au fost afectate toate serviciile conectate: tranzactiile cu cardul, operatiunile la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare si website-ul www.ing.ro. Ca urmare, o mare parte din tranzactii nu au mai putut fi procesate. De asemenea, si comunicarea cu clientii a fost mult intarziata, tot din cauza imposibilitatii de a accesa baza noastra de date.

Am activat de urgenta procedurile si planurile de recuperare prevazute pentru astfel de situatii. Insa din cauza magnitudinii si complexitatii defectiunilor, din pacate timpul necesar pentru restaurarea activitatii prin sistemul de back-up a fost mai lung decat in cadrul testelor pe care le efectuam regulat.

In clipa de fata finalizam analiza-diagnostic a acestui eveniment exceptional, monitorizam indeaproape evolutia situatiei impreuna cu furnizorii nostri si luam masuri suplimentare pentru a asigura derularea normala a tuturor operatiunilor bancare.

Ne pare rau ca v-am dezamagit pentru ca nu am comunicat in primele ore dupa incident. Insa defectiunea ne-a afectat si sistemele de comunicare (website, sms, mail-uri) – acesta a fost motivul pentru care nu v-am putut trimite mesaje lamuritoare.

Chiar si asa, pentru a raspunde solicitarilor clientilor echipa noastra de Suport Clienti a fost suplimentata in regim de urgenta cu inca 70 de colegi.

Regretam nespus acest incident si neplacerile pe care vi le-a pricinuit, pentru care ne asumam intreaga responabilitate.

Astfel, pentru retragerile de numerar de la bancomatele altor banci efectuate ieri va vom returna comisioanele aferente acestor retrageri. Daca indisponibilitatea platilor cu cardul v-a generat cheltuieli suplimentare, va rugam sa ne contactati la numarul *2ING (031 406 2ING) sau contact@ing.ro pentru a discuta solutionarea problemei.

De asemenea, tranzactiile efectuate ieri vor putea fi vizualizate in ING Home’Bank in „tranzactii in asteptare” in cursul zilelor urmatoare.

In final, doresc sa va asigur ca acest incident exceptional (si fara precedent in istoria ING Romania) ne va ambitiona extraordinar de mult sa va demonstram in viitor ca nu v-ati inselat deloc alegandu-ne pe noi.

Cu stima,
Daniel Llano
Head of ING Retail Banking

Consimtamant de utilizare cookies

Colectam anumite date in timp ce utilizezi website-ul ING, pentru a-i asigura functionarea corecta, pentru a-ti asigura siguranta in timpul navigarii si pentru a respecta reglementarile in vigoare.

De asemenea, avem nevoie de acordul tau in timp ce navighezi pe ING.ro pentru a:

  • studia modul în care utilizezi site-ul nostru si alte servicii pentru a le putea imbunatati
  • stabili care dintre produsele, serviciile si ofertele noastre pot fi relevante pentru tine
  • adapta mesajele de marketing pe care le vei vedea pe retelele sociale, in aplicatii si pe alte site-uri web

Selecteaza Sunt de acord daca este in regula sa folosim aceste cookies.

Selecteaza Setari cookies daca preferi sa alegi tipurile de module cookie pe care le folosim.

Iti poti modifica preferintele în orice moment. Trebuie doar sa faci clic pe link-ul "Setari Cookie" din partea de jos a oricarei pagini din site.