2019 a fost un an plin de schimbări.

Și pentru că vrem să fii întotdeauna cu un pas în față când vine vorba de serviciile ING, îți prezentăm câteva schimbări importante care urmează să mai apară:

  • În curând vei putea scoate bani de la ATM-urile ING fără card;
  • Îți vei putea gestiona plățile facturilor ușor și rapid prin serviciul Facturile mele din ING Home'Bank;
  • Vei putea verifica situația comisioanelor plătite de tine în ING Home'Bank;
  • Vor exista unele modificări de comisioane (detaliate mai jos), dar dacă ai salariul la ING și faci cel puțin o plată pe lună, oferta ta devine și mai bună;
  • Vor interveni unele modificări la conditiile serviciilor noastre de plată dictate de cerințele Directivei UE 2015/2366 privind serviciile de plată (PSD 2) valabile în România în perioada următoare.
Ce comisioane se schimbă?

Ca urmare a prevederilor Regulamentului 518/2019 și din dorința noastră de a simplifica lista de comisioane, te informăm că:

  • egalizăm comisioanele pentru plăți în euro oriunde în lume cu cele interbancare în lei;
  • egalizăm comisioanele pentru retrageri în valută oriunde în lume cu cele pentru retragerile în lei de la bancomatele altor bănci;
  • egalizăm comisionul de administrare pentru conturi în alte valute cu cel pentru euro;
  • introducem noi comisioane pentru serviciile de retrageri și depuneri la ATM-urile ING fără card, retrageri pe care vei putea să le faci pe baza unui cod generat în ING Home'Bank.

Dar, așa cum îți spuneam, dacă ai salariul la noi și faci o plată pe lună, oferta ta devine și mai bună.

Ca să îți fie mai ușor am pus toate modificările valabile începând din 15 decembrie 2019 în tabelul de mai jos:

 
Acum
Din 15 decembrie
Operatiune
Cu salariu şi o plată pe lună
Fără salariu
Cu salariu şi o plată pe lună
Fără salariu
Transferuri credit (plăţi) prin ING Home'Bank / PISP*
Transferuri credit (plăţi) lntrabancare în lei sau euro
O lei
O lei
Transferuri credit (plăţi)
lnterbancare** în lei
O lei
O lei
5 lei
Transferuri credit (plăţi)
Interbancare în euro
0,15%, min 50 lei
O lei
5 lei
Retrageri folosind ING Card Complet Lei
Retrageri de numerar în lei sau euro
de la bancomatul băncii
0 lei
3 lei
0 lei
5 lei
Retrageri de numerar în lei sau
valută de la bancomatele altor bănci
0 lei
3 lei
0 lei
5 lei
Retrageri de numerar la bacomat
sau ghişeu bancar în străinătate
0 lei
18 lei
0 lei
5 lei
Retrageri folosind ING Credit Card Lei
Retrageri de numerar în lei sau euro de la bancomatul băncii
O
O
Retrageri de numerar în lei de la bancomatele altor bănci
1% + 5lei
1% + 5lei
Retrageri de numerar în euro de la bancomatele altor bănci
1,5% + 15lei
1% + 5lei
Retrageri de numerar la bancomat sau ghişeu bancar în străinătate
1,5% + 15lei
1% + 5lei
Retrageri folosind ING Visa Euro
Retrageri de numerar în lei
de la bancomatul băncii
0,20%
0,50%
Retrageri de numerar în euro
de la bancomatul băncii
1% + 2,5 euro
0,50%
Retrageri de numerar în lei
de la bancomatele altor bănci
0,5% + 0,75 euro
4 euro
Retrageri de numerar în euro
de la bancomatele altor bănci
1% + 2,5 euro
4 euro
Retrageri de numerar la bancomat sau ghişeu bancar în străinătate
4 euro
4 euro
Operaţiuni prin Gold Line
Transferuri credit (plăţi)
lntrabancare în lei sau euro
15 lei/ 10 euro
15 lei
Transferuri credit (plăţi)
Interbancare în lei sau euro
15 lei/ 10 euro+ 0,2%;
min 85 lei -
max 5.250 lei
15 lei
Altele
Administrare Cont Curent in Valută
2 euro / 0,5 euro
2 euro
Depuneri de numerar cu cod de
depunere la bancomatul băncii
0 lei
15 lei
Retrageri de numerar cu cod de retragere la bancomatul băncii
0 lei
0 lei
5 lei

* Prestator de Servicii de Inițiere a Plății.
** Transferuri interbancare = transferuri către un beneficiar cu contul deschis la un alt prestator de servicii de plată („PSP”) din România sau străinătate.

Găsești lista detaliată cu noile taxe și comisoane aplicabile începând cu 15 decembrie 2019 aici.

Ținem să îți reamintim că la bancomatele anumitor bănci/prestatori de servicii de plăți din străinătate ți se pot cere comisioane de acces. ING nu are niciun control asupra acestui tip de taxe, așa că înainte de a retrage banii te rugăm să citești cu atenție mesajele care apar pe ecranul bancomatului.

Situația comisioanelor

Începând din noiembrie 2019 îți vom pune la dispoziție documentul „Situatia comisioanelor” prin care te anunțăm care au fost comisioanele pe care le-ai plătit pentru conturile tale de plăți în ultimele 12 luni.

Ai la dispoziție aceste informații gratuit, oricând dorești, atât în ING Home'Bank cât și în orice ING Office sau telefonic la *2464.

Documentul este disponibil pentru conturile curente în lei ING Card Complet, ING Card Elementar, cont curent în valută (EURO sau alte valute), ING Credit Card RON cât și pentru Contul de economii pentru copii.

Operațiuni mai simple la ATM și plăți mai sigure pe internet

În curând vom anunța pe www.ing.ro lansarea unui nou serviciu prin care poți scoate lei de la ATM-urile ING din țară chiar și atunci când nu ai cardul la tine. Vei face asta cu ajutorul unui cod generat în aplicația de mobil ING Home'Bank. Pentru un plus de securitate, codul este valabil 15 minute și vei putea să retragi prin acest serviciu maxim 500 de lei pe zi sau 10.000 de lei pe lună.

Și pentru că tot vorbim despre numerar, vrem să te informăm că începând din 15 decembrie 2019 depunerile și respectiv retragerile de numerar pot fi efectuate, fiecare în parte, în limita sumei de 15.000 lei/zi pentru fiecare client, fără a depăși suma de 300.000 lei într-un an calendaristic pentru fiecare client. Mai multe găsești în documentul „Limitele de carduri și tranzacții cu numerar” aflat la finalul acestui mesaj.

Dacă alegi să îți comunici datele cardului pe site-urile comercianților pentru alte plăți pe viitor, aceștia au posibilitatea de a păstra datele într-o formă securizată, solicitand, prin intermediul Visa, înlocuirea acestora cu o serie unică de cifre. Pentru a îmbunătăți siguranță plăților tale online, noi vom permite securizarea datelor cardului doar atunci când corespund cu cele din evidența noastră și cardul este activ.

Îți plătești facturile mai ușor

Anul acesta am creat pentru tine un nou serviciu, Facturile mele, prin care o să poți să-ți administrezi mai ușor plata utilităților direct din ING Home'Bank.

După ce ai introdus în Home'Bank furnizorii tăi de utilități, primești notificări direct pe telefon de fiecare dată când se emite o factură, când plata a fost efectuată sau când nu s-a reușit efectuarea unei plăți. Tot ce trebuie să faci este să te asiguri că ai activat serviciul Alerte Push din versiunea de mobil a Home'Bank.

Poți plăti factura exact când primești notificarea – cu un simplu click sau touch, sau poți activa plata automată.

Poți seta o limită, adică o sumă maximă pe care banca o poate debita din contul tău pentru o plată automată. Dacă suma de pe factură e mai mare decât suma setată de tine, plata nu se efectuează și primești o notificare.

Mai trebuie să știi că, dacă ai deja mandate de direct debit active, acestea îți vor apărea și în Facturile mele. Iar modificările efectuate în oricare dintre cele două servicii se vor reflecta și în celălalt.

Termenii și conditiile serviciului Facturile mele se regăsesc în documentul Ghidul pentru efectuarea plăților.

Cum ne pregătim pentru aplicarea PSD 2 și ce schimbări vor fi pentru tine?

Pentru a ne asigura că vom răspunde noilor cerințe legale ale PSD 2 (Payment Services Directive 2) atunci când vor deveni aplicabile în România, am pregătit o serie de modificări în sistemele și procedurile noastre pe care le-am reflectat și în documentele contractuale de mai jos, parte din contractul-cadru privind serviciile de plată.

Câteva detalii:

  • Vei beneficia de o mai mare transparență în ceea ce privește condițiile și costurile serviciilor de plată și drepturile tale, dar și de reguli mai detaliate cu privire la răspundere atunci când vine vorba de plăți incorecte cu întârziere sau chiar neexecutate, inclusiv atunci când inițiezi operațiuni de plată prin intermediul unor terți prestatori de servicii de plată;
  • Pentru toate plățile care se vor efectua pe teritoriul UE și Spațiului Economic European (SEE), indiferent de valută, se va aplica regula de împărțire a comisioanelor între plătitor și beneficiarul plății, fiecare suportând prețul perceput de prestatorul său de servicii de plată;
  • Vei beneficia de termene de executare reduse nu doar pentru operațiunile de plată în lei și EUR efectuate pe teritoriul UE și al SEE, ci și pentru plăți pe teritoriul României în alte valute ale statelelor membre UE;
  • Eventualele tale contestații în legătură cu serviciile de plată pe care le oferim vor fi rezolvate mai repede, în termenul de 15 zile lucrătoare (fără a depăși 35 zile lucrătoare în cazuri de excepție), conform procedurilor prevazute de lege și redate în documentația contractuală.

Modificările în legatură cu PSD 2 vor deveni aplicabile de la data de 15 decembrie 2019, ca urmare a intrării în vigoare a versiunii actualizate a contractului-cadru privind serviciile de plată, sau de la intrarea în vigoare a legii locale de transpunere a PSD 2, dacă intervine anterior datei mai sus menționate.

Totodată vrem să îți spunem că ne aflăm într-un continuu proces de armonizare cu modificările legislației aplicabile serviciilor de plată. Ca urmare, ne rezervăm dreptul de modifica și/sau amâna aplicarea anumitor cerințe, conform cu orice eventuale reglementări/instrucțiuni ale autorităților competente referitoare la condițiile de aplicare a cerințelor PSD2 și/sau ale actelor normative delegate ale acesteia și, așa cum te-am obișnuit, te vom ține la curent cu orice modificări.

Prelucrarea datelor cu caracter personal:

Punctele 7.18; 7.19; 7.20; 7.22 și respectiv 7.25 din secțiunea „Prelucrarea datelor cu caracter personal” a CGA au fost modificate pentru a acomoda prelucrarea de date cu caracter personal efectuată în cazul în care tu alegi să oferi acces la conturile tale de plăți unui terț prestator servicii de plată (cum ar fi o companie fin-tech sau o altă bancă) și respectiv pentru a clarifica procesele decizionale automate utilizate de către ING în îndeplinirea cerințelor de cunoaștere a clientelei.

Documentele contractuale:

Ca să îți fie mai ușor, mai jos găsești documentele contractuale modificate conform schimbărilor descrise în această notificare:

Informațiile și documentele contractuale actualizate intră în vigoare începând cu 15 decembrie 2019 și sunt disponibile aici.

Nu în ultimul rând, te rugăm să citești cu atenție documentele contractuale actualizate și te informăm că toate modificările propuse vor fi considerate acceptate de tine în cazul în care nu ne transmiți refuzul tău de a le accepta până la data de 15 decembrie 2019. În caz de refuz, ai dreptul de a denunța (înceta) relația contractuală, până la data propusă pentru aplicarea modificărilor, imediat și fără perceperea unor costuri suplimentare.

Pentru orice alte informații ne poți contacta la unul din numerele de telefon de mai jos.

Mereu gata să-ți fim de ajutor,
Echipa ING

Vrei să afli mai multe? Ne găsești aici:
www.ing.ro
*2ING (*2464) - apelabil din orice rețea națională
031.406.2ING (031.406.2464) - apelabil și din străinătate

ING Bank NV Amsterdam - Sucursala București
Expo Business Park, str. Aviator Popișteanu, nr. 54A, Clădirea nr. 3,
sector 1, București, cod poștal 012095

Număr de ordine la Registrul Comerțului J40/16100/1994, cod de înregistrare fiscală RO6151100. CM/RT/416

Mesajul pe care tocmai l-ai primit conține informații pe care suntem obligați legal și contractual să ți le punem la dispoziție, având în vedere produsele și serviciile ING Bank pe care le folosești. Dacă nu ești destinatarul corect al acestui mesaj, te rugăm să ne anunți aici (nu prin Reply la mail) și ne vom asigura că nu vei mai primi mesaje care nu îți sunt adresate.