Atenție la malware pe telefoanele mobile!

Zilele acestea este în desfașurare o campanie de malware care vizează telefoanele mobile și urmărește obținerea credențialelor tuturor aplicațiilor de pe telefonul tău mobil, inclusiv aplicațiile de mobile banking. În cadrul acestei campanii sunt transmise mesaje SMS care par trimise de un prestator de servicii real, cel mai adesea o firmă de curierat. Persoanele care primesc SMS-ul sunt invitate să acceseze un link pentru a verifica statusul livrării unei comenzi plasate anterior. Textul din cadrul mesajului poate fi „Pachetul dvs. este pe drum, urmați-l aici”.

Cum te poți proteja?

Evită accesarea link-urilor și deschiderea atașamentelor provenite din surse necunoscute sau din mesaje nesolicitate.
Verifică întâi atent expeditorul, conținutul mesajelor, link-urile si numele fișierelor primite fără a le accesa sau a le deschide.
Acordă permisiuni aplicațiilor mobile în mod punctual și în funcție de necesități
Utilizează soluții antivirus și actualizează constant semnăturile acestora (update) pentru orice sistem de operare folosești.
Pentru sistemul de operare Android activează opțiunea de verificare a securității aplicațiilor mobile instalate Google Play Protect și a opțiunii de blocare a instalării de aplicații necunoscute
Actualizează sistemul de operare la ultima versiune compatibilă cu sistemul utilizat
În cazul în care ai primit un astfel de mesaj, ai accesat link-ul și ai instalat aplicația, ne poți suna la *2ING, *2464 din orice rețea nationala sau la +40314062464 apelabil și din străinătate. Răspundem non-stop, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână.

Ce poți face dacă ai instalat deja aplicația?

În cazul în care crezi că telefonul a fost infectat, urmează pașii de mai jos:
1
Nu accesa aplicația ING Home’Bank de pe telefonul pe care s-a instalat malware-ul (virusul).
2
Resetează-ți parola Home’Bank-ului de pe un alt dispozitiv decât cel infectat – alt laptop /alt telefon
3
Resetează complet dispozitivul afectat la setările din fabrică. Atenție, acest lucru va șterge toate datele, inclusiv fotografiile și aplicațiile de pe telefon, care nu se vor putea recupera.
4
Nu efectua o copie de rezervă înainte de revenirea la setările din fabrică, deoarece se va face și o copie de rezervă a malware-ului.
5
Verifică ultimele tranzacții efectuate (transferuri sau plăți online) și contactează-ne dacă observi tranzacții pe care nu le recunoști.
5
Dacă există suspiciuni că au fost afectate datele cardurilor, acestea trebuiesc blocate cât mai rapid.
Dacă nu ai primit un astfel de mesaj, nu l-ai deschis, nu ai dat click pe link, atunci ești protejat. Este bine să fii atent în continuare și dacă se întâmplă să primești un astfel de SMS, să-l ștergi imediat.