Dam o mana de ajutor persoanelor vulnerabile.
ING Bank
  ING Bank
  16.03.2020  
 
ING Bank
 
 
ING Bank România continuă transformarea digitală și atinge pragul de un milion de clienți cu venituri recurente

Venitul unuia din șapte angajați români ajunge într-un cont ING, iar, în 2019, banca a obținut 100.000 de noi clienți din această categorie;
   
Profitul net a fost de 918 milioane RON, în contextul creșterii numărului de clienți care ne consideră bancă principală și a dezvoltării portofoliului;
   
Mobilul este canalul preferat de banking al clienților ING, astfel încât 91% din interacțiunile cu banca au loc prin aplicația mobilă;
   
Suntem un partener de încredere pentru economia locală, întrucât am crescut împrumuturile cu 9% de la an la an. Scorul NPS (Net Promoter Score) a crescut datorită eforturilor noastre de face toate operațiunile bancare mai simple și transparente.

2019 a fost un an de succes, în care am sărbătorit aniversarea a 25 de ani de activitate în România. Privind retrosepctiv, suntem mândri că ne-am respectat continuu promisiunea de a personaliza și simplifica activitatea bancară, de a lansa numeroase inovații, precum și de a oferi românilor informațiile și resursele necesare astfel încât să ia decizii financiare responsabile.

„2019 a marcat a douăzeci și cincea noastră aniversare și vreau să le mulțumesc tuturor clienților noștri, deoarece această călătorie remarcabilă nu ar fi fost posibilă fără încrederea lor. Anul trecut a adus și un nou capitol în viața mea profesională, deoarece am preluat rolul de CEO al ING Bank România. În ultimele șase luni, am învățat să apreciez și mai mult dedicarea colegilor noștri în ceea ce privește respectarea promisiunilor făcute clienților noștri și crearea celei mai bune experiențe posibile pentru ei, dar și în ceea ce privește siguranța băncii și respectarea legislației în vigoare. Rezultatele noastre deosebite, atât din punct de vedere comercial, cât și financiar, există datorită echipei noastre și sunt mândră că am atins împreună un nou prag, un milion de clienți care primesc veniturile recurente într-un cont ING”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.

2019 a reprezentat și un an al schimbărilor în ceea ce privește top managementul. Pe lângă numirea Mihaelei Bîtu în poziția de CEO, trei noi membri din senior management au fost anunțați: Florin Ilie a preluat rolul de Head of Wholesale Banking ING România, Richard de Graaf conduce departamentul de resurse umane, iar Răzvan Sighinaș a devenit noul Chief Information Officer.

Digitalizarea continuă în banking
Mobilul este principalul nostru canal de banking, pe care au loc 91% dintre interacțiunile cu clienții din segmentul retail. Traficul digital nu constă doar în tranzacțiile de bază și verificări ale soldului, ci și în achiziția unor noi produse, urmând un trend ascendent – unul din patru credite de nevoi personale sunt acordate printr-un proces 100% online. Din ce în ce mai mulți utilizatori preferă plata cu telefonul mobil, prin ING Pay, astfel, numărul de utilizatori activi din ultimele trei luni din 2019 ajungând la 150.000. În decembrie, peste 12% din tranzacțiile la terminalele POS făcute de clienții ING au fost efectuate cu telefonul mobil.

Rețeaua de sucursale rămâne un partener de încredere pentru clienții noștri, la care ei apelează pentru consultanță în cazul deciziilor financiare complexe. În aprilie 2019, am introdus conceptul ING House („Acasă la ING”), un proiect pilot care include atât un design inedit de office (similar unui living sau unei cafenea), cât și un nou model de servire, astfel încât clienții noștri să se simtă ca acasă. Proiectul pilot va fi extins și se va regăsi în 2020 în 18 sucursale din țară.

„Clienții noștri preferă canalul mobil, pe care au loc 91% dintre interacțiunile cu ei. Cu toate acestea, pentru deciziile mai dificile sau complexe, ei optează pentru interacțiunea față în față. De aceea, pentru a îmbunătăți în continuare experiența clienților noștri, în paralel cu digitalizarea, vom continua să investim în sucursalele noastre pentru a le oferi cea mai bună consultanță personalizată în cele mai importante momente din relația cu banca”, Javier Montes Pita, Head of Retail Banking.

În 2019, divizia de Mid-Corporate Banking s-a concentrat și mai mult pe înțelegerea nevoilor clienților noștri și a continuat digitalizarea produselor și serviciilor din portofoliu. Asta înseamnă mai multă autonomie și flexibilitate în colaborarea cu clienții nostri. Numărul utilizatorilor platformei dedicate de internet banking, ING Business, a crescut cu 100% de la an la an, iar cel al tranzacțiilor cu 550%. Comportamentul pe canalele de banking mobil este unul consecvent și se vede și în cazul persoanelor juridice, 30% din trafic provenind de pe dispozitive mobile. Ca urmare a gradului ridicat de utilizare și a feedback-ului pozitiv înregistrat, Global Finance Best Corporate a desemnat ING Business drept Cea mai bună soluție integrată de corporate banking din CEE în 2019.

Mai mult, am făcut eforturi notabile în direcția capabilităților serviciilor de creditare și tranzacționale, în contextul introducerii unor reglementări normative complexe.

„Vom lansa o abordare integrată pentru tot segmentul de antreprenori din România. A început cu înțelegerea în profunzime a nevoilor și comportamentelor clienților noștri și a rezultat o nouă abordare comercială și a serviciilor, aliniată cu ciclurile dezvoltării unei afaceri – de la înființare până la maturitate”, Bogdan Boteanu, Head of Mid-Corporate Banking.

Divizia de Wholesale Banking continuă să își consolideze prezența bazându-se pe puternica implicare locală și pe rețeaua internațională de anvergură. Banca a avut și o premieră în divizia corporate, oferind primul credit sindicalizat pentru dezvoltare sustenabilă holding-ului Green Group, cel mai mare parc integrat de reciclare din România.

„Pe lângă susținerea afacerilor în scopul finanțării planurilor lor de investiții, ne diversificăm din ce în ce mai mult portofoliul de credite în direcția împrumuturilor sustenabile. Această măsură nu doar că susține creșterea economică, ci creează o economie mai sănătoasă. Suntem aliniați cu abordarea Terra a grupului ING și suntem mândri că am coordonat primul împrumut sindicalizat pentru dezvoltare sustenabilă. Clienții noștri vor continua să aibă la dispoziție împrumuturi sustenabile cu termeni cu atât mai buni cu cât se vor implica în planuri pe termen lung pentru a-și îmbunătăți impactul social și economic”, Florin Ilie, Head of Wholesale Banking.

Performanțe financiare în 2019
Profitul brut a fost de 918 milioane de RON, în creștere cu 136 de milioane RON față de anul trecut, datorită rezultatelor deosebit de bune din Retail Banking. Profitul net a crescut cu 14%, ajungând la 781 milioane RON, iar nivelul veniturilor a ajuns la 2,1 miliarde de RON în 2019. Costurile operaționale au fost de 990 milioane RON, în creștere cu 125 de milioane RON față de 2018. Pe lângă taxa bancară (50 de milioane RON), costurile cu personalul au crescut datorită măririi echipei ING cu 300 angajați și a majorării salariilor medii. Costurile de risc au scăzut la 156 milioane RON față de 175 de milioane în 2018.

Banca rămâne un angajator de top pe piața locală, având 300 de noi angajați în domenii precum compliance și regulatory, dar și IT&C. Începând din septembrie 2019, angajații lucrează dintr-un sediu nou, Expo Business Park, printre puținele clădiri din București care au primit certificarea de sustenabilitate BREEAM ”Outstanding” (cel mai înalt scor). BREEAM este una dintre cele mai cuprinzătoare metode de evaluare a performanței ecologice a unei clădiri, recunoscută la nivel internațional.

Cota de piață pentru credite a ajuns la 10,4% la finalul lui 2019, în creștere cu 0,3% față de anul precedent. Cu o valoare de 27,9 miliarde de RON, portofoliul de credite pentru persoane fizice a fost susținut de creșterile înregistrate în special pe segmentele de ipoteci rezidențiale și credite de consum. Rata creditelor neperformante este de 3,6%, situându-se sub media pieței.

Cota de piață pentru depozite a urcat la 9,5%, față de 9,0% în 2018. Valoarea depozitelor a ajuns la 36,7 miliarde RON, având o creștere de 18% de la an la an, cu intrări nete vizibile pe toate liniile de afaceri. Valoarea depozitelor din retail reprezintă acum 68% din totalul fondurilor aflate în depozite.

Un business responsabil aduce sănătatea financiară
ING Bank România are o strategie de CSR coerentă care sprijină inițiativele ce aduc beneficii societății civile. Anul trecut, am continuat să investim în Startarium (care permite antreprenorilor să își înceapă o afacere și să o construiască într-un mod sustenabil din punct de vedere financiar), Banometru (care ghidează persoanele aflate în dificulltăți să preia controlul asupra finanțelor personale), precum și în sprijinirea ONG-urilor, în special a celor din zonele de îngrijire a sănătății și de educație prin programul nostru Adoptă un proiect.

Investițiile cheie au dus la o comunitate de peste 36.900 de persoane în Startarium (având acces la asistență educațională, iar 62 de startup-uri au fost finanțate cu 641.000 EUR), sesiuni individuale de consultanță financiară pentru 3.400 de persoane aflate în dificultate financiară prin Banometru și unul dintre cele mai mari programe de finanțare cu componentă de implicare a angajaților din România (șapte ediții ale „Adoptă un proiect”, cu 2000 de angajați implicați și un milion EUR investiți în 53 de proiecte ale ONG-urilor).

Angajații ING Bank sunt, de asemenea, dornici să facă voluntariat pentru a-și susține cauzele, pledând pentru preferata lor în campania „Adoptă un proiect”. 300 de voluntari au oferit un număr total de 500 de ore pentru comunitatea lor în timpul programului de lucru (de la donarea de sânge până la implicarea în domeniile noastre cheie – antreprenoriat, sănătate financiară și grupuri vulnerabile).

Rezultatele ING Group
Baza de clienți a ING Group a ajuns la 38,8 de milioane în 2019, iar numărul clienților primari a crescut cu 6,7%, până la 13,3 milioane. Scorul NPS (Net Promoter Score) plasează ING pe locul întâi în topul preferințelor clienților din retail în șase țări din 13. Creșterea netă în creditare a fost de 17,2 miliarde în 2019, iar creșterea netă a depozitelor a cumulat 23,4 miliarde EUR. ING Group a raportat un rezultat anual brut de 6.834 milioane EUR, în scădere cu 9% față de anul anterior, iar ROE a fost de 9,4%.

Mai multe informații despre rezultatele grupului ING puteți găsi în comunicatul disponibil aici.

Notă: Rezultatele financiare prezentate pentru ING România (sucursala București) se bazează pe metodologia de raportare pe segmente descrisă în nota aferentă a Raportului anual al Grupului ING.
Despre ING Bank România
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.
Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a cincea bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,4 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate, și Wholesale Banking, dintre care 1 milion dintre aceștia au venituri recurente.

Misiunea ING este aceea de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri.