Dam o mana de ajutor persoanelor vulnerabile.
ING Bank
  ING Bank
  19 mai 2020  
 
ING Bank
 
Fundația Comunitară București și ING Bank au ajutat până în prezent aproape 11.000 de persoane vulnerabile din 22 de județe

  •   ING Bank și clienții săi au donat până în prezent peste 840.000 RON pentru grupuri de persoane vulnerabile, printr-un program implementat cu Fundația Comunitară București
  •   Fondul de Urgență a oferit ajutor și asistență pentru 10.824 de persoane vulnerabile din 22 de județe
  •   Campaniei i s-au alăturat și trupa The Mono Jacks și Radio Smart FM pentru promovarea donațiilor pentru Fondul de Urgență



La scurt timp după instituirea stării de urgență, ING Bank împreună cu Fundația Comunitară București au lansat o campanie de strângere de fonduri prin aplicația Home’Bank, care are ca principal obiectiv sprijinirea grupurilor vulnerabile (din punct de vedere social sau medical) afectate direct sau indirect de COVID-19.

Fondul de Urgență a gestionat cei peste 840.000 de lei donați atât de ING Bank, cât și de clienții săi, stabilindu-se un record în suma totală donată de către aceștia prin aplicația Home’Bank – 361.000 lei. Donațiile au ajutat 10.824 de persoane din 22 de județe. Astfel, cu sprijinul rețelei Fundațiilor Comunitare din țară au fost oferite 4.951 de mese calde, 5.559 de pachete cu alimente și 3.122 cu produse de igienă și 508 pachete cu medicamente.

Dincolo de necesitățile medicale urgente pe care ING Bank le-a adresat deja printr-o donație de 1,6 milioane lei, Fondul de Urgență a fost creat pentru a merge dincolo de criza de sănătate, spre nevoile comunităților și grupurilor vulnerabile, cum sunt familiile monoparentale, persoanele în vârstă, copiii din centrele de plasament, persoanele imobilizate, victimele violenței domestice etc.

În completarea deciziilor de business luate în această perioadă pentru protejarea colegilor și a clienților noștri, pentru susținerea comunității, ne-am implicat încă de la începutul pandemiei și în demersuri care au diminuat presiunea pe sistemul medical. Odată cu donațiile pentru soluțiile digitale, a testelor și a echipamentelor de protecție, a fost evident că deși criza ne afectează pe toți, cei mai afectați, și probabil cei care nici nu aveau să primească ajutor curând, erau cei pentru care virusul e încă o povară. Este vorba despre vârstnicii singuri, oamenii fără adăpost, cei care nu au mai avut cum să muncească în această perioadă sau comunități care trăiesc sub limita sărăciei.

Ajutorul nostru a fost un pas firesc în perioada crizei medicale, un suport umanitar vital care ne-a reamintit cât de solidari suntem de fapt și ne-a apropiat pe noi toți. Le suntem recunoscători celor peste 4.000 de clienți care s-au alăturat campaniei din Home’Bank, partenerilor noștri de la Fundația Comunitară București și fundațiilor comunitare din țară care au asigurat o intervenție rapidă și eficientă.” Alexandra Maier, Sr. Corporate Social Responsibility Specialist ING Bank.

Campania de strângere de fonduri în Home’Bank continuă

Campaniei de strângere de fonduri în aplicația Home’Bank i s-a alăturat și trupa The Mono Jacks, care a susținut un concert live pe Facebook pentru a ajuta la promovarea inițiativei ING Bank. Peste 24.000 persoane au participat la concertul live susținut de trupă. În plus, Smart FM a difuzat un playlist făcut de angajații ING și mixat special de DJ Antenna pentru a strânge fonduri. Prima etapă a fondului s-a încheiat pe 18 mai, opțiunea de a dona în Home’Bank rămâne deschisă și în perioada următoare, iar fondurile vor fi destinate nevoilor urgente apărute în comunitățile care au fost finanțate în prealabil prin fond.

Frânturi din realitatea ONG-urilor care au beneficiat de ajutor din partea Fondului de Urgență

”Dacă ne dorim să creștem comunități în care oamenii se bucură că trăiesc, trebuie să fim alături de cei mai vulnerabili dintre noi. Cu toții cunoșteam dinainte cifrele și statisticile despre nivelul de sărăcie din România: 40% din copii se duc frecvent la culcare fără să fi mâncat suficient, și aproape un sfert dintre români trăiesc sub pragul de sărăcie. De la începutul crizei sanitare, am știut că acești oameni vor trăi nu doar cu problemele de fiecare zi – ci cu riscul ridicat să contacteze boala, cu efecte catastrofale în grupuri mari de oameni. Acest fond de finanțare a fost despre alimente și produse de igienă de bază, dar a fost mai ales despre cum putem avea grijă unii de alții, atunci când tuturor ne este greu.” Alina Kasprovschi, director executiv Fundația Comunitară București.

Ionel Melinte, directorul executiv al Asociației Bunul Samaritean din Nicorești, Galați, a fost unul prin primii beneficiari ai asociației, cu 20 de ani în urmă. Acum coordonează un centru pentru persoane cu dizabilități și un centru de zi cu peste 50 de copii. Din Fondul pentru comunități vulnerabile a ajutat mai mult de 40 de familii din sat cu pachete cu alimente și produse de igienă de bază. La livrări, a purtat peste costumul de protecție măști amuzante, ca să înveselească oamenii în perioada grea prin care treceau.

Irina Vasilescu, fondatoarea Asociației Pe stop din București, ajută femeile și fetele din medii vulnerabile să aibă acces la educație și produse de igienă pe care nu și le permit. În această perioadă, a crescut serviciile pe care le oferă și a distribuit și pachete de mâncare și igienă. Din Fondul de urgență pentru comunități vulnerabile, a ajutat oameni aflați în ”pungile de sărăcie” din București – cartierele Giulești-Sârbi, Rahova sau Grivița.

Tiberiu Antipa are 24 de ani și a fost abandonat la naștere. Acum conduce Asociația Tiberius, care se ocupă de copii ca el și familii din medii defavorizate. În luna aprilie, a organizat o caravană care a oferit ajutor pentru mai mult de 1.000 de familii din țară, oferind împreună sponsorizări în produse și bani din Fondul pentru comunități vulnerabile.

La Făgăraș, strategia de implicare a fost diferită. Fundația Comunitară Țara Făgărașului a susținut Cantina de ajutor social din oraș, cu alimente pentru mese calde. Mai mult de 1.600 de mese calde au fost asigurate, pe perioada pandemiei, pentru peste 200 de persoane – familii numeroase, vârstnici singuri sau copii care locuiesc cu rudele, cât timp părinții lor lucrează în străinătate.


ING Bank România
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice.

Misiunea ING este aceea de a-i susţine pe oameni să fie cu un pas înainte, în viaţă şi în afaceri.

Despre Fundatia Comunitară București
Fundația Comunitară București pune împreună donatori, ONG-uri sau grupuri de inițiativă pentru a dezvolta comunități în care să ne simțim ca acasă. Construiește mecanisme de donație, fonduri de finanțare sau incubatoare de idei pentru oraș. În 7 ani, a finanțat peste 320 de proiecte și burse din București și Ilfov, cu un milion de euro (4,69 milioane de RON). Fundaţia Comunitară Bucureşti este parte dintr-o mişcare naţională, alături de alte 15 fundaţii comunitare din țară. Pentru mai multe detalii, vizitaţi www.fundatiacomunitarabucuresti.ro.