Pentru a marca Ziua Siguranței pe Internet (9 februarie), OLX, în parteneriat cu ING Bank România, lansează o nouă campanie de conștientizare și informare, cu scopul de a veni în sprijinul tuturor consumatorilor care se pot afla în situații critice pe parcursul tranzacțiilor online.
OLX, lider al pieței locale de anunțuri generaliste și unul dintre cele mai vizitate site-uri din România, continuă demersul de informare privind principalele măsuri de protecție a consumatorilor, în mediul online. OLX recomandă, în continuare, păstrarea vigilenței în fața diverselor atacuri care imită contul platformei, pentru a ademeni utilizatorii și a îi convinge să își lase datele personale și bancare. Fenomenul se numește “phishing” și constituie cea mai frecventă formă de fraudă din mediul virtual.
În contextul pandemiei generate de COVID-19, tentativele de phishing au crescut semnificativ, atacatorii devenind din ce în ce mai abili în accesarea datelor personale ale utilizatorilor: prin website-uri false, e-mail-uri sau SMS-uri care creează iluzia că sunt trimise din partea unor companii renumite și de încredere. OLX, alături de ING Bank România, dorește să participe activ și să își aducă contribuția la expunerea și combaterea vulnerabilităților din mediul online, la care sunt supuși consumatorii de pretutindeni.
„În urma comunicărilor realizate de OLX în luna decembrie, conform datelor noastre, procentul userilor care au știut să depisteze un potențial atac de phishing a crescut de la 26% la 57%. Ne bucură să știm că numărul celor care recunosc o tentativă de fraudă s-a dublat, în același timp, suntem conștienți că mai putem contribui la amplificarea acestui număr. Cunoscând faptul că atacatorii încearcă să scoată vânzătorii de pe chat-ul platformei și să îi ducă spre site-uri clonă, OLX acționează pe două planuri: prevenție (prin comunicare adecvată diverselor situații) și reacție (prin blocarea link-urilor de phishing). Am avut o medie lunară de 1.000 de solicitări primite de la clienți și am închis, în ultimele 6 luni, peste 2500 de site-uri clonă, iar pentru soluționarea cazurilor, colaborăm în mod constant cu Poliția Română. Astăzi, de Ziua Siguranței pe Internet, lansăm un nou val de informare, împreună cu ING Bank România, astfel încât tot mai mulți consumatori să cunoască metodele de apărare împotriva atacurilor de phishing.”, a declarat Theodor Filoș, Business Manager OLX.
„În ING, siguranța clienților noștri, a banilor și a datelor bancare ale acestora, se află pe primul loc. Ne asumăm extrem de serios responsabilitatea de a ne proteja clienții, societatea și întregul sistem financiar de atacurile de tip phishing. Astfel, lansăm și ne implicăm constant în campanii de informare și conștientizare a clienților cu privire la noile tipuri de fraude. De asemenea, acționăm prin sisteme complexe pentru monitorizarea tranzacțiilor suspecte și blocarea acestora și avem un parteneriat bun cu autoritățile locale.
Noile tentative de fraudă se bazează pe obținerea tuturor informațiilor de pe card, necesare efectuării unei plăți online. Clienții trebuie să fie vigilenți, să nu își dea niciodată datele cardului și să nu acceseze link-uri sau fișiere atașate din e-mail-uri nesolicitate sau din social media, aceasta este prima regulă de siguranță. Ne bucurăm să ne alăturăm OLX, de Ziua Siguranței pe Internet, într-o nouă campanie pentru educarea utilizatorilor și combaterea atacurilor de tip phishing”, a afirmat Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring and Prevention în cadrul ING Bank România.
5 sfaturi pentru protecția consumatorilor:
Ce poți face dacă ești victimă a unui atac de tip phishing?
Mai multe informații utile: https://siguranta.olx.ro
Despre OLX
OLX România, parte a OLX Group, este liderul pieței locale de anunțuri generaliste, cu peste 4 milioane de anunțuri active și o medie lunară de peste 12 milioane de vizitatori, potrivit SATI. Pe OLX se găsește o gamă largă de categorii printre care electronice și electrocasnice, mașini, proprietăți imobiliare, obiecte de vestimentație sau pentru casă și grădină. Platforma se poate accesa atât de pe desktop, cât și din aplicațiile mobile pentru iOS și Android, Huawei AppStore.
Despre ING Bank România
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.
Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking.
Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.