Comunicat de presă
22.07.2021

Trei premii pentru proiectele de responsabilitate socială ale ING România în Community Index

Anul acesta se lansează a treia ediție a Community Index, o inițiativă care centralizează și premiază proiectele de investiții derulate de companii în comunitățile din Romania. Index-ul evidențiază bune practici și proiecte strategice, măsurând impactul lor pe termen mediu și lung. 

Eforturile ING România, suplimentate de către clienți și parteneri, au fost recunoscute cu două medalii de aur și una de argint de către Community Index. Proiectele premiate sunt fondul de urgență COVID-19 și programele de sănătate financiară ale ING Bank România, Banometru și Startarium .  

Fondul de urgență COVID-19 s-a concentrat pe reducerea presiunii asupra sistemului medical, prin donarea a 3.000 de seturi cu echipamente de protecție către spitalele de stat (Spitalul Colentina, Giurgiu, Rădăuți, Făgăraș, Vâlcea și Arad), 5.000 de teste PCR puse gratuit la dispoziția autorităților, realizate prin rețeaua Regina Maria, și dezvoltarea a șase soluții digitale alături de Code4Romania, Fundația Vodafone și Romanian American Foundation, oferite pro bono autorităților prin Taskforce COVID și utilizate de 12 milioane de vizitatori unici (stirioficiale.ro, datelazi.ro, cetrebuiesafac.ro, diasporahub.ro, rohelp.ro, Jurnal medical).

O altă acțiune implementată de către ING Bank România, Fondul de urgență pentru grupuri vulnerabile, a constat în încurajarea donațiilor în rândul clienților prin intermediul Home’Bank, unde aceștia au contribuit cu 75.000 de euro, la care s-a adăugat 100.000 de euro donație ING. Fondurile colectate au ajutat Fundația Comunitară București să distribuie produse sanitare, de igienă și alimente, dar și să ofere asistență pentru 11.000 de persoane vulnerabile din 174 de comunități  sprijinul urgent fiind facilitat de către fundațiile comunitare din țară.

Prin Bootcamp Banometru și Startarium RE:BUILD, ING a pus accentul pe sprijin pentru revenirea economică a celor mai afectați de către pandemie. Bootcampul Banometru a durat 9 săptămâni, începând cu luna aprilie, iar printre subiectele abordate s-au numărat: stabilirea obiectivelor financiare, bugetul personal, datorii bune vs. datorii rele, ținerea cheltuielilor sub control și investițiile inteligente. Peste 5.000 de oameni au participat la acest program, iar peste 400 de oameni au fost beneficiari direcți ai programelor de coaching financiar organizate de Banometru.  

Prin programul de susținere și reconstrucție Startartium RE:BUILD, 150 antreprenori și afacerile lor au primit sprijin, beneficiind de consultanță de business, mentorat și resurse subvenționate pentru startup-uri.  

Ne bucurăm că impactul social pozitiv pe care îl avem împreună a fost din nou recunoscut de acest index de responsabilitate socială. Pe această cale, le mulțumim pentru implicare tuturor colegilor voluntari, precum și partenerilor noștri Code4Romania, Fundatia Comunitara Bucuresti și Federația Fundațiilor Comunitare, Banometru (ARC Romania și Asociația Educatie pentru Viața Reală), Startarium (Impact Hub) și Regina Maria.