Când faci pasul spre antreprenoriat?

    Durată aproximativă de citire: 2 min

    Sunt multe motive pentru care oamenii se avântă pe drumul lung și sinuos al antreprenoriatului: pentru unii dintre ei e vorba despre a da mai departe, fiind conduși de valorile personale sau de propriile pasiuni în această decizie. Alții simt nevoia unor noi provocări profesionale, după ce au ajuns la un nivel înalt de expertiză în domeniul lor, sau au nevoie de niște câștiguri financiare mai mari. Demografic, cel mai recent Barometru al startup-urilor desfășurat de Impact Hub Bucharest în parteneriat cu EY, arată că o bună parte dintre cei care încep un business fac acest lucru în jurul vârstei de 33 de ani, iar aproape jumătate dintre noii antreprenori au lucrat sau lucrează încă în corporații.

    Dacă ți-ai imaginat cel puțin o dată cum ar fi să ai propria afacere, iată câteva metode prin care îți poți face o idee puțin mai clară dacă antreprenoriatul e pentru tine.

    Vezi cum te simți după o zi printre antreprenori

    Startarium este platforma de educație antreprenorială creată la inițiativa Impact Hub Bucharest și ING România. Pe lângă cursurile, mentorii și uneltele pe care te invităm să le explorezi în amănunt, Startarium găzduiește și cea mai mare comunitate de antreprenori din România - peste 33.000 de membri!

    Pe 5 noiembrie, această comunitate se întâlnește în București la a 4-a ediție Startarium PitchDay - evenimentul construit în jurul celei mai mari competiții pentru antreprenori din România, cu premii de 120.000 de euro. Te așteaptă o după-amiază întreagă printre cele mai promițătoare startup-uri, investitori și fondatori de succes; de bifat obligatoriu pentru toți cei ce sunt deja, visează să devină sau lucrează cu antreprenori.

    5.000 de euro pentru idei din public - La Unofficial Pitches pe 5 noiembrie

    Dacă nu ești încă pregătit să intri în cursa pentru cei 120.000 de euro, ai totuși oportunitatea să îți prezinți ideea în cabina Unofficial Pitches, în aceeași zi. Aici, vei avea ocazia ca, printr-un pitch de 60 de secunde, să demonstrezi că ideea ta merită să fie susținută - iar acest minut poate să îți aducă finanțarea de care ai nevoie pentru a face primii pași.

    Cel mai important: testează!

    Dacă te-ai gândit la o idee pe care să o transformi în afacere, e bine să știi dacă ea e viabilă înainte să construiești în jurul ei. Crowdfunding-ul e o modalitate foarte bună să faci asta, apelând chiar la viitorii tăi clienți: ei investesc în avans în ideea ta și sunt și primii care vor avea acces la produsul/ serviciul tău. În afară de finanțarea propriu-zisă, crowdfunding-ul vine la pachet și cu avantajul primirii de feedback concret de la clienți (în privința funcționalităților, prețului, design-ului etc).

    În Startarium, crowdfunding-ul presupune un proces de învățare accelerată, care include feedback pe forma finală a campaniei, business mentorship și consultanță pe marketing și strategia de media. Cu ajutorul său, nu vei obține doar finanțarea de care ai nevoie, ci și alte beneficii pe termen lung care te vor ajuta să crești o afacere sustenabilă. Până acum, pe platforma de crowdfunding inclusă în Startarium au fost inițiate 39 de campanii care și-au testat deja business-urile, iar finanțările totale pe care le-au obținut depășesc 100.000 de euro.

    O inițiativa

    și

    Cât de folositor ți-a fost acest conținut?